Znanstveniki jedrske odpadke spremenili v diamantne baterije
Jedrski odpadki so radioaktivni odpadki, ki nastajajo v jedrskih elektrarnah in za katere nihče ne želi, da bi se nahajali v bližini njegovih hiš ali celo prenašali skozi njegovo skupnost. Ta grda snov je strupena in smrtonosna, traja več tisoč let, da popolnoma razpade, mi pa je še naprej proizvajamo vedno več.
Podjetje NDB s sedežem v Kaliforniji pravi, da lahko reši obe težavi. Trdijo, da so izdelali baterijo na lastno energijo, ki je v celoti izdelana iz radioaktivnih odpadkov in ima življenjsko dobo 28.000 let, zato je idealna za vaš prihodnji električni avtomobil ali iPhone.
Po podatkih podjetja NDB lahko baterija živi do 28 000 let, če se uporablja v okolju z nizko porabo energije, kot je na primer satelitski senzor. Kot avtomobilska baterija napovedujejo življenjsko dobo 90 let, kar je veliko dlje, kot bi trajalo katero koli vozilo - podjetje meni, da bi ena baterija teoretično lahko napajala en par koles za drugim. Za potrošniške pripomočke, kot so telefoni in tablični računalniki, podjetje ocenjuje, da bo baterija zdržala približno devet let.
Namesto da bi baterija shranjevala drugje proizvedeno energijo, sama ustvarja svoj naboj. Zgrajena je iz dveh vrst nanodiamantov, zato je pri uporabi v vozilih ali drugih premikajočih se stvareh skoraj odporna proti trkom. Poleg tega podjetje trdi, da je njegova baterija varna, saj oddaja manj sevanja kot človeško telo.
Podjetje NDB je že izdelalo poskusni koncept in namerava izdelati svoj prvi komercialni prototip, ko bodo njegovi laboratoriji ponovno začeli delovati po izbruhu COVID (kar naj bi se zgodilo kmalu).
Jedrski odpadki, iz katerih namerava NDB izdelati svoje baterije, so sestavljeni iz sestavnih delov reaktorjev, ki so postali radioaktivni zaradi izpostavljenosti gorivnim palicam jedrskih elektrarn.
Čeprav se ti odpadki ne štejejo za visokokakovostne jedrske odpadke - to bi bilo izrabljeno gorivo -, so kljub temu zelo strupeni in jedrska elektrarna jih proizvede veliko. Mednarodna agencija za atomsko energijo ocenjuje, da "jedro tipičnega reaktorja z grafitno modulacijo" lahko vsebuje do 2000 ton grafita (tona je enaka eni metrični toni ali približno 2205 kilogramov).
Po podatkih podjetja NDB lahko baterija živi do 28 000 let, če se uporablja v okolju z nizko porabo energije, kot je na primer satelitski senzor. Kot avtomobilska baterija napovedujejo življenjsko dobo 90 let, kar je veliko dlje, kot bi trajalo katero koli vozilo - podjetje meni, da bi ena baterija teoretično lahko napajala en par koles za drugim. Za potrošniške pripomočke, kot so telefoni in tablični računalniki, podjetje ocenjuje, da bo baterija zdržala približno devet let.
"Predstavljajte si jo kot iPhone," pravi Neel Naicker iz podjetja NDB za New Atlas. "Z enako veliko baterijo bi ga petkrat na uro napolnili od nič do polnega. Predstavljajte si to. Predstavljajte si svet, v katerem vam čez dan sploh ne bi bilo treba polniti baterije. Predstavljajte si, da bi se polnil teden dni, mesec dni... Kaj pa desetletja? To lahko storimo s to tehnologijo."
Podjetje NDB pričakuje, da bo v nekaj letih komercializiralo različico z majhno močjo, v približno petih letih pa še različico z veliko močjo. Če bo šlo vse po načrtih, bo tehnologija podjetja NDB pomenila pomemben korak naprej pri zagotavljanju poceni in dolgoročne energije za svetovno elektroniko in avtomobile.
V podjetju pravijo: "Začnemo lahko z malim napredkom in nadaljujemo z napajanjem satelitov in lokomotiv."
Poleg tega podjetje predvideva, da bodo njegove baterije cenovno primerljive z obstoječimi baterijami, vključno z litij-ionskimi, in morda veliko cenejše, ko bodo proizvedene iz jedrskih odpadkov, lahko celo plačajo podjetju, da poskrbi za njihovo strupeno vprašanje.
Več iz rubrike
Na mizi le subvencioniranje skrajšanega delovnika
Gospodarstvo zaradi zmanjšanja števila naročil pričakuje tudi pomoč pri ukrepu čakanja na delo.
Delavci ptujskega Agisa na čakanje, podjetje verjetno v stečaj
Na čakanje 72 zaposlenih v ptujskem podjetju, ki proizvaja zavorne agregate.