Zaradi pomanjkanja čipov letos 180 milijard evrov izpada prihodkov
Svetovno pomanjkanje polprevodniških čipov še vedno pesti avtomobilske proizvajalce po vsem svetu. Volkswagen je tako kljub velikemu povpraševanju znižal napovedi o dobavah in zmanjšal pričakovanja glede prodaje po zahtevnem tretjem četrtletju. Stellantis je v tem času izdelal 600.000 vozil manj, kot je predvideval.
Pomanjkanje čipov je še vedno problem
Po podatkih svetovalnega podjetja AlixPartners naj bi pomanjkanje polprevodniških čipov globalno avtomobilsko industrijo leta 2021 stalo več kot 180 milijard evrov prihodkov. Z geografskega vidika je Diess potrdil, da je bilo najbolj prizadeto njihovo poslovanje na Kitajskem.
»Kitajska je resnično trpela,« je dejal in dodal, da je Volkswagen v tej državi izgubil tržni delež. Koncern je dal na Kitajskem prednost svojim premium znamkam in »sklepal kompromise« glede obsega prodaje, je pojasnil Diess. Ob poročanju o nižjem dobičku iz poslovanja v tretjem četrtletju je nemški avtomobilski proizvajalec znižal napovedi za dobave, zmanjšal pričakovanja glede prodaje in opozoril na znižanje stroškov.
Ni vse tako slabo
Toda Diess je zatrdil, da ni vse negativno. »Povpraševanje je res dobro. Na vseh področjih imamo zapolnjene knjige naročil, prodaja električnih vozil pa se dobro odvija.« Diess je sicer optimističen, da se bo ponudba čipov v naslednjem četrtletju povečala, vendar še vedno pričakuje, da bo prišlo leta 2022 do nekaterih omejitev pri oskrbi. »Predvidevamo, da bodo polprevodniki ozka grla v naši dobavni verigi. Morda se bodo pojavile tudi druge težave, vendar bomo večinoma priča omejitvam na področju polprevodnikov.«
Pomanjkanje čipov je prizadelo tudi podjetje Stellantis, ki je nastalo z združitvijo podjetij Fiat Chrysler in francoskega PSA. Podobno kot Volkswagen tudi Stellantis ni izpolnil pričakovanj analitikov, ko je nedavno poročal o svojih rezultatih. Poročal je o 14-odstotnem padcu prihodkov v tretjem četrtletju, potem ko se je zaradi pomanjkanja polprevodnikov načrtovana četrtletna proizvodnja zmajšala za 30 odstotkov oziroma 600.000 vozil.
»Stopnja pomanjkanja čipov je bila verjetno nekoliko višja od tiste, ki smo jo pričakovali, ko smo avgusta nazadnje komunicirali s trgom,« je dejal glavni finančni direktor Stellantisa Richard Palmer. Dodal je še, da bo celoletni izpad proizvodnje zaradi pomanjkanja čipov presegel predhodno napoved 1,4 milijona enot.
Vendar je Palmer povedal, da je podjetje v tem mesecu v primerjavi s septembrom zaznalo »zmerno« izboljšanje razmer na področju oskrbe s čipi. Pričakuje, da se bo ta trend nadaljeval tudi v zadnjem četrtletju.
Analitiki družb JPMorgan in UBS menijo, da je zdaj idealen čas za vlagatelje, da povečajo svojo izpostavljenost avtomobilskemu sektorju. »Po našem mnenju je čas za povečanje izpostavljenosti avtomobilskim delnicam,« je 8. oktobra v sporočilu zapisala skupina analitikov banke UBS pod vodstvom Patricka Hummla.
Jose Asumendi, vodja raziskav za evropske avtomobilske trge pri banki JPMorgan, je omenil, da skupaj s svojo ekipo vlagateljem že približno mesec dni sporoča, naj povečajo svojo izpostavljenost avtomobilskim delnicam. »Smo precej selektivni glede tega, kje vidimo vrednost,« je dejal Asumendi in dodal, da so Daimler, Renault in Stellantis glavni delniški izbori banke med evropskimi proizvajalci avtomobilov.
Ameriški avtomobilska industrija in proizvajalci čipov
Izvršna direktorica in predsednica uprave podjetja GM, Mary Barra, je dejala, da se dobava polprevodniških čipov pri ameriškem avtomobilskem proizvajalcu izboljšuje, vendar »je še vedno nekoliko nestanovitna«. Dejala je, da GM pričakuje, da se bo pomanjkanje nadaljevalo tudi v prvi polovici prihodnjega leta. Medtem ko številna avtomobilska podjetja beležijo porazne rezultate, so se prihodki proizvajalcev čipov povečali, saj so mnogi med njimi zvišali tudi cene izdelkov.
Francosko-italijansko podjetje STMicro, ki izdeluje čipe za podjetja, kot je Tesla, je pred kratkim objavilo dobre rezultate za tretje četrtletje in pričakuje, da bo naslednje četrtletje zaradi povpraševanja na avtomobilskem trgu še boljše.
»Želimo biti vodilni na področju avtomobilske industrije,« je za Squawk Box Europe povedal predsednik podjetja STMicro Jean-Marc Chery. »Verjamemo, da se bodo razmere leta 2022 v primerjavi z letom 2021 dokončno izboljšale,« je dejal in dodal, da so bili proizvajalci čipov presenečeni, ko je povpraševanje po avtomobilskih čipih v začetku leta 2021 doseglo vrh.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese