Podjetniška inovacija: kravje mleko, ki ga pijejo tudi vegani
Intenzivna pridelava mleka je eden izmed glavnih dejavnikov podnebne krize, navaja spletna stran Green Queen. Nekatera velika mlečna podjetja naj bi prispevala celo več toplogrednih emisij kot določeni naftni velikani.
Izdelki primerni za vegane, ne pa za alergike
Strokovnjaki ugotavljajo, da je lahko v proizvodnji mlečnih izdelkov, v katero niso vključene živali, ustvarjenih do 97 odstotkov manj emisij kot v primeru proizvodnje običajnih mlečnih izdelkov. Čeprav se sliši nemogoče, nova tehnologija omogoča prav to.
Tako imenovano precizno fermentacijo uporablja za izdelavo pravih mlečnih beljakovin vedno več podjetij. Živali v postopek niso vključene, navaja Green Queen. Zagonsko podjetje Perfect Day iz Kalifornije uporablja za proizvodnjo mlečnih beljakovin, ki so molekularno enake beljakovinam v mleku, glive.
»Zanimalo nas je, kaj daje kravjemu mleku neverjetno vsestranskost in hranljivost, česar pri rastlinskem mleku ne najdemo,« je povedal soustanovitelj podjetja Ryan Pandya. Da bi dobili odgovor na vprašanje, so izolirali gen beljakovine sirotke v kravjem mleku in ga vstavili v glivo.
Gliva v fermentacijskih posodah med rastjo proizvaja beljakovine sirotke, ki se nato filtrirajo in posušijo v prah. Tega se nato uporablja za izdelavo sirov in sladoledov, razlagajo poznavalci.
Pandya opozarja, da ti izdelki ne vsebujejo laktoze, hormonov ali holesterola, vseeno pa niso primerni za ljudi z alergijo na mleko. So pa primerni za vegane, saj v postopek niso vključene živali.
Perfect Day je lansko leto na trg uspešno lansiral sladoled, konec tega leta pa načrtujejo tudi prodajo kremnega sira. Podjetje se že širi na mednarodni trg, saj njihove beljakovine uporabljajo tudi v hongkonških sladoledih, navajajo tuji mediji.
Države želijo razvijati inovacije na področju živilske tehnologije
Pojavlja se vedno več podjetij, ki v znanosti iščejo trajne mlečne rešitve. CNN Business poroča, da je bilo po podatkih inštituta Good Food leta 2020 v fermentirane alternativne beljakovine vloženih več kot 590 milijonov dolarjev (507 milijonov evrov), od tega 300 milijonov dolarjev (258 milijonov evrov) samo v podjetje Perfect Day.
Mirte Gosker z inštituta Good Food pravi, da se zagonska podjetja srečujejo z več izzivi. Eden izmed njih je regulativna odobritev, drugi pa je višja cena inovativnih produktov. Perfect Day tako na primer prodaja sladoled po približno enaki ceni kot vrhunske blagovne znamke.
Številne države si prizadevajo razvijati inovacije na področju živilske tehnologije. Vodilni s svojim regulativnim okvirom je Singapur, v katerem je Perfect Day nedavno ustanovil raziskovalno - razvojni laboratorij. Pri tem ima veliko vlogo podpora vlade, saj mora ta vlagati v raziskave in infrastrukturo, razlaga Goskerjeva.
Pandya pravi, da si podjetje prizadeva za regulativno odobritev tudi v Kanadi, Indiji in Evropi ter da išče poslovne partnerje.
»Razvijamo okolju prijaznejši način priprave mlečnih izdelkov in tega ne moremo storiti sami,« pravi soustanovitelj podjetja.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese