Teslin avtopilot pod drobnogledom, odzvale so se tudi delnice

Podjetje Tesla zanika kakršnekoli tehnične težave z avtomobilom, ki je bilo v Franciji vpleteno v prometno nesrečo s smrtnim izidom.
Fotografija: Tesla Model 3, 25. oktober 2021. Foto: Edgar Su / Reuters
Odpri galerijo
Tesla Model 3, 25. oktober 2021. Foto: Edgar Su / Reuters

V soboto, 11. decembra, se je v Franciji zgodila nesreča s smrtnim izidom, ki jo je povzročil voznik taksija s Teslinim Modelom 3. Voznik je nesrečo povzročil izven svojega delovnega časa, pariško taksi podjetje G7 pa je svojim voznikom začasno prepovedalo uporabo vseh 37 Teslinih Modelov 3. Oblasti še preiskujejo nesrečo, vendar Tesla zanika, da bi jo povzročile kakršnekoli tehnične težave z avtomobilom.

image_alt
Elon Musk: implantacija čipov v človeške možgane že prihodnje leto

Mnogi kritiki namreč s prstom kažejo na avtonomen način vožnje, ki ga premore Model 3. Nesreča je negativno vplivala tudi na ceno delnic podjetja Tesla, saj se je trend v dneh po nesreči obrnil še malce ostreje navzdol, čeprav to ni nujno edini razlog za padec. Vsekakor pa nesreča meče slabo luč na podjetje, čeprav ni nujno krivo vozilo ali avtonomen način vožnje.

Tesla je pripravljena deliti podrobnosti

Foto: Elijah Nouvelage / Reuters
Foto: Elijah Nouvelage / Reuters
Tesla sicer zanika kakršno koli tehnično težavo z avtomobilom, medtem ko oblasti preiskujejo nesrečo, v kateri je umrla ena oseba, 20 pa jih je bilo ranjenih, navaja The Guardian. Očividci so za Reuters poročali, da je vozilo zapeljalo skozi kovinske stebričke, postajo mestnih koles, zabojnik za odpadke, poln stekla, ter zadelo pešce in kombi, preden se je končno ustavilo.  

Glede na hitrost in smer vožnje Modela 3 so nekateri sprva posumili, da je šlo za okvaro, denimo za zataknjeno stopalko za plin. Tesla je po preverjanju podatkov trčenega vozila na daljavo zanikala kakršnokoli tehnično težavo z avtomobilom. Ameriška skupina je dejala, da bo na zahtevo francoskih organov z njimi delila vse podrobnosti.

image_alt
Avtonomna vožnja in pasti, ki jih skriva

Francoski minister za promet Jean-Baptiste Djebbari je v sredo, 15. decembra, dejal, da v tej fazi ni nobenega namiga, da je nesrečo povzročila tehnična napaka. »Ni nobenih elementov, ki bi omogočali domnevo, da je bila nesreča povezana s tehničnimi težavami,« je Djebbari povedal za radio RMC. Minister je dejal, da je govoril z izvršnim direktorjem družbe Tesla Europe, ki mu je povedal, da v zvezi z modelom, ki je bil udeležen v nesreči, ni bilo nobenih varnostnih opozoril.

Tesla zbira podatke

Tesla zbira podrobne podatke iz senzorjev in kamer v svojih vozilih in jih je v preteklosti že uporabila za izpodbijanje trditev, da je nesreče povzročila nepravilno delujoča tehnologija, pojasnjuje The Guardian. Varnost Teslinih vozil in avtonomnega načina vožnje je bila že večkrat postavljena pod vprašaj. Predvsem zaradi vrste prometnih nesreč s smrtnim izidom, povezanih s programom za pomoč vozniku 'Autopilot', ki lahko sam krmili, zavira in pospešuje vozilo.

Ustanovitelj in izvršni direktor Tesla, Elon Musk. Foto: Shutterstock
Ustanovitelj in izvršni direktor Tesla, Elon Musk. Foto: Shutterstock
Podjetje Elona Muska je sicer na čelu revolucije na področju električnih in avtonomnih vozil ter ima tržno vrednost skoraj 1000 milijard evrov. Musk je že večkrat zagovarjal avtopilota in aprila tvitnil, da se »Tesla z vklopljenim avtopilotom zdaj približuje 10-krat manjši možnosti za nesrečo kot povprečno vozilo«. Tesla svetuje voznikom, da morajo med uporabo avtopilota držati roke na volanu in biti pozorni.

Na nesrečo pa so bile očitno pozorne tudi delnice podjetja, ki so sicer že nekaj časa v trendu rahlega padanja. Tesline delnice so sicer samo v decembru padle za več kot 13 odstotkov, navaja spletna stran Motley Fool, ki dodaja, da sta do konca zelo pomembnega četrtletja za Teslo še vedno dva tedna.

image_alt
Koliko denarja bi imeli, če bi pred 10 leti investirali v Teslo?

Zdi se, da bo podjetje zlahka izpolnilo svoje celoletne napovedi za 50-odstotno rast dobave vozil v letošnjem letu. Vlagatelji pa bodo seveda upali, da bo podjetje doseglo še kaj več. Poleg tega si Tesla prizadeva za zagon novih tovarn v Nemčiji in Teksasu. Vlagatelji morajo pričakovati, da bo podjetje do konca leta napredovalo tudi na tem področju, navaja Motley Fool.

Več iz rubrike