Pričakovana sprememba cene kave

Delo od doma in splošno izogibanje stikom vpliva na porabo kave v kavarnah. Letos je povpraševanje po kavi padlo prvič po letu 2011.
Fotografija: Jutranja rutina pitja kava v kavarnah se je po vsem svetu znatno zmanjšala. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Jutranja rutina pitja kava v kavarnah se je po vsem svetu znatno zmanjšala. FOTO: Getty Images/iStockphoto

Ena od slovenskih nepogrešljivih navad je jutranje pitje kave. Nekateri to rutino opravijo doma, številni pa skupaj s sodelavci v kavarni. Zadnja leta so gostinci le povečevali svoje zaloge kave, malo je bilo takih, ki so se srečevali s padcem povpraševanja po kavi; a vendar se zdaj dogaja ravno to.
 

Padec po letu 2011


Ameriški urad za agrikulturne napovedi v letošnjem letu pričakuje upad povpraševanja, prvič po letu 2011. Upad povpraševanja se pričakuje kljub delanju zalog, ki smo mu bili priča v začetku leta. K upadu najbolj prispeva zaprtje kavarn in restavracij, ti namreč predstavljajo kar četrtino povpraševanja. Zaprtje se pozna še danes, za doseg ravni izpred obdobja pandemije pa bomo zelo verjetno morali počakati še kar nekaj časa.



Bloomberg medtem piše, da se rutina jutranjega pitja kave pravzaprav zmanjšuje povsod po svetu. Raziskovalec Marex Spectron pravi, da je pandemija izrazito spremenila navade ljudi in je obenem vplivala na tako preproste dogodke, kot je pitje kave s prijatelji.
 

Počasen ponovni začetek


Tudi Velika Britanija je komaj pred kratkim znova odprla restavracije in pivnice. Pri tem so gostinci glasno opozorili, da bodo le s težavo ostali v zelenih številkah ob upoštevanju vseh ukrepov.

Primer spremenjenih navad glede pitja kave so tudi kavarne Notes v Londonu, kjer so sicer vrata ponovno odprli, vendar pa vse njihove dejavnosti še ne obratujejo. Večina kavarn, ki kavo dostavi do pisarn še vedno ne obratuje. »Pred nami je zelo počasno obdobje pitja kave, ki se ne bo pobralo še kar nekaj časa. Številne pisarne v Londonu se ne bodo odprle v poletju, nekatere pa komaj naslednje leto,« izpostavlja soustanovitelj kavarn Notes Robert Robinson.
 

Novi modeli poslovanja kavarn


Na spremembe se odzivajo tudi slovite verige kavarn, kot je Starbucks. Ti so uvedli spletno naročilo kave in prevzem. FOTO: Mike Blake/Reuters
Na spremembe se odzivajo tudi slovite verige kavarn, kot je Starbucks. Ti so uvedli spletno naročilo kave in prevzem. FOTO: Mike Blake/Reuters
Ljudje smo postali zadržani do obiskovanja restavracij in kavarn, še posebej so na udaru kavarne, ki večino dela opravijo v jutranjih urah. Padec prodaje kav in zajtrkov sta bile deležni tudi sloviti verigi Dunkin’ Brands Group Inc. in Starbucks Corp. Ravno slednja se je že odzvala na novo nastalo situacijo z novim modelom ponudbe. Njihova nova oblika kavarn namreč nima stolov in miz, temveč delujejo po sistemu prevzema.

Robertson glede takšnih novih modelov poslovanja pravi: »Naročanje kapučina preko spleta enostavno ni enako doživetje, kot pitje kave, ki vključuje tudi socialno noto.«
 

 

Udarec za pridelovalce kave


V tem in naslednjem letu je pričakovati padec cene kave, tudi do deset odstotkov. FOTO: Christophe Archambault/Afp
V tem in naslednjem letu je pričakovati padec cene kave, tudi do deset odstotkov. FOTO: Christophe Archambault/Afp
Ne glede na pojavljanje novih modelov kavarn pa bo padec povpraševanja občutilo približno 125 milijonov ljudi po vsem svetu, ki se na neki točki dobavne verige ukvarjajo s kavo. Udarec na pridelovalce kave se je zaznalo že v prejšnji finančni krizi. Citigroup Inc. tako pričakuje, da se bo cena kave v drugem polletju 2020 le še zmanjševala, morda tudi do 10 odstotkov. V tem smislu pa so pri Mednarodni organizaciji proizvajalcev kav že opozorili na grožnjo nelegalnega otroškega dela, kot odziv na povečano revščino kmetov, ki proizvajajo kavo.

Več iz rubrike