Nastaja nov avtomobilski velikan – Stellantis
Delničarji skupine PSA in Fiat Chryslerja so pritrdili združitvi podjetij, s čimer nastaja četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu Stellantis.
Odpri galerijo
Združitev skupine PSA in Fiat Chrysler je skoraj opravljena, poročata Bloomerg in FoxNews.
Delničarji francoske skupine PSA so danes potrdili združitev z italijanskim proizvajalcem avtomobilov Fiat Chrysler. Saga združitve traja že dve leti in je bila na neki točki že skoraj pred tem, da celoten načrt pade v vodo. Bloomberg zdaj piše, da končno nastaja Stellantis.
Združitev bo dala četrtega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, kar so danes na dveh ločenih srečanjih potrdili tako delničarji skupine PSA kot tudi delničarji Fiat Chryslerja. Ovir do združitve je bilo precej, spomnimo, da je Fiat ob eni točki celo nakazoval, da bi moči združil s francoskim Renaultom, ki ga PSA dojema, kot osrednjega tekmeca.
A kljub težavam so delničarji skupine PSA z več kot 99-odstotno podporo, izrazili jasno odobritev združitvi. To je podprla tako družina Peugeot kot tudi kitajski Dongfeng Motor - oboji imajo dvojne volilne glasove.
Združitev pozdravljajo vodilni obeh avtomobilskih proizvajalcev, saj naj bi se s tem približali proizvodnji Volkswagna in Toyote, ki sta vodilna proizvajalca avtomobilov na svetu. S skupnimi sredstvi bosta podjetji lažje konkurirali tudi proizvajalcem električnih avtomobilov in drugim obetavnim razvijalcem tehnologije mobilnosti.
Direktor skupine PSA Carlos Tavares je zato optimistično poudaril na spletnem srečanju delničarjev: »Pripravljeni smo« in dodal, da je združenje prestalo vse regulacijske zahteve, končni datum pa bo še objavljen. Vodenje novonastalega velikana bo prevzel ravno Tavares, ki bo operiral s štirinajstimi blagovnimi znamkami. Med temi sta italijanska Fiat in Maserati, Jeep, Dodge ter Ram pa francoski Peugeot, Citroen, Opel in DS.
»Stellantis bo neke vrste konglomerat blagovnih znamk, od boljših do slabših, predvsem pa bodo znamke regionalne,« pravi Philippe Houchois, analitik pri Jefferies, ki optimistično dodaja, da je združitev odločna priložnost za ponovni zagon podjetij.
Podjetje bo po eni strani ohranilo, ali celo okrepilo prisotnost na ameriškem trgu poltovornjakov in športnih terencev (predvsem zaradi Fiatove divizije Rama in Jeepa). Po drugi strani pa je skupina PSA izrazito oživela znamki Peugeot in Citroen, ki večata prisotnost v Evropi in sta trn v peti Renaulta.
Četrti največji proizvajalec
Delničarji francoske skupine PSA so danes potrdili združitev z italijanskim proizvajalcem avtomobilov Fiat Chrysler. Saga združitve traja že dve leti in je bila na neki točki že skoraj pred tem, da celoten načrt pade v vodo. Bloomberg zdaj piše, da končno nastaja Stellantis.
PREBERITE TUDI:
Združitev bo dala četrtega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, kar so danes na dveh ločenih srečanjih potrdili tako delničarji skupine PSA kot tudi delničarji Fiat Chryslerja. Ovir do združitve je bilo precej, spomnimo, da je Fiat ob eni točki celo nakazoval, da bi moči združil s francoskim Renaultom, ki ga PSA dojema, kot osrednjega tekmeca.
A kljub težavam so delničarji skupine PSA z več kot 99-odstotno podporo, izrazili jasno odobritev združitvi. To je podprla tako družina Peugeot kot tudi kitajski Dongfeng Motor - oboji imajo dvojne volilne glasove.
»Pripravljeni smo«
Združitev pozdravljajo vodilni obeh avtomobilskih proizvajalcev, saj naj bi se s tem približali proizvodnji Volkswagna in Toyote, ki sta vodilna proizvajalca avtomobilov na svetu. S skupnimi sredstvi bosta podjetji lažje konkurirali tudi proizvajalcem električnih avtomobilov in drugim obetavnim razvijalcem tehnologije mobilnosti.
Direktor skupine PSA Carlos Tavares je zato optimistično poudaril na spletnem srečanju delničarjev: »Pripravljeni smo« in dodal, da je združenje prestalo vse regulacijske zahteve, končni datum pa bo še objavljen. Vodenje novonastalega velikana bo prevzel ravno Tavares, ki bo operiral s štirinajstimi blagovnimi znamkami. Med temi sta italijanska Fiat in Maserati, Jeep, Dodge ter Ram pa francoski Peugeot, Citroen, Opel in DS.
Izzivi in prednosti
»Stellantis bo neke vrste konglomerat blagovnih znamk, od boljših do slabših, predvsem pa bodo znamke regionalne,« pravi Philippe Houchois, analitik pri Jefferies, ki optimistično dodaja, da je združitev odločna priložnost za ponovni zagon podjetij.
A vendar Stellantis čakajo še izzivi, po tem, ko bo združitev potrjena in stvar zgodovine. Stellantis bo mešanica modelov z zavidljivimi tržnimi položaji v specifičnih segmentih, vseeno pa nobeden od proizvajalec za zdaj ni prepoznaven na področju luksuznih avtomobilov, niti ni pretirano prisoten na ogromnem kitajskem trgu, opozarja Bloomberg. Tako se kaže možnost za napredek pri diviziji Alfa Romeo in Maserati, ki ciljata luksuzne kupce, prav tako pa lastništvo Opla veča odvisnost od evropskih kupcev.
Podjetje bo po eni strani ohranilo, ali celo okrepilo prisotnost na ameriškem trgu poltovornjakov in športnih terencev (predvsem zaradi Fiatove divizije Rama in Jeepa). Po drugi strani pa je skupina PSA izrazito oživela znamki Peugeot in Citroen, ki večata prisotnost v Evropi in sta trn v peti Renaulta.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.