Teslin avtopilot pod drobnogledom, odzvale so se tudi delnice
V soboto, 11. decembra, se je v Franciji zgodila nesreča s smrtnim izidom, ki jo je povzročil voznik taksija s Teslinim Modelom 3. Voznik je nesrečo povzročil izven svojega delovnega časa, pariško taksi podjetje G7 pa je svojim voznikom začasno prepovedalo uporabo vseh 37 Teslinih Modelov 3. Oblasti še preiskujejo nesrečo, vendar Tesla zanika, da bi jo povzročile kakršnekoli tehnične težave z avtomobilom.
Mnogi kritiki namreč s prstom kažejo na avtonomen način vožnje, ki ga premore Model 3. Nesreča je negativno vplivala tudi na ceno delnic podjetja Tesla, saj se je trend v dneh po nesreči obrnil še malce ostreje navzdol, čeprav to ni nujno edini razlog za padec. Vsekakor pa nesreča meče slabo luč na podjetje, čeprav ni nujno krivo vozilo ali avtonomen način vožnje.
Tesla je pripravljena deliti podrobnosti
Glede na hitrost in smer vožnje Modela 3 so nekateri sprva posumili, da je šlo za okvaro, denimo za zataknjeno stopalko za plin. Tesla je po preverjanju podatkov trčenega vozila na daljavo zanikala kakršnokoli tehnično težavo z avtomobilom. Ameriška skupina je dejala, da bo na zahtevo francoskih organov z njimi delila vse podrobnosti.
Francoski minister za promet Jean-Baptiste Djebbari je v sredo, 15. decembra, dejal, da v tej fazi ni nobenega namiga, da je nesrečo povzročila tehnična napaka. »Ni nobenih elementov, ki bi omogočali domnevo, da je bila nesreča povezana s tehničnimi težavami,« je Djebbari povedal za radio RMC. Minister je dejal, da je govoril z izvršnim direktorjem družbe Tesla Europe, ki mu je povedal, da v zvezi z modelom, ki je bil udeležen v nesreči, ni bilo nobenih varnostnih opozoril.
Tesla zbira podatke
Tesla zbira podrobne podatke iz senzorjev in kamer v svojih vozilih in jih je v preteklosti že uporabila za izpodbijanje trditev, da je nesreče povzročila nepravilno delujoča tehnologija, pojasnjuje The Guardian. Varnost Teslinih vozil in avtonomnega načina vožnje je bila že večkrat postavljena pod vprašaj. Predvsem zaradi vrste prometnih nesreč s smrtnim izidom, povezanih s programom za pomoč vozniku 'Autopilot', ki lahko sam krmili, zavira in pospešuje vozilo.
Na nesrečo pa so bile očitno pozorne tudi delnice podjetja, ki so sicer že nekaj časa v trendu rahlega padanja. Tesline delnice so sicer samo v decembru padle za več kot 13 odstotkov, navaja spletna stran Motley Fool, ki dodaja, da sta do konca zelo pomembnega četrtletja za Teslo še vedno dva tedna.
Zdi se, da bo podjetje zlahka izpolnilo svoje celoletne napovedi za 50-odstotno rast dobave vozil v letošnjem letu. Vlagatelji pa bodo seveda upali, da bo podjetje doseglo še kaj več. Poleg tega si Tesla prizadeva za zagon novih tovarn v Nemčiji in Teksasu. Vlagatelji morajo pričakovati, da bo podjetje do konca leta napredovalo tudi na tem področju, navaja Motley Fool.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.