Predstavitvena informacija

Brezstična tehnologija plačevanja osvaja Slovenijo

Jeseni bodo minila tri leta, odkar sta Mastercard in NLB najavila prihod prvih plačilnih kartic Maestro in Mastercard, ki podpirajo kar tri tehnologije: magnetno stezo, čipno in brezstično tehnologijo. Od takrat raste tako število bank, ki svojim komitentom izdajajo brezstične kartice, kot tudi število brezstičnih transakcij – po podatkih družbe Mastercard imetniki brezstičnih kartic izvedejo kar petino transakcij brezstično.
Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Brezstična tehnologija plačevanja odpira vrata v svet prepričljivih prednosti, ki prinašajo dodatne ugodnosti uporabniku. Uporaba je hitra, varna, enostavna, kar odkrivajo tudi številni Slovenci, ki po besedah Boštjana Fabjančiča, predstavnika družbe Mastercard pri nas, vse pogosteje posegamo po brezstičnem plačevanju. »Brezstično plačevanje v veliki meri že nadomešča plačevanje z gotovino,« pove naš sogovornik o novih smernicah na področju plačilnih kartic in doda. »Vsekakor bo zanimiv tudi doprinos mobilnega plačevanja, kjer bodo vse storitve združene na enem mestu.«

Kako deluje

Brezstične kartice uporabnikom omogočajo stalen fizičen stik z njihovo kartico skozi celoten postopek plačevanja. Plačilo opravimo tako, da le približamo brezstično kartico h kateremukoli plačilnemu terminalu, na katerem je znak za »brezstično«. »Plačilo na blagajni je tako veliko hitrejše in veliko enostavnejše, kot pa zamudno iskanje pravega zneska v gotovini. Plačila pod 15 evri ne zahtevajo vnosa PIN kode, zato je plačilo še posebej hitro,« pravi Fabjančič. Kadar pa plačilo presega znesek 15 evrov, moramo zaradi dodatne varnosti vnesti še PIN kodo v plačilni terminal. Tako je tveganje, da bi morebitni tat, ki bi nam ukradel kartico, v hipu izpraznil naš račun, zmanjšano.

Naš sogovornik iz družbe Mastercard ob tem vsem uporabnikom plačilnih kartic svetuje, da si PIN kodo zapomnijo in je v nobenem primeru nimajo napisane na kakšnem listku, ki bi bil poleg vsega še nalepljen na kartici. Kaj pa če nam kartico izmaknejo lopovi? Takrat je, kot pravi Fabjančič, najbolje takoj preklicati kartico in o tem obvestiti svojo izbrano banko oziroma inštitucijo, katera nam je plačilno kartico izdala.

Poskrbljeno za varnost

Mlada nad tehnologijo navdušena generacija sodobnim tehnologija bolj zaupa kot njihovi starši in stari starši, ki so do modernih zadev zelo skeptični. Boštjan Fabjančič iz družbe Mastercard pravi, da je skrb odveč. »Plačevanje z brezstično kartico uporablja enak sistem kodiranja kot klasične plačilne kartice, pri čemer je vsako plačilo zavarovano z dinamičnim kriptogramom. Tudi pri brezstičnem plačevanju vsaka transakcija ustvari generira svoj unikatni kriptogram,« pojasni in nadaljuje: »Z vidika brezstičnega čipa in zaščite se v fazi izmenjave podatkov med kartico in terminalom prenaša na nekaj centimetrov zgolj omejen nabor informacij – nikoli osebnih podatkov ali obsega podatkov, ki bi omogočal generiranje nove kartice in z njo zlorabo. Dodatno varnost zagotavlja tudi šifriranje podatkov in ostale varovalke, ki ne samo da ohranjajo, temveč tudi povečujejo raven varnosti uporabe kartice.«

Prihodnost plačevanja

Verjetno se vam je že kdaj zgodilo, da ste doma pozabili denarnico. Po drugi strani pa, ali ste kdaj odšli od doma brez mobilnega telefona? Številne študije ugotavljajo, da danes malokdo pozabi na mobilni telefon in logična posledica je, da mobilni telefoni postajajo tudi naše denarnice. Ali na našem trgu že imamo aplikacijo za pametni telefon, ki bi ga spremenila v kartico Mastercard? »V Sloveniji tovrstno rešitev mobilnega plačevanja z Mastercard kartico že ponuja Banka Intesa Sanpaolo d. d., ki jo je predstavila trgu v letu 2016,« odgovarja Fabjančič. Doda še, da gre razvoj v smeri digitalizacije in povezave pametnih naprav v svet interneta.

»Ključ prave rešitve in ustvarjanju vrednosti za uporabnika je v oblikovanju enotne, konsistente in prijazne uporabniške izkušnje. Postopek plačevanja je identičen, ne glede na izbrani kanal nakupa. Kadar kupujemo v trgovini, na spletu, znotraj mobilne aplikacije na pametnem telefonu ali drugi osebni napravi, mora biti izkušnja identična, varna in zanesljiva. Da lahko ustvarimo tovrstno uporabnikom prijazno rešitev, smo v podjetju Mastercard razvili storitev Masterpass, ki bo vsako mobilno denarnico razširila v zaokroženo celoto, uporabno ob vsaki nakupni situaciji,« sklene sogovornik.

Več iz rubrike