Videti je kot avto, a se vozi po kolesarskem pasu
Kakšno vozilo ima več kot dve kolesi in pedala, a ne verige?
Odpri galerijo
Odgovor je prihajajoče e-kolo CityQ, električno štirikolesno vozilo, namenjeno tistim, ki bi radi izkoristili bolj zelen življenjski slog kolesarja, a se na svojem običajnem dvokolesniku morda ne počutijo dobro. Pedali nista povezani z verigo, ampak pomagata pri polnjenju baterije, ki se jo sicer lahko napolni tudi preko navadne električne vtičnice.
Ker se mesta še naprej spopadajo s prometnimi težavami, je ideja o omejevanju avtomobilov sprožila potrebo po dobrih alternativah prenatrpanim ulicam in javnemu prevozu. Kolesarjenje je vsekakor ena naprimernejših alternativ, a slabo vreme in pomanjkanje prevoznih zmogljivosti sta glavni oviri - znano je, da 70 odstotkov kolesarjev ne kolesari v dežju in zmrzali. S tem v mislih CityQ s sedežem v Oslu predstavlja svojo inovativno rešitev.
CityQ je štirikolesno električno kolo z avtomobilu podobnimi funkcijami. Kolo je mogoče konfigurirati za enega voznika in tovorni prostor, za eno odraslo osebo in dva otroka ali dve odrasli osebi. Norveški razvijalci stavijo, da bo izogibanje cestnemu prometu pritegnilo tudi tiste, ki se sicer ne bi odločili za kolesarjenje.
CityQ je bil razvit na podlagi ideje, da bi kolesarjenje postalo bolj udobno tudi v zimski sezoni in v slabem vremenu. Ima vetrobransko okno, streho in vrtljiva stranska vrata z možnostjo pol ali popolne zaprtosti. V dolžino meri le 87 centimetrov in tehta okoli 70 kilogramov. Usklajen je z evropskimi predpisi za električna kolesa in 3-4 kolesna tovorna vozila. Voznik 'mora' pedalirati, da bi sproti polnil bateriji. Motor je omejen na 250 W in doseže največjo hitrost pri 25 kmh. Z dvema baterijama ima doseg (brez pedaliranja) 70-100 kilometrov.
»CityQ je električno vozilo z udobjem in tehnologijo avtomobila ter s prednostmi kolesa,« izum komentira Morten Rynning, ustanovitelj CityQ. »Lahko vozite otroka in prtljago, ne da bi vas skrbelo slabo vreme, gneča na cesti ali težave s parkiranjem. Prav tako vam ni treba skrbeti zaradi težav z mehanskimi zobniki in verigami, kot jih najdete v električnih avtomobilih,« še poudarja Rynning.
CityQ namreč nima verige ali zobnikov kot električni avtomobil - te mehanske dele je nadomestila programska oprema. Slednja omogoča programiranje vrste priročnih načinov vožnje, kot so vzvratna vožnja, tempomat, regeneracijski odmori, način težkega tovora in samodejno prestavljanje. Kot del programske platforme CityQ ponuja tudi aplikacijo za odklepanje / zaklepanje, sledenje in celo najem 'avtomobilskega električnega kolesa'.
CityQ ne bo poceni; v maloprodaji naj bi cena znašala 7450 evrov in to pred obdavčitvijo in stroški dostave.
Ker se mesta še naprej spopadajo s prometnimi težavami, je ideja o omejevanju avtomobilov sprožila potrebo po dobrih alternativah prenatrpanim ulicam in javnemu prevozu. Kolesarjenje je vsekakor ena naprimernejših alternativ, a slabo vreme in pomanjkanje prevoznih zmogljivosti sta glavni oviri - znano je, da 70 odstotkov kolesarjev ne kolesari v dežju in zmrzali. S tem v mislih CityQ s sedežem v Oslu predstavlja svojo inovativno rešitev.
CityQ je štirikolesno električno kolo z avtomobilu podobnimi funkcijami. Kolo je mogoče konfigurirati za enega voznika in tovorni prostor, za eno odraslo osebo in dva otroka ali dve odrasli osebi. Norveški razvijalci stavijo, da bo izogibanje cestnemu prometu pritegnilo tudi tiste, ki se sicer ne bi odločili za kolesarjenje.
PREBERITE TUDI:
Razvit za bolj udobno kolesarjenje
CityQ je bil razvit na podlagi ideje, da bi kolesarjenje postalo bolj udobno tudi v zimski sezoni in v slabem vremenu. Ima vetrobransko okno, streho in vrtljiva stranska vrata z možnostjo pol ali popolne zaprtosti. V dolžino meri le 87 centimetrov in tehta okoli 70 kilogramov. Usklajen je z evropskimi predpisi za električna kolesa in 3-4 kolesna tovorna vozila. Voznik 'mora' pedalirati, da bi sproti polnil bateriji. Motor je omejen na 250 W in doseže največjo hitrost pri 25 kmh. Z dvema baterijama ima doseg (brez pedaliranja) 70-100 kilometrov.
»CityQ je električno vozilo z udobjem in tehnologijo avtomobila ter s prednostmi kolesa,« izum komentira Morten Rynning, ustanovitelj CityQ. »Lahko vozite otroka in prtljago, ne da bi vas skrbelo slabo vreme, gneča na cesti ali težave s parkiranjem. Prav tako vam ni treba skrbeti zaradi težav z mehanskimi zobniki in verigami, kot jih najdete v električnih avtomobilih,« še poudarja Rynning.
CityQ namreč nima verige ali zobnikov kot električni avtomobil - te mehanske dele je nadomestila programska oprema. Slednja omogoča programiranje vrste priročnih načinov vožnje, kot so vzvratna vožnja, tempomat, regeneracijski odmori, način težkega tovora in samodejno prestavljanje. Kot del programske platforme CityQ ponuja tudi aplikacijo za odklepanje / zaklepanje, sledenje in celo najem 'avtomobilskega električnega kolesa'.
CityQ ne bo poceni; v maloprodaji naj bi cena znašala 7450 evrov in to pred obdavčitvijo in stroški dostave.
informacije o projektu:
ime: CityQ
Tip: avtomobilsko e-kolo
Motor: omejen na 250W
Največja hitrost: 25kmh
Doseg: 70-100km
ime: CityQ
Tip: avtomobilsko e-kolo
Motor: omejen na 250W
Največja hitrost: 25kmh
Doseg: 70-100km
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.