Združevanje velikih za še večjo varnost v zraku

A. S. H.
Slovenski zračni prostor je ves čas poln. Foto: A. S. H.

Kibernetska varnost v letalstvu bo z novimi partnerstvi še bolj učinkovita.

V času nastajanja članka, ki ga pravkar berete, je bilo v slovenskem zračnem prostoru 17 letal. Na naše največje letališče je že in še bo danes pristalo 15 letal različnih letalskih družb. Tudi po stečaju nacionalnega letalskega prevoznika Adrie Airways se svet očitno premika dalje. Svetovne letalske organizacije, del mnogih je tudi Slovenija, in skrbijo za varnost zračnega prostora, se vedno bolj povezujejo.
KOLIKO LETAL TRENUTNO LETI NAD NAMI LAHKO POGLEDATE NA SPLETNI STRANI ORGANIZACIJE EUROCONTROL

Minuli teden sta partnerstvo tako sklenila tudi Eurocontrol in A-ISAC, kar pomeni, da si bodo zdaj vse pomembnejše organizacije lahko hitro izmenjevale informacije o letalski kibernetski varnosti. Željo namreč ustvariti varno in na kibernetske napade odporno omrežje celotnega zračnega prometa.

Skupine bodo sodelovale pri obveščanju o morebitni kibernetski grožnji, pretoku relevantnih podatkov, strategiji, tehnikah, postopkih, najboljših praksah in izkušnjah vseh držav članic Eurocontrola. Slovenija je med njimi že od leta 1995.

Obe glavni organizaciji igrata pomembno vlogo pri podpiranju letalske kibernetske skupnosti, s povečanjem sodelovanja pa bodo skupine še okrepile dejavnosti, ki bodo koristile svetovnim zainteresiranim stranem v letalstvu, so zapisali v sporočilu za javnost v organizaciji Eurocontrol.
image
Letala nad Slovenijo. Foto: Eurocontrol

Letališča ostajajo preobremenjena


Poleg povezovanja velikih organizacij za večjo kibernetsko varnost, pa je pomembno tudi sodelovanje aktivnih deležnikov ko gre za varovanje okolja. Že samo v septembru so evropska letališča sprejela več kot milijon potnikov, s tem pa se nadaljuje trend zadnjih let večanja števila potnikov, ki potujejo po zračnih linijah. Glede na podatke minulega leta, to pomeni že zdaj 31 odstotkov več potnikov. V zgornje številke so všteti vsi leti – tako običajni, nizkocenovni kot čarterski in zasebni (vključno s helikopterskimi leti), ki vzletijo ali pristanejo na evropskih letališčih.

Skladno s naraščajočim številom potnikov, pa vztrajno rastejo tudi odstotki, ko gre za onesnaževanje zraka z ogljikovim dioksidom. Slednjega je v zraku zaradi poletov 3 odstotke več kot leto prej.

Več iz rubrike