Britanski milijarder se ni oziral na opozorila; želel je biti prvi
Pred kratkim so v javnost pricurljali podatki, ki bodo v razmislek vsem, ki so že rezervirali polet v vesolje.
Odpri galerijo
Novinar Nicholas Schmidle je za ameriško revijo New Yorker nedavno napisal oster članek o letu raketnega letala VSS Unity podjetja Virgin Galactic. Med letom naj bi dobila pilota opozorila, zaradi katerih bi mogla praviloma opustiti polet in se vrniti nazaj. Toda v tem primeru britanski milijarder Richard Branson ne bi bil prvi milijarder v vesolju. Ameriška zvezna uprava za letalski promet (FAA) je ustavila vse predvidene polete podjetja Virgin Galactic, dokler ne razišče zadeve.
Kljub težavam je VSS Unity s pilotoma, Bransonom in tremi drugimi potniki na krovu dosegel višino 86 kilometrov, zaradi česar so se štiri minute nahajali v breztežnostnem prostoru. Pilota sta z raketnim letalom nato varno pristala v Novi Mehiki. Toda incident odpira pomembna vprašanja o varnosti vesoljske turistične ponudbe podjetja Virgin Galactic. Njihova vstopnica za polet v vesolje sicer znaša 380.000 evrov. Predstavniki podjetja so v izjavi po elektronski pošti dejali, da izpodbijajo »zavajajoče opredelitve in sklepe«, piše v članku New Yorkerja.
Po Schmidlovih virih se je rumena opozorilna lučka prižgala, ko je raketno letalo VSS Unity samostojno letelo 32 kilometrov nad puščavo v Novi Mehiki. Rumena luč je bila opozorilo pilotoma, da je njihova pot preveč plitka in nos ladje premalo navpičen. Schmidle je zapisal, da bi brez popravkov poti tvegali zasilni pristanek v puščavi pri spustu.
Malo kasneje se je opozorilna lučka obarvala rdeče, kar opozarja na vstop v 'jadralni stožec', piše Schmidle. VSS Unity ni letelo dovolj navpično, da bi imelo dovolj energije za dosego predvidenega cilja. Med srečanjem pilotov leta 2015 je Masucci dejal: »Rdeča lučka bi vas morala prestrašiti,« navaja New Yorker.
Podjetje Virgin Galactic FAA ni takoj obvestilo o svoji napaki, vendar je agencija kmalu ugotovila, kaj se je zgodilo, poroča New Yorker. FAA trdi, da je VSS Unity skoraj dve minuti preživelo zunaj svojega pooblaščenega zračnega prostora in da trenutno poteka preiskava misije.
Pri Virgin Galactic so povedali, da je bil let uspešen in posadka v nobenem trenutku ni bila ogrožena. Pojasnili so, da je raketno letalo spremenilo pot, ko je naletelo na močne višinske vetrove. Piloti in sistemi so spremljali pot, da bi zagotovili, da ostane v parametrih misije. Naši piloti so se na spreminjajoče razmere letenja ustrezno odzvali tako, kot so bili usposobljeni in v strogem skladu z našimi uveljavljenimi postopki, je izjavo podjetja povzel New Yorker.
Virgin Galactic trenutno v preiskavi sodeluje z agencijo FAA. Naslednji polet podjetja je predviden konec tega meseca ali v začetku oktobra. V misijo bo vključenih več pripadnikov italijanskih letalskih sil.
Pojavljajo se nove podrobnosti
Schmidle je v New Yorkerju zapisal, da je prejel informacije od osmih neimenovanih posameznikov, ki »dobro poznajo program«. Kmalu po izstrelitvi 11. julija je raketno letalo VSS Unity zaneslo z začrtane poti, zaradi česar se je znašlo v neodobrenem zračnem prostoru. Pilota Dave Mackay in Mike Masucci naj bii vedela, da sta v težavah, saj je njuno konzolo osvetlilo več opozorilnih luči, navaja Schmidle.
Kljub težavam je VSS Unity s pilotoma, Bransonom in tremi drugimi potniki na krovu dosegel višino 86 kilometrov, zaradi česar so se štiri minute nahajali v breztežnostnem prostoru. Pilota sta z raketnim letalom nato varno pristala v Novi Mehiki. Toda incident odpira pomembna vprašanja o varnosti vesoljske turistične ponudbe podjetja Virgin Galactic. Njihova vstopnica za polet v vesolje sicer znaša 380.000 evrov. Predstavniki podjetja so v izjavi po elektronski pošti dejali, da izpodbijajo »zavajajoče opredelitve in sklepe«, piše v članku New Yorkerja.
Po Schmidlovih virih se je rumena opozorilna lučka prižgala, ko je raketno letalo VSS Unity samostojno letelo 32 kilometrov nad puščavo v Novi Mehiki. Rumena luč je bila opozorilo pilotoma, da je njihova pot preveč plitka in nos ladje premalo navpičen. Schmidle je zapisal, da bi brez popravkov poti tvegali zasilni pristanek v puščavi pri spustu.
Malo kasneje se je opozorilna lučka obarvala rdeče, kar opozarja na vstop v 'jadralni stožec', piše Schmidle. VSS Unity ni letelo dovolj navpično, da bi imelo dovolj energije za dosego predvidenega cilja. Med srečanjem pilotov leta 2015 je Masucci dejal: »Rdeča lučka bi vas morala prestrašiti,« navaja New Yorker.
Polet bi mogli prekiniti, vendar ga niso
Podjetje Virgin Galactic FAA ni takoj obvestilo o svoji napaki, vendar je agencija kmalu ugotovila, kaj se je zgodilo, poroča New Yorker. FAA trdi, da je VSS Unity skoraj dve minuti preživelo zunaj svojega pooblaščenega zračnega prostora in da trenutno poteka preiskava misije.
Več virov iz podjetja Virgin Galactic je Schmidlu povedalo, da bi bil najvarnejši način odziva na opozorilne luči prekinitev misije. Toda to bi zahtevalo, da piloti ugasnejo motorje in se vrnejo na Zemljo, preden bi prišli v vesolje. Če bi to storili, Branson ne bi bil prvi milijarder v vesolju. Na dan 20. julija je namreč kot drugi milijarder v vesolju pristal Jeff Bezos.
Pri Virgin Galactic so povedali, da je bil let uspešen in posadka v nobenem trenutku ni bila ogrožena. Pojasnili so, da je raketno letalo spremenilo pot, ko je naletelo na močne višinske vetrove. Piloti in sistemi so spremljali pot, da bi zagotovili, da ostane v parametrih misije. Naši piloti so se na spreminjajoče razmere letenja ustrezno odzvali tako, kot so bili usposobljeni in v strogem skladu z našimi uveljavljenimi postopki, je izjavo podjetja povzel New Yorker.
Virgin Galactic trenutno v preiskavi sodeluje z agencijo FAA. Naslednji polet podjetja je predviden konec tega meseca ali v začetku oktobra. V misijo bo vključenih več pripadnikov italijanskih letalskih sil.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.