Comac - Kitajci se spuščajo v konkurenčni boj z Boeingom in Airbusom
Kitajska državna družba Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) je začela delovati leta 2008 v Šanghaju, potem ko jo je z združenimi močmi ustanovilo več pomembnih kitajskih družb: proizvajalec letal Aviac (Aviation Industry Corporation of China), proizvajalec aluminija Chalco (Aluminium Corporation of China), jeklarska družba Baosteel Group Corporation, naftna družba Sinochem Group in finančna družba Shanghai Guosheng Corporation, ustanovitev pa je potrdila komisija Sasac (Nadzorna in upravna komisija državnega sveta za državno premoženje), ki je tudi sama vložila finančna sredstva v novo letalsko družbo.
Družba Comac razvija in izdeluje potniška letala na podlagi domačega znanja in izkušenj ter tako poskuša zmanjšati odvisnost Kitajske od letal družb Boeing in Airbus. V družbi pravijo, da je njihova naloga zagotoviti, da se bodo na trgu uveljavila kitajska potniška letala, ki so varna, cenovno učinkovita, udobna in do okolja prijazna. Komercialno potniško letalo ARJ21 družbe Comac je začelo prevažati potnike že junija lani, družba pa že nekaj časa razvija svoje prvo veliko potniško letalo C919, ki sprejme več kakor 150 potnikov in lahko leti do 4075 kilometrov, v izpopolnjeni različici do 5555 kilometrov.
Letalo C919 je izdelano tako, da bo lahko opravilo 90.000 letalskih ur oziroma bo prevažalo potnike vsaj 30 let. Na Kitajskem pričakujejo, da bo to letalo končno začelo uspešno tekmovati s posodobljenim airbusom 320 in novim boeingom 737, ki zdaj prevladujeta na trgu velikih potniških letal.
Kitajski mediji so prejšnji teden poročali, da je Comc pred kratkim opravil skoraj vse zahtevane teste za letalo C919, ki ga je družba izdelala že novembra 2015. Predstavniki družbe so povedali, da so natančno pregledali celotno letalo, vse njegove sestavne in povezovalne dele ter preverili, kako bo pritisk med poletom vplival na najnovejšo tehnološko pridobitev kitajskega proizvajalca letal. V družbi zato napovedujejo, da bodo letalo C919 končno lahko preizkusili tudi v zraku, in sicer v prvi polovici letošnjega leta, nato bodo začeli dostavljati letala prvim kupcem. Do konca leta 2016 je 21 kupcev naročilo več kakor 500 letal C919 in v družbi Comac pričakujejo, da jih bodo letos prodali vsaj še 2000.
Prebrani članek je nastal v okviru vsebin Delove priloge Posel in denar.
Več iz rubrike
Javnofinančna gibanja ugodna, a z negativnimi tveganji
Novi podatki Fiskalnega sveta na voljo. In kakšna je projekcija prihodnosti?
Kateri so 4 razlogi zakaj imajo samski višje denarne stroške?
Samski stan ima svoje prednosti, toda med njimi v večini ni tistih, ki so denarne narave.