Zagreb kot eno prvih mest s samovozečimi električnimi taksiji

V Zagrebu tik ob Savi načrtujejo vzpostavitev Centra mobilnosti s samovozečimi taksiji.
Fotografija: Zagreb, FOTO: Zvonimir Barisin / CROPIX
Odpri galerijo
Zagreb, FOTO: Zvonimir Barisin / CROPIX

Mate Rimac, ustanovitelj hrvaškega podjetja za tehnologijo in električne avtomobile Rimac Automobili, v sklopu predvidenega projekta načrtuje tudi vzpostavitev mreže električnih taksijev oziroma robotaksijev. Projekt bo izveden v Zagrebu, tik ob Savi, poroča Index.hr
image_alt
Sedem idiličnih krajev za letovanje letos

Vse kaže na to, da bo do realizacije projekta prišlo leta 2024. S tem bo postal Zagreb eno prvih mest na svetu, kjer bo na voljo uporaba samovozečih električnih taksijev prek aplikacije.

V sklopu projekta bo vzpostavljen tudi park, skladišče in polnilnica za električne samovozeče taksije. Natečaj je bil že razpisan, zdaj pa se nanj prijavljajo arhitekti. Projekt naj bi bil izveden do konca leta 2022, storitev avtonomnih električnih taksijev, pa naj bi bila na voljo do leta 2024.
 

Cilj projekta: razviti in vzpostaviti omrežje električnih avtonomnih taksijev v Zagrebu


Polnilna baza je načrtovana v bližini študentskega doma Stjepan Radić v hrvaški prestolnici, na začetku Juranske ulice. Taksiji naj bi si na tem mestu napolnili baterije.
FOTO: Dejan Javornik / Delo
FOTO: Dejan Javornik / Delo

Projekt se uradno imenuje Center mobilnosti. Je le prvi korak k vnovčitvi zneska v višini nekaj manj kot 500 milijonov evrov, o katerem se je začelo govoriti marca letos. Cilj je razviti in vzpostaviti omrežje električnih avtonomnih taksijev v Zagrebu.
»Ideja je vzpostaviti takšen center avtonomne mobilnosti na Savi, ki bi imel dve funkciji. Ena je ta, da se ljudje v prijetnem okolju srečajo z novimi tehnologijami in se pogovarjajo s strokovnjaki. Druga plat je bolj funkcionalna; za polnjenje, vzdrževanje in čiščenje vozil robotaksi na okoljsko trajnostni način,« je razložil Mate Rimac.

Robotaksi je sicer izraz za taksi brez voznika. Ker je odpravljena potreba po šoferju, ki predstavlja pomemben del obratovalnih stroškov, se lahko tako storitev strankam ponudi za nižjo ceno. Se pa hkrati odpira problematika izgube delovnih mest. Tak način prevoza naj bi bil dobro sprejet med ljudmi in predstavlja eno glavnih rešitev mobilnosti v prihodnje, še posebej v urbanih območjih, je prepričan Rimac. 
image_alt
Zakaj so cene gradbenega lesa tako visoke?

Več iz rubrike