Zaradi pomanjkanja čipov letos 180 milijard evrov izpada prihodkov

Medtem ko avtomobilski družbi Volkswagen in Stellantis nista dosegli pričakovanih četrtletnih rezultatov, so ameriški proizvajalci avtomobilov presenetili.
Fotografija: Golf GTI prve generacije in golf GTI danes. Foto: Volkswagen
Odpri galerijo
Golf GTI prve generacije in golf GTI danes. Foto: Volkswagen

Svetovno pomanjkanje polprevodniških čipov še vedno pesti avtomobilske proizvajalce po vsem svetu. Volkswagen je tako kljub velikemu povpraševanju znižal napovedi o dobavah in zmanjšal pričakovanja glede prodaje po zahtevnem tretjem četrtletju. Stellantis je v tem času izdelal 600.000 vozil manj, kot je predvideval.

Pomanjkanje čipov je še vedno problem

Foto: Fabian Bimmer / Reuters
Foto: Fabian Bimmer / Reuters
Herbert Diess, izvršni direktor skupine Volkswagen, je za CNBC-jevo oddajo Squawk Box Europe dejal, da je bilo tretje četrtletje za nemškega proizvajalca avtomobilov zahtevno. Pojasnil je, da so zaradi težav z dobavo polprevodniških čipov največjo škodo utrpele njihove množično prodajane znamke Seat, Škoda in Volkswagen. V primerjavi z njimi sta bili Volkswagnovi 'premium' znamki Audi in Porsche »precej odporni« in sta dosegli pozitivne rezultate.

Po podatkih svetovalnega podjetja AlixPartners naj bi pomanjkanje polprevodniških čipov globalno avtomobilsko industrijo leta 2021 stalo več kot 180 milijard evrov prihodkov. Z geografskega vidika je Diess potrdil, da je bilo najbolj prizadeto njihovo poslovanje na Kitajskem.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

»Kitajska je resnično trpela,« je dejal in dodal, da je Volkswagen v tej državi izgubil tržni delež. Koncern je dal na Kitajskem prednost svojim premium znamkam in »sklepal kompromise« glede obsega prodaje, je pojasnil Diess. Ob poročanju o nižjem dobičku iz poslovanja v tretjem četrtletju je nemški avtomobilski proizvajalec znižal napovedi za dobave, zmanjšal pričakovanja glede prodaje in opozoril na znižanje stroškov.

Ni vse tako slabo

Toda Diess je zatrdil, da ni vse negativno. »Povpraševanje je res dobro. Na vseh področjih imamo zapolnjene knjige naročil, prodaja električnih vozil pa se dobro odvija.« Diess je sicer optimističen, da se bo ponudba čipov v naslednjem četrtletju povečala, vendar še vedno pričakuje, da bo prišlo leta 2022 do nekaterih omejitev pri oskrbi. »Predvidevamo, da bodo polprevodniki ozka grla v naši dobavni verigi. Morda se bodo pojavile tudi druge težave, vendar bomo večinoma priča omejitvam na področju polprevodnikov.«

Foto: Rebecca Cook / Reuters
Foto: Rebecca Cook / Reuters

Pomanjkanje čipov je prizadelo tudi podjetje Stellantis, ki je nastalo z združitvijo podjetij Fiat Chrysler in francoskega PSA. Podobno kot Volkswagen tudi Stellantis ni izpolnil pričakovanj analitikov, ko je nedavno poročal o svojih rezultatih. Poročal je o 14-odstotnem padcu prihodkov v tretjem četrtletju, potem ko se je zaradi pomanjkanja polprevodnikov načrtovana četrtletna proizvodnja zmajšala za 30 odstotkov oziroma 600.000 vozil.

image_alt
Kitajski avtomobili bodo zavzeli svetovne ceste

»Stopnja pomanjkanja čipov je bila verjetno nekoliko višja od tiste, ki smo jo pričakovali, ko smo avgusta nazadnje komunicirali s trgom,« je dejal glavni finančni direktor Stellantisa Richard Palmer. Dodal je še, da bo celoletni izpad proizvodnje zaradi pomanjkanja čipov presegel predhodno napoved 1,4 milijona enot.

Vendar je Palmer povedal, da je podjetje v tem mesecu v primerjavi s septembrom zaznalo »zmerno« izboljšanje razmer na področju oskrbe s čipi. Pričakuje, da se bo ta trend nadaljeval tudi v zadnjem četrtletju.

Analitiki družb JPMorgan in UBS menijo, da je zdaj idealen čas za vlagatelje, da povečajo svojo izpostavljenost avtomobilskemu sektorju. »Po našem mnenju je čas za povečanje izpostavljenosti avtomobilskim delnicam,« je 8. oktobra v sporočilu zapisala skupina analitikov banke UBS pod vodstvom Patricka Hummla.

image_alt
EQS je verjetno najpomembnejši Mercedes v zadnjih desetletjih

Jose Asumendi, vodja raziskav za evropske avtomobilske trge pri banki JPMorgan, je omenil, da skupaj s svojo ekipo vlagateljem že približno mesec dni sporoča, naj povečajo svojo izpostavljenost avtomobilskim delnicam. »Smo precej selektivni glede tega, kje vidimo vrednost,« je dejal Asumendi in dodal, da so Daimler, Renault in Stellantis glavni delniški izbori banke med evropskimi proizvajalci avtomobilov.

Ameriški avtomobilska industrija in proizvajalci čipov

Fordov veliki poltovornjak F 150 je že vrsto let ameriški prodajni prvak. Foto: Rebecca Cook / Reuters
Fordov veliki poltovornjak F 150 je že vrsto let ameriški prodajni prvak. Foto: Rebecca Cook / Reuters
Na drugi strani Atlantika sta ameriška proizvajalca avtomobilov GM in Ford kljub pomanjkanju čipov uspela preseči pričakovanja analitikov. Ford je v sredo presenetil opazovalce panoge, ko je razblinil pričakovanja Wall Streeta glede dobička za tretje četrtletje, in dejal, da je že imel koristi od izboljšane dobave čipov.

Izvršna direktorica in predsednica uprave podjetja GM, Mary Barra, je dejala, da se dobava polprevodniških čipov pri ameriškem avtomobilskem proizvajalcu izboljšuje, vendar »je še vedno nekoliko nestanovitna«. Dejala je, da GM pričakuje, da se bo pomanjkanje nadaljevalo tudi v prvi polovici prihodnjega leta. Medtem ko številna avtomobilska podjetja beležijo porazne rezultate, so se prihodki proizvajalcev čipov povečali, saj so mnogi med njimi zvišali tudi cene izdelkov.

image_alt
10 najbolj norih in unikatnih funkcij v avtomobilih

Francosko-italijansko podjetje STMicro, ki izdeluje čipe za podjetja, kot je Tesla, je pred kratkim objavilo dobre rezultate za tretje četrtletje in pričakuje, da bo naslednje četrtletje zaradi povpraševanja na avtomobilskem trgu še boljše.

»Želimo biti vodilni na področju avtomobilske industrije,« je za Squawk Box Europe povedal predsednik podjetja STMicro Jean-Marc Chery. »Verjamemo, da se bodo razmere leta 2022 v primerjavi z letom 2021 dokončno izboljšale,« je dejal in dodal, da so bili proizvajalci čipov presenečeni, ko je povpraševanje po avtomobilskih čipih v začetku leta 2021 doseglo vrh.

Več iz rubrike