Davor Tomašković - vodja hrvaške telekomunikacijske družbe Hrvatski Telekom

Vodja hrvaške telekomunikacijske družbe Hrvatski Telekom je v zadnjih desetih do petnajstih letih uspešno pomagal prestrukturirati tri hrvaška podjetja in se dokazal kot uspešen menedžer, ki zna reševati podjetja v krizi.
Fotografija: Arhiv HT
Odpri galerijo
Arhiv HT

Hrvaški poslovnež Davor Tomašković se je po diplomi iz elektrotehnike na Univerzi v Zagrebu in študiju MBA na Bocconijevi univerzi v Milanu zaposlil v Avstriji pri svetovalni družbi McKinsey & Company, nato pa se leta 2002 vrnil na Hrvaško ter postal direktor za strategijo in razvoj pri hrvaškem telekomunikacijskem podjetju Hrvatski Telekom (HT). 

Pozornost javnosti je prvič pritegnil leta 2004, ko je postal predsednik uprave Tiska, največjega hrvaškega podjetja za distribucijo tiskovin. Tisak je bil takrat v velikih finančnih težavah, grozil mu je celo bankrot, vendar je Tomaškoviću uspelo izvleči podjetje iz težav, ga prestrukturirati in utrditi njegov položaj na Hrvaškem. 

Dve leti pozneje je Tomašković postal izvršni direktor hrvaškega proizvajalca tobačnih izdelkov TDR, sicer uspešnega podjetja, ki pa ga je takrat čakala nekoliko negotova prihodnost, saj so pogajanja o tem, da bi TDR prodali ameriškemu tobačnemu podjetju Philip Morris International, ravnokar propadla. TDR je pod Tomaškovićevim vodstvom ohranil položaj vodilnega tobačnega podjetja na Hrvaškem ter se uveljavil tudi na nekaterih tujih trgih. 

Leta 2014 se je Tomašković vrnil v Hrvatski Telekom in od takrat opravlja naloge predsednika uprave in glavnega direktorja tega hrvaškega telekomunikacijskega podjetja, ki je v lasti Deutsche Telekoma. Leta 2014 je HT že peto leto zapored izgubljal tržni delež in ni dosegal postavljenih poslovnih ciljev, po Tomaškovićevem načrtu prestrukturiranja in doslednega zniževanja stroškov pa HT spet utrjuje svoj položaj na Hrvaškem in razmišlja tudi o širitvi v bližnje države.

Oseminštiridesetletni Tomašković je pred kratkim za medije povedal, da se mu je pri prestrukturiranju HT zdelo zelo pomembno, da je precej zmanjšal število menedžerskih delovnih mest (s 300 na 200), saj se mu je zdelo, da jih je v podjetju preveč. Prvo leto v HT je poskušal utrjevati verodostojnost podjetja in zmanjšati stroške poslovanja, drugo leto se je posvetil napakam, ki jih je delalo podjetje, ko je poskušalo krepiti svoj tržni delež, tretje leto pa si je prizadeval za višje prihodke in ponovno rast podjetja. 

Tomašković je še dodal, da je na vseh svojih položajih uvajal spremembe v vodstvu podjetij, nikoli pri zaposlenih na nižjih položajih, vedno pa je tudi vztrajal, da je treba vse pomembne odločitve sprejemati na podlagi trdnih dejstev in preverljivih podatkov. Tomašković se zaveda, da so trgi na Hrvaškem in v sosednjih državah zelo majhni, in prepričan je, da se HT lahko odločneje širi tudi na trge teh držav – v Bosno, Srbijo in Slovenijo.

Prebrani članek je nastal v okviru vsebin Delove priloge Posel in denar.

Več iz rubrike