Volkswagen lahko stvari obrne na glavo; dobavitelji v nevarnosti
Premier Spodnje Saške Stephan Weil ima prek nadzornega odbora Volkswagna neposreden vpogled v težave avtomobilske industrije. Vodilna panoga se mora prilagoditi bolečim spremembam, poudarja.
Odpri galerijo
Po besedah premierja Spodnje Saške Stephana Weila bo prehod na električna vozila za proizvajalce in dobavitelje do leta 2030 vprašanje usode nemške avtomobilske industrije.
»Pritisk, da se v desetih letih med 60 in 65 odstotkov prodaje pretvori v elektromobilno osnovo, je ogromen,« je dejal Weil. Zaradi nedavno izpopolnjenih naložbenih načrtov pri Volkswagnu je prepričan, da bo največji svetovni avtomobilski družbi uspelo pri spremembi. A tudi, da ne bo lahko. »Leta 2021 bo skupina na trg lansirala en električni model za drugim. Ta preobrazba je za Volkswagen seveda težka, je pa tudi odlična priložnost.«
Nadzorni odbor skupine VW, v kateri je Weil predstavnik drugega največjega delničarja Spodnja Saška, je novembra odobril ustrezne načrte sveta. V naslednjih petih letih bo skoraj polovica od skupaj 150 milijard evrov namenjena novim tehnologijam.
»V Volkswagnu je vidnega veliko napredka,« je dejal Weil. »E-strategija je pravilna odločitev, še posebej, če upoštevamo, da se podnebni cilji EU ponovno zaostrujejo.« Ali bodo številni mali in srednje veliki dobavitelji obvladovali strukturne spremembe, je še vedno odprto vprašanje: »Moja skrb se ne nanaša na raven proizvajalca, temveč na raven dobaviteljev. Levji delež prodaje in zaposlovanja temelji na motorjih z notranjim zgorevanjem. Ta faza se končuje, motor z notranjim zgorevanjem je preteklost.«
EU želi do leta 2030 zmanjšati emisije toplogrednih plinov za vsaj 55 odstotkov v primerjavi z ravnmi iz leta 1990. Ker morajo tudi avtomobilski proizvajalci spet prilagoditi svoje cilje, Volkswagen pripravlja 'strategijo 2030'. Vozila koncerna so trenutno odgovorna za približno en odstotek vseh svetovnih emisij CO2.
Volkswagen je pred kratkim izračunal, da bo moral do leta 2030 znatno povečati delež prodanih električnih vozil. Glede na načrtovanje podjetij bi lahko samo za domači trg Evrope letno potrebovali približno 300.000 več električnih avtomobilov osnovne znamke – delež povsem električnih avtomobilov naj bi zrasel s 35 na 55 odstotkov. Zdaj se razpravlja o tem, od kod naj pridejo potrebne proizvodne in baterijske zmogljivosti.
»Prehodno obdobje bomo skrajšali glede na prizadevanja EU glede CO2,« je dejal Weil z namenom potrebnih prilagoditev avtomobilske industrije. »Če bi uvedli emisijski standard Euro 7, bi bil prehodni čas še bistveno krajši, a se lahko strukturna sprememba spremeni v strukturni prelom.«
Srednje- in dolgoročno gledano ni druge možnosti, kot da spremenimo smer, še dodaja Weil. »To pomeni, da morajo mnogi dobavitelji spremeniti svoj poslovni model. Motor z notranjim zgorevanjem je bolj delovno intenziven kot elektromotor. Zato je pomembno, da si zagotovimo novo dodano vrednost v Nemčiji. »Tu ima osrednjo vlogo lastna proizvodnja baterijskih celic. VW na primer tovarno gradi na lokaciji v Salzgitterju – zaenkrat pa kupujejo veliko število celic zunaj, zlasti iz Azije.
»Številna električna vozila imajo trenutno dolge roke dobave,« pravi Weil. »Možnost akumulatorskih celic je trenutno omejena.« Politiki morajo to vprašanje obravnavati bolj resno – izven tekočih evropskih pobud. »Če želimo ostati avtomobilska država številka ena in v celoti ohraniti vrednostne verige, potrebujemo nemško proizvodnjo baterijskih celic.«
Zaradi visokih cen energije so bile ustrezne naložbe manj privlačne. »Zato bi rad videl, da bi na obali proizvajali akumulatorske celice z lastno vetrno energijo, ki je oproščena omrežnin,« je dejal Weil. »Občasno moramo izkoristiti naše lokacijske prednosti in ne vedno paziti le na ostale.«
»Pritisk, da se v desetih letih med 60 in 65 odstotkov prodaje pretvori v elektromobilno osnovo, je ogromen,« je dejal Weil. Zaradi nedavno izpopolnjenih naložbenih načrtov pri Volkswagnu je prepričan, da bo največji svetovni avtomobilski družbi uspelo pri spremembi. A tudi, da ne bo lahko. »Leta 2021 bo skupina na trg lansirala en električni model za drugim. Ta preobrazba je za Volkswagen seveda težka, je pa tudi odlična priložnost.«
Nadzorni odbor skupine VW, v kateri je Weil predstavnik drugega največjega delničarja Spodnja Saška, je novembra odobril ustrezne načrte sveta. V naslednjih petih letih bo skoraj polovica od skupaj 150 milijard evrov namenjena novim tehnologijam.
Hkrati skupina zmanjšuje delovna mesta na tradicionalnih področjih. Celoten program nosi podpis izvršnega direktorja Herberta Diessa, ki želi še hitreje preobraziti VW in ga narediti bolj donosnega.
»V Volkswagnu je vidnega veliko napredka,« je dejal Weil. »E-strategija je pravilna odločitev, še posebej, če upoštevamo, da se podnebni cilji EU ponovno zaostrujejo.« Ali bodo številni mali in srednje veliki dobavitelji obvladovali strukturne spremembe, je še vedno odprto vprašanje: »Moja skrb se ne nanaša na raven proizvajalca, temveč na raven dobaviteljev. Levji delež prodaje in zaposlovanja temelji na motorjih z notranjim zgorevanjem. Ta faza se končuje, motor z notranjim zgorevanjem je preteklost.«
EU želi do leta 2030 zmanjšati emisije toplogrednih plinov za vsaj 55 odstotkov v primerjavi z ravnmi iz leta 1990. Ker morajo tudi avtomobilski proizvajalci spet prilagoditi svoje cilje, Volkswagen pripravlja 'strategijo 2030'. Vozila koncerna so trenutno odgovorna za približno en odstotek vseh svetovnih emisij CO2.
PREBERITE TUDI:
Skrajšano prehodno obdobje
Volkswagen je pred kratkim izračunal, da bo moral do leta 2030 znatno povečati delež prodanih električnih vozil. Glede na načrtovanje podjetij bi lahko samo za domači trg Evrope letno potrebovali približno 300.000 več električnih avtomobilov osnovne znamke – delež povsem električnih avtomobilov naj bi zrasel s 35 na 55 odstotkov. Zdaj se razpravlja o tem, od kod naj pridejo potrebne proizvodne in baterijske zmogljivosti.
»Prehodno obdobje bomo skrajšali glede na prizadevanja EU glede CO2,« je dejal Weil z namenom potrebnih prilagoditev avtomobilske industrije. »Če bi uvedli emisijski standard Euro 7, bi bil prehodni čas še bistveno krajši, a se lahko strukturna sprememba spremeni v strukturni prelom.«
Tri nemške »avtomobilske dežele« Spodnja Saška, Bavarska in Baden-Württemberg s sedeži Volkswagna, BMW-ja in Daimlerja so Komisijo EU pozvale, naj se o nadaljnjem zaostrovanju ne odloči prehitro. Upoštevati moramo delovna mesta in tehnično izvedljivost, poudarja Weil.
Srednje- in dolgoročno gledano ni druge možnosti, kot da spremenimo smer, še dodaja Weil. »To pomeni, da morajo mnogi dobavitelji spremeniti svoj poslovni model. Motor z notranjim zgorevanjem je bolj delovno intenziven kot elektromotor. Zato je pomembno, da si zagotovimo novo dodano vrednost v Nemčiji. »Tu ima osrednjo vlogo lastna proizvodnja baterijskih celic. VW na primer tovarno gradi na lokaciji v Salzgitterju – zaenkrat pa kupujejo veliko število celic zunaj, zlasti iz Azije.
»Številna električna vozila imajo trenutno dolge roke dobave,« pravi Weil. »Možnost akumulatorskih celic je trenutno omejena.« Politiki morajo to vprašanje obravnavati bolj resno – izven tekočih evropskih pobud. »Če želimo ostati avtomobilska država številka ena in v celoti ohraniti vrednostne verige, potrebujemo nemško proizvodnjo baterijskih celic.«
Zaradi visokih cen energije so bile ustrezne naložbe manj privlačne. »Zato bi rad videl, da bi na obali proizvajali akumulatorske celice z lastno vetrno energijo, ki je oproščena omrežnin,« je dejal Weil. »Občasno moramo izkoristiti naše lokacijske prednosti in ne vedno paziti le na ostale.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.