Je bil zmagovalec kriptoevforije že ustanovljen?

Vsak, kdor zadnjih nekaj let ni bil popolnoma odrezan od interneta, je zagotovo že slišal za kriptovalute in blockchain, tehnologijo verižnega zapisa, ki poganja ta novi fenomen. Novice o neverjetnih donosih in vedno novih kriptovalutah so danes vsakodnevna stalnica. Toda kakšna je sploh vrednost te nove tehnologije in kdo z njo že služi?
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Tehnologija blockchain je še vedno nova in za zdaj ni znano, kakšna je njena dejanska vrednost. Podobno je bilo pri vseh drugih novostih, tudi internetu. Ker vrednotenje ni mogoče, si vsak ustvari svojo sliko oziroma želje, kakšna bi lahko bila vrednost. Posledično pa vrednost močno niha.

Veliko vzporednic s trenutno kriptoevforijo je mogoče potegniti tudi s spletno evforijo, ki je svet zajela na prelomu tisočletja.

A izmed množice tehnoloških podjetij, ki so bila ustanovljena v tistem obdobju, sta bili na koncu resnično uspešni le dve, spletni trgovec Amazon in Ebay. Poleg njiju pa so se dodatno okrepila nekatera podjetja, ki so proizvajala tehnologijo, na kateri je internetni protokol lahko brezhibno deloval, prav tako družbe, ki so proizvajale produkte, na katerih se je protokol lahko uporabljal. In investicija v družbe, kot so Cisco Systems, Intel, Nvidia, Texas Instruments, Dell, HP in IBM, se je zagotovo izkazala za veliko bolj modro in donosno, kot pa velika večina spletnih podjetij.

Pravi zmagovalci na površje pridejo šele, ko se začetna evforija poleže.     

Že pogled v preteklost nam torej daje jasen signal, da je v večini primerov bolje čakati ob strani in se predvsem preudarno odločati. Pravi zmagovalci pa na površje pridejo šele, ko se začetna evforija poleže. Google, Facebook in Twitter so le nekatera velika podjetja, ki so bila ustanovljena po poku dot.com balončka. Uspešna so postala zato, ker so ustanovitelji razumeli, kaj platforma ponuja in kaj s pomočjo platforme želijo doseči.

In kako je danes, pri kriptoevforiji? Zavedati se je treba, da je blockchain zgolj protokol in ne predstavlja nobene vrednosti. Vrednost predstavljajo podjetja, ki s pomočjo protokola (podobno kot internet) uresničujejo poslovne ideje in izboljšujejo poslovanje. To pomeni, da prodajo več izdelkov oziroma storitev, da so pri poslovanju učinkovitejša (nižji stroški), kar se pokaže v večjem čistem dobičku. Uspešnost podjetja torej ni odvisna od same platforme, temveč od ideje. In dokler ideja ne ustvarja prihodkov, ni vredna nič.     

Shutterstock
Shutterstock

Shutterstock
Shutterstock

Shutterstock
Shutterstock

Shutterstock
Shutterstock

Več iz rubrike