Živilska industrija na Otoku v težavah
Proizvajalci hrane v Združenem kraljestvu se soočajo s tolikšnim pomanjkanjem delovne sile, da bodo morda prisiljeni proizvodnjo preseliti v tujino.
Odpri galerijo
Andrew Opie iz Britanskega maloprodajnega konzorcija (BRC) je dejal, da je zaradi pomanjkanja voznikov težkih tovornih vozil in drugega osebja v dobavni verigi sektor trenutno na robu zmogljivosti. Opozoril je, da bo božično obdobje na nekaterih območjih »neverjetno zahtevno«.
Opie, direktor za prehrano in trajnosten razvoj pri BRC, je govoril na izredni seji britanske trgovinske in poslovne komisije. Gre za neodvisno skupino predstavnikov podjetij in poslancev, ki podaja priporočila vladi, navaja BBC. Glede pomanjkanja voznikov težkih tovornih vozil je dejal, da to predstavlja velik izziv za živilsko industrijo, toda najbolj ga skrbi pomanjkanje v proizvodnji in predelavi hrane.
Po navedbah BBC-ja je tiskovni predstavnik vlade povedal, da je britanska veriga oskrbe s hrano »zelo odporna«. Pilotni program za izdajo šestmesečnih vizumov čezmorskim delavcem, da bodo lahko prišli v Združeno kraljestvo, se je razširil na 30.000 delavcev. Vlada pa je delodajalce pozvala, naj dolgoročno vlagajo v domačo delovno silo, namesto da bi se zanašali na delavce iz tujine.
Richard Harrow iz Britanske zveze zamrznjene hrane (BFFF) se je strinjal, da v celotni živilski industriji primanjkuje osebja, pri čemer ne gre le za voznike. »Primanjkuje nam inženirjev, mesarjev in proizvodnih delavcev. In če nimate osebja za proizvodnjo izdelka, ga ne morete dobaviti, tudi če imate tovornjak in voznika.« Dodal je, da še nikoli ni videl tolikšnih pritiskov, od stroškov dela do cen surovin. Harrow je trenutno situacijo v Združenem kraljestvu opisal kot »popolno nevihto«.
»Kratkoročno bi radi omogočili začasni vizum voznikom, ki bodo prišli delati v Veliko Britanijo,« je dejal Veitch. Opie iz BRC se je strinjal in komisiji povedal, da industrija potrebuje le »prostor za dihanje«, ki bi lahko čez noč izboljšal situacijo.
Na izredni seji so vse tri poslovne skupine priznale, da bi do težav lahko prišlo še posebej v božičnem času, vendar ne pričakujejo večjih pomanjkanj, navaja BBC. Harrow iz BFFF je dejal, da bi njegovi člani običajno že pripravljali zaloge za božič, vendar trenutno zmogljivosti ne zadoščajo za to. Dodal je še: »Verjetno bo izbira manjša, vendar pomanjkanja ne bo.«
Tovarne ne morejo zaposliti dovolj osebja
Opie, direktor za prehrano in trajnosten razvoj pri BRC, je govoril na izredni seji britanske trgovinske in poslovne komisije. Gre za neodvisno skupino predstavnikov podjetij in poslancev, ki podaja priporočila vladi, navaja BBC. Glede pomanjkanja voznikov težkih tovornih vozil je dejal, da to predstavlja velik izziv za živilsko industrijo, toda najbolj ga skrbi pomanjkanje v proizvodnji in predelavi hrane.
»Kljub potrebam v živilski proizvodnji ne moremo zaposliti zadostno število domačih delavcev. Enostavno ne želijo opravljati tega dela, kakršnikoli že so razlogi za to,« je pojasnil Opie. Meni, da ima vlada dve možnosti: ali ohrani trenutno količino proizvodnje doma ali pa tvega in jo preseli v druge države, nato pa uvozi končne izdelke v Veliko Britanijo. »Mislim, da se vlada sooča z zahtevno odločitvijo glede tega, kam želi usmeriti svoja sredstva - politiko priseljevanja in gospodarstvo - v smislu domače proizvodnje živil.«
Po navedbah BBC-ja je tiskovni predstavnik vlade povedal, da je britanska veriga oskrbe s hrano »zelo odporna«. Pilotni program za izdajo šestmesečnih vizumov čezmorskim delavcem, da bodo lahko prišli v Združeno kraljestvo, se je razširil na 30.000 delavcev. Vlada pa je delodajalce pozvala, naj dolgoročno vlagajo v domačo delovno silo, namesto da bi se zanašali na delavce iz tujine.
Popolna nevihta
Richard Harrow iz Britanske zveze zamrznjene hrane (BFFF) se je strinjal, da v celotni živilski industriji primanjkuje osebja, pri čemer ne gre le za voznike. »Primanjkuje nam inženirjev, mesarjev in proizvodnih delavcev. In če nimate osebja za proizvodnjo izdelka, ga ne morete dobaviti, tudi če imate tovornjak in voznika.« Dodal je, da še nikoli ni videl tolikšnih pritiskov, od stroškov dela do cen surovin. Harrow je trenutno situacijo v Združenem kraljestvu opisal kot »popolno nevihto«.
Eden glavnih razlogov za pomanjkanje voznikov težkih tovornih vozil je zaostanek pri opravljanju vozniških izpitov zaradi pandemije, meni Alex Veitch iz Združenja za tovorni promet UK Logistics. Veitch pojasnjuje, da ni problem poiskati ljudi, ki bi radi postali vozniki. Problem predstavlja pridobitev vozniškega izpita. Dodaja, da bodo ta delovna mesta pritegnila ljudi, saj so se začetne letne plače po njihovih ocenah zvišale na 35.000 evrov.
»Kratkoročno bi radi omogočili začasni vizum voznikom, ki bodo prišli delati v Veliko Britanijo,« je dejal Veitch. Opie iz BRC se je strinjal in komisiji povedal, da industrija potrebuje le »prostor za dihanje«, ki bi lahko čez noč izboljšal situacijo.
Na izredni seji so vse tri poslovne skupine priznale, da bi do težav lahko prišlo še posebej v božičnem času, vendar ne pričakujejo večjih pomanjkanj, navaja BBC. Harrow iz BFFF je dejal, da bi njegovi člani običajno že pripravljali zaloge za božič, vendar trenutno zmogljivosti ne zadoščajo za to. Dodal je še: »Verjetno bo izbira manjša, vendar pomanjkanja ne bo.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.