V Ljubljani zaživeli prostori Katapulta za podporo mladim podjetnikom

Katapult v Ljubljani išče zagonska podjetja, ki bodo imela dostop do visokotehnološke opreme in podpornega okolja.
Fotografija: Vzpostavitev Katapulta v Ljubljani je ocenjena na milijon evrov, sprejela pa bo nova zagonskih podjetij. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Odpri galerijo
Vzpostavitev Katapulta v Ljubljani je ocenjena na milijon evrov, sprejela pa bo nova zagonskih podjetij. FOTO: Voranc Vogel/Delo

Svoja vrata so včeraj prvič odprli v ljubljanskih prostorih Katapulta iz Trbovelj. Gre za podporno okolje domačim zagonskim podjetjem, ki je nastalo v Trbovljah, v njihovih prostorih pa je svojo podjetniško zgodbo med drugim razvijal Chipolo, ki danes ustvari približno štiri milijone evrov prihodkov. Vzpostavitev ljubljanskih prostorov je ocenjena na milijon evrov, sprejela pa bo nova zagonska podjetja. Ta bodo lahko uporabljala Katapultove prostore in visokotehnološko opremo podjetja Dewesoft, pomoč bodo dobili tudi na področju logistike, proizvodnje in infrastrukture, razlagajo v Katapultu.


Katapult v Ljubljani bolj kot na pisarniške prostore spominja na podzemno železnico. Hodniki so oblikovani v vagone, na železniško postajo spominjajo tudi pisarne, ki so poimenovane po glavnih svetovnih mestih. A vendar naj bi bil Katapult več kot zgolj pisarniški prostor, so bili jasni na včerajšnjem odprtju. Mlada podjetja v sklopu tega podpornega okolja namreč pridobivajo nasvete domačih podjetnikov in hkrati dostopajo do visokotehnološke opreme.
 

Nova prosta mesta


V ljubljanskih prostorih Katapulta bo za zdaj delovalo sedem zagonskih podjetij, v prihodnje morda tudi več. Osnovni cilj teh ni nujno rojstvo multinacionalke, dovolj je uspešen razvoj lokalne zgodbe, pravi lastnik Jure Knez. »Investicija je vredna milijon evrov, preureditev prostorov pa je trajala tri mesece. Sodelujoči s Katapultom bodo imeli dostop do testnih laboratorijev in proizvodnih linij, ki jih marsikdo nima. Predvsem želimo ustvariti okolje, kjer bodo podjetniki lažje dosegli uspeh,« pravi Knez.
Rok Starič v ljubljanskih prostorih že razvija idejo svojega podjetja Rok’s nut butter. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Rok Starič v ljubljanskih prostorih že razvija idejo svojega podjetja Rok’s nut butter. FOTO: Voranc Vogel/Delo


Ob včerajšnjem odprtju ljubljanskih prostorov sta bili dve mesti že zapolnjeni. Svojo idejo za zdaj tam razvija Rok Starič, ki pod imenom Rok's Nut Butter ponuja različne namaze iz oreškov, drugo pisarno pa je zapolnilo podjetje More Than Beauty, ki ustvarja unikatna oblačila. Podjetja za prostore in storitve plačujejo, vendar pri Katapultu pravijo, da s tem pokrivajo zgolj stroške delovanja, saj ostajajo neprofitna organizacija. Za širitev v Ljubljano so se odločili, ker se je pokazala potreba, da imajo njihovi člani prostore tudi v glavnem mestu.
 

Testna oprema in prototipi


Notranjost ljubljanskih prostorov meri približno 300 kvadratnih metrov, v prihodnje bi lahko uredili še prostore v zgornjih nadstropjih, pravi direktorica Katapulta Urša Poznič Goršek. Lokacija v Trbovljah z 2500 kvadratnimi metri tako ostaja center in srce Katapulta – tam trenutno deluje okoli 14 zagonskih podjetij, skupno pa pomagajo več kot 40 podjetjem. Prostori v Ljubljani so predvsem v podporo Trboveljskemu centru, izpostavljajo pri Katapultu.
Osnovni namen je pomagati s prostori, infrastrukturo in podjetniškimi nasveti, podjetja pa bodo imela na voljo tudi testno opremo Dewesofta, pravi direktorica Katapulta Urša Poznič Goršek. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Osnovni namen je pomagati s prostori, infrastrukturo in podjetniškimi nasveti, podjetja pa bodo imela na voljo tudi testno opremo Dewesofta, pravi direktorica Katapulta Urša Poznič Goršek. FOTO: Voranc Vogel/Delo


Tako podjetja v Trbovljah kot v Ljubljani bodo imela dostop do testne opreme in proizvodnih linij Dewesofta, kar je ena osrednjih prednosti delovanja v Katapultu, razlaga Poznič Gorškova: »Naš osnovni namen je pomagati s prostori, infrastrukturo in podjetniškimi nasveti. Podjetja, ki delujejo znotraj Katapulta, imajo na voljo tudi več milijonov evrov vredno testno opremo Dewesofta, s katero se lahko prouči vsaka malenkost. Primer so vibracijski testi, s katerimi je mogoče preveriti vzdržnost produkta ob transportu na drugo celino. Takšni testi so pomembni tako za visokotehnološke čipe kot tudi za produkte, kakršen je sveča. Z opremo se ustvarjajo veliki presežki,« prednosti sodelovanja opiše direktorica.

Po njenih besedah bodo imela zagonska podjetja dostop tudi do proizvodnih linij podjetja Dewesoft in preostalih članov Katapulta. Zagonska podjetja bodo tako lahko uporabila presežek proizvodnih linij po bistveno nižjih cenah, kot bi jih sicer. Imela bodo popust na prvo serijo proizvodnje ali na prototip, pove Poznič Gorškova in doda, da se Katapult od drugih pospeševalnikov razlikuje po tem, da v resnici živi zgodbo zagonskih podjetij: »Nismo zgolj mentorji, temveč vsi sodelujemo pri razvoju ideje. V Katapultu imamo med drugim svojo založbo 5KA, in ko je treba, vsi nosimo ter prelagamo knjige.«
Nakit iz premoga KUALMi. FOTO: Voranc Vogel/Delo
Nakit iz premoga KUALMi. FOTO: Voranc Vogel/Delo

 

Povezovanje


O sodelovanju znotraj Katapulta priča tudi zadruga Kooperativa 103, ki so jo vzpostavila tri slovenska podjetja za predelavo hrane. Podjetje Rok's nut butter, ki deluje znotraj Katapulta, je s podjetjema Kokica Pokica in Pohorske dobrote zagnalo proizvodnjo, stroške dela pa si delijo. V sklopu zadruge si pomagajo tudi z logistiko, ker pa so podjetja v Ljubljani in Mariboru, so v ime zadruge vključili povprečno hitrost na avtocesti med omenjenima mestoma, torej 103.

Rešitve, ki nastajajo znotraj Katapulta, so različne, poudarjajo predstavniki. Tako se razvija način učenja matematike brez uporabe svinčnika, imenovan SOS-šola. Otroci so rešitev dobro sprejeli, sklenili so celo sodelovanje z lokalno osnovno šolo. Znotraj Katapulta zagotavljajo podporo še področju umetnosti, s tem pa nastaja nakit iz premoga, imenovan KUOLMi, leseni kipi, ki jih z motorno žago ustvarja Jernej Verbuč ter mnogi drugi izdelki.

Od nastanka Katapulta leta 2016 je največji preboj uspel Chipolu, vodilni pri Katapultu pa pravijo, da so še premladi, da bi lahko razmišljali o multinacionalkah. A vendar v podjetjih, ki delujejo pod njihovim okriljem, vidijo velik potencial za globalno zgodbo, preko obrazca na spletni strani pa so pripravljeni tudi na nova sodelovanja.

Več iz rubrike