Videti je kot avto, a se vozi po kolesarskem pasu

Kakšno vozilo ima več kot dve kolesi in pedala, a ne verige?
Fotografija: Štirikolesno električno kolo z avtomobilskimi funkcijami in udobjem. FOTO: CityQ
Odpri galerijo
Štirikolesno električno kolo z avtomobilskimi funkcijami in udobjem. FOTO: CityQ

Odgovor je prihajajoče e-kolo CityQ, električno štirikolesno vozilo, namenjeno tistim, ki bi radi izkoristili bolj zelen življenjski slog kolesarja, a se na svojem običajnem dvokolesniku morda ne počutijo dobro. Pedali nista povezani z verigo, ampak pomagata pri polnjenju baterije, ki se jo sicer lahko napolni tudi preko navadne električne vtičnice.  

Ker se mesta še naprej spopadajo s prometnimi težavami, je ideja o omejevanju avtomobilov sprožila potrebo po dobrih alternativah prenatrpanim ulicam in javnemu prevozu. Kolesarjenje je vsekakor ena naprimernejših alternativ, a slabo vreme in pomanjkanje prevoznih zmogljivosti sta glavni oviri - znano je, da 70 odstotkov kolesarjev ne kolesari v dežju in zmrzali. S tem v mislih CityQ s sedežem v Oslu predstavlja svojo inovativno rešitev. 

FOTO: CityQ
FOTO: CityQ


CityQ je štirikolesno električno kolo z avtomobilu podobnimi funkcijami. Kolo je mogoče konfigurirati za enega voznika in tovorni prostor, za eno odraslo osebo in dva otroka ali dve odrasli osebi. Norveški razvijalci stavijo, da bo izogibanje cestnemu prometu pritegnilo tudi tiste, ki se sicer ne bi odločili za kolesarjenje.

Razvit za bolj udobno kolesarjenje


CityQ je bil razvit na podlagi ideje, da bi kolesarjenje postalo bolj udobno tudi v zimski sezoni in v slabem vremenu. Ima vetrobransko okno, streho in vrtljiva stranska vrata z možnostjo pol ali popolne zaprtosti. V dolžino meri le 87 centimetrov in tehta okoli 70 kilogramov. Usklajen je z evropskimi predpisi za električna kolesa in 3-4 kolesna tovorna vozila. Voznik 'mora' pedalirati, da bi sproti polnil bateriji. Motor je omejen na 250 W in doseže največjo hitrost pri 25 kmh. Z dvema baterijama ima doseg (brez pedaliranja) 70-100 kilometrov.
 
FOTO: CityQ
FOTO: CityQ


»CityQ je električno vozilo z udobjem in tehnologijo avtomobila ter s prednostmi kolesa,« izum komentira Morten Rynning, ustanovitelj CityQ. »Lahko vozite otroka in prtljago, ne da bi vas skrbelo slabo vreme, gneča na cesti ali težave s parkiranjem. Prav tako vam ni treba skrbeti zaradi težav z mehanskimi zobniki in verigami, kot jih najdete v električnih avtomobilih,« še poudarja Rynning.

CityQ namreč nima verige ali zobnikov kot električni avtomobil - te mehanske dele je nadomestila programska oprema. Slednja omogoča programiranje vrste priročnih načinov vožnje, kot so vzvratna vožnja, tempomat, regeneracijski odmori, način težkega tovora in samodejno prestavljanje. Kot del programske platforme CityQ ponuja tudi aplikacijo za odklepanje / zaklepanje, sledenje in celo najem 'avtomobilskega električnega kolesa'.

CityQ ne bo poceni; v maloprodaji naj bi cena znašala 7450 evrov in to pred obdavčitvijo in stroški dostave.
 


Več iz rubrike

Produktivnost se povečuje, a je napredek prepočasen

Naš prehod v inovacijsko podprto rast in krožno gospodarstvo bi moral biti hitrejši, največji manko je pri storitvah, temelječih na znanju, ugotavlja Umar.

»Pandemija je pokazala tako grde kot spodbudne plati človeštva«

Podjetje, ki se odziva na potrebe okolja in vrača družbi, je pripravljeno na nove izzive prihodnosti. In ta prihodnost bo digitalna in trajnostna.

Slovenska senatorka brani ameriške medije pred tehnološkimi velikani

ZDA pripravljajo zakonodajo, po zgledu avstralske, ki bo omejila tržno premoč Googla in Facebooka.

Zgodovina potrjuje: spet je čas za naložbo v plemenite kovine

Naložba v plemenite kovine v času krize zagotavlja visoko stopnjo zanesljivosti. Z naraščanjem inflacije namreč denar izgublja vrednost.