Zaradi višjih stroškov ladijskega prevoza kmalu višje cene dobrin
V času pandemije covida-19 je prišlo do drastičnega upada povpraševanja po storitvah, medtem ko so ljudje v večji meri kupovali izdelke. Zaradi povečanega povpraševanja je prišlo do številnih motenj v dobavnih verigah ladijskega prometa ter do omejitev v pristaniščih in neučinkovitosti terminalov.
Ladje imajo namreč omejene zmogljivosti za prevoz zabojnikov, poleg tega prihaja do pomanjkanja delovne sile in zabojnikov. Zaradi navedenih težav so stroški ladijskega prevoza dosegli rekordne vrednosti na praktično vseh trgovinskih poteh, ugotavljajo v poročilu o pomorskem prometu, ki ga je predstavila Konferenca ZN za trgovino in razvoj (UNCTAD).
Posledično lahko pričakujemo, da bodo potrošniki v letu 2022 plačevali višje cene, dokler motnje ne bodo odpravljene, so opozorili na UNCTAD. Uvozne cene bi se lahko po vsem svetu do leta 2023 povišale za 11 odstotkov, cene potrošniških dobrin pa bi lahko poskočile za 1,5 odstotka, ugotavljajo v letošnjem poročilu o pomorskem ladijskem prometu.
Hitra rast stroškov ladijskega tovornega prometa z močnim vplivom na svetovno trgovino
Generalna sekretarka UNCTAD Rebeca Grynspan je opozorila, da bo hitra rast stroškov ladijskega tovornega prometa močno vplivala na svetovno trgovino ter bo spodkopala družbeno-gospodarsko okrevanje, zlasti v državah v razvoju, dokler se pomorski prevoz ne normalizira. »Vrnitev v normalnost bi vključevala naložbe v nove rešitve, vključno z infrastrukturo, tehnologijo tovornega prometa in digitalizacijo ter ukrepi za olajševanje trgovine,« je dejala.
Kot so povedali na UNCTAD, je bil vpliv pandemije covida-19 na obseg pomorske trgovine v lanskem letu manjši, kot je bilo sprva pričakovano. V letu 2020 se je pomorska trgovina zmanjšala za 3,8 odstotka in je tako predstavljala 10,65 milijarde ton. Leta 2021 se je ta povečala za 4,3 odstotka.
Kot je ocenil UNCTAD, ostajajo srednjeročni obeti pozitivni, so pa podvrženi vse večjim tveganjem in negotovostim. Hkrati so napovedali, da naj bi se letna rast med letoma 2022 in 2026 upočasnila na 2,4 odstotka. Za primerjavo; v zadnjih dveh desetletjih je rast znašala 2,9 odstotka.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese