Toyota: Prve informacije o prihajajočem električnem vozilu
Japonski proizvajalec avtomobilov je sicer pred nekaj tedni že izdal nekaj informacij o 'svetovni' različici Toyote bZ4X, v ZDA pa prihaja malce prilagojena različica, med drugim tudi brez futuristično oblikovanega volana, kot ga lahko najdemo pri nekaterih Teslinih modelih. Vendar ameriška različica vseeno vključuje nekaj izstopajočih tehnologij; denimo prvo tovrstno talno ogrevanje v industriji, energetsko varčno toplotno črpalko in sistem digitalnega ključa na podlagi pametnega telefona.
Daljša življenjska doba hibridnih baterij
Model bZ4X bo sicer potencialno tekmoval z modeli Volkswagen ID.4, Nissan Ariya in Hyundai Ioniq 5, menijo strokovnjaki. Na voljo bo v več stopnjah opreme in v različicah z enomotornim pogonom na sprednji kolesi ali dvomotornim pogonom na vsa kolesa. Enomotorni pogon premore 150 kW oziroma 201 KM, dvomotorni pa 160 kW oziroma 215 KM. Toyota bZ4X naj bi od nič do 100 kilometrov na uro pospešila v 8,4 sekunde v prvem oziroma 7,7 sekunde v drugem primeru.
Največji doseg vozila bo po ocenah ameriške Agencije za okolje (EPA) znašal 400 kilometrov, navaja spletna stran Green Car Reports. Skupna masa vozila se giblje od 1920 kilogramov v osnovni enomotorni različici do 2004 kilogramov v različici z dvojnim motorjem in pogonom na vsa štiri kolesa.
Toyota pojasnjuje, da namerava ohraniti 90-odstotno zmogljivost baterije po 10 letih lastništva, pri čemer navaja napredek pri dolgi življenjski dobi hibridnih baterij, ki naj bi ji pomagal to doseči. Toyota ni objavila podrobnih informacij o času polnjenja za ameriški trg, vendar trdi, da je bZ4X mogoče napolniti do 80 odstotkov »v roku ene ure«.
Green Car Reports navaja, da so si Toyoto bZ4X nedavno ogledali od blizu. »Spredaj je videti neokrnjen in aerodinamičen. Sprednji del je oblikovan po vzoru morskega psa kladivarja in tvori značilen prednji rob na začetku izklesanega pokrova motorja, ki ga obdajajo tanki žarometi. Zadaj je motiv trapezoidne oblike, ki ga lahko vidite pri modelu RAV4, v polni meri prisoten s svetlobnim trakom čez zadek in vogalnimi svetilkami, ki se s podaljški ovijajo na stran,« so zapisali na omenjeni spletni strani.
Talno ogrevanje vozila
Toyota pravi, da je posebno pozornost namenila blaženju hrupa v notranjosti z akustičnim steklom in drugimi elementi za zmanjševanje hrupa vetra. Toyota potrjuje, da bo bZ4X opremljen s sistemom toplotne črpalke, ki pomaga pri ogrevanju in klimatizaciji. V nekaterih modelih so vključeni tudi grelniki volana in sedežev ter »sevalno gretje za noge in stopala na sprednjih sedežih«, česar se je Toyota lotila prvič.
Na voljo je sistem digitalnega ključa, ki je dostopen na pametnem telefonu in omogoča digitalen prenos ključev na prijatelje ali družino. Model bZ4X je zgrajen na Toyotini platformi e-TNGA, ki pa je bila razvita skupaj s Subarujem in vključuje Subarujevo nastavitev vzmetenja ter programsko krmiljenje X-Mode za terensko vožnjo.
Baterijski sklop je hlajen s tekočino in ima lasten okvir in prečne nosilce za večjo varnost. Toyota prav tako navaja, da bo bZ4X prvi avtomobilski model, ki bo vključeval posodobljen paket Toyota Safety Sense 3.0, ki ima izboljšano delovanje celotnega sklopa aktivne varnosti, vključno z aktivnim nadzorom voznega pasu, samodejnim zaviranjem v sili ter zaznavanjem pešcev in kolesarjev. Model bZ4X naj bi v prodajne salone prispel sredi leta 2022, avtomobilski navdušenci pa lahko več informacij in podrobnosti o funkcijah pričakujejo v začetku leta 2022.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese