Zaradi višjih stroškov ladijskega prevoza kmalu višje cene dobrin

Uvozne cene bi se lahko po vsem svetu do leta 2023 povišale za 11 odstotkov, cene potrošniških dobrin pa bi lahko poskočile za 1,5 odstotka.
Fotografija: Ladijski tovorni promet, Luka Koper. Foto: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Ladijski tovorni promet, Luka Koper. Foto: Jože Suhadolnik

V času pandemije covida-19 je prišlo do drastičnega upada povpraševanja po storitvah, medtem ko so ljudje v večji meri kupovali izdelke. Zaradi povečanega povpraševanja je prišlo do številnih motenj v dobavnih verigah ladijskega prometa ter do omejitev v pristaniščih in neučinkovitosti terminalov.

image_alt
Mesta z najboljšim življenjskim standardom v letu 2021

Ladje imajo namreč omejene zmogljivosti za prevoz zabojnikov, poleg tega prihaja do pomanjkanja delovne sile in zabojnikov. Zaradi navedenih težav so stroški ladijskega prevoza dosegli rekordne vrednosti na praktično vseh trgovinskih poteh, ugotavljajo v poročilu o pomorskem prometu, ki ga je predstavila Konferenca ZN za trgovino in razvoj (UNCTAD).

Posledično lahko pričakujemo, da bodo potrošniki v letu 2022 plačevali višje cene, dokler motnje ne bodo odpravljene, so opozorili na UNCTAD. Uvozne cene bi se lahko po vsem svetu do leta 2023 povišale za 11 odstotkov, cene potrošniških dobrin pa bi lahko poskočile za 1,5 odstotka, ugotavljajo v letošnjem poročilu o pomorskem ladijskem prometu.

Ladijski tovorni promet, Luka Koper. Foto: Jože Suhadolnik
Ladijski tovorni promet, Luka Koper. Foto: Jože Suhadolnik

Hitra rast stroškov ladijskega tovornega prometa z močnim vplivom na svetovno trgovino

Generalna sekretarka UNCTAD Rebeca Grynspan je opozorila, da bo hitra rast stroškov ladijskega tovornega prometa močno vplivala na svetovno trgovino ter bo spodkopala družbeno-gospodarsko okrevanje, zlasti v državah v razvoju, dokler se pomorski prevoz ne normalizira. »Vrnitev v normalnost bi vključevala naložbe v nove rešitve, vključno z infrastrukturo, tehnologijo tovornega prometa in digitalizacijo ter ukrepi za olajševanje trgovine,« je dejala.

Kot so povedali na UNCTAD, je bil vpliv pandemije covida-19 na obseg pomorske trgovine v lanskem letu manjši, kot je bilo sprva pričakovano. V letu 2020 se je pomorska trgovina zmanjšala za 3,8 odstotka in je tako predstavljala 10,65 milijarde ton. Leta 2021 se je ta povečala za 4,3 odstotka.

image_alt
Hongkong: Stanovanja v velikosti parkirnih mest so nekaj običajnega

Kot je ocenil UNCTAD, ostajajo srednjeročni obeti pozitivni, so pa podvrženi vse večjim tveganjem in negotovostim. Hkrati so napovedali, da naj bi se letna rast med letoma 2022 in 2026 upočasnila na 2,4 odstotka. Za primerjavo; v zadnjih dveh desetletjih je rast znašala 2,9 odstotka.

Več iz rubrike