Štiri delovne dni v tednu: veliko mednarodno podjetje je uvedlo nov urnik dela

Tudi globalni proizvajalec izdelkov široke potrošnje Unilever je zaposlenim predstavil nov, štiridnevni delovni teden. Slednjega se poslužuje čedalje več podjetij.
Fotografija: Če bo poskus uspešen, bo podjetje razmislilo o premestitvi 155.000 zaposlenih iz vseh svojih oddelkov v štiridnevni delovni teden. FOTO: REUTERS/Piroschka van de Wouw
Odpri galerijo
Če bo poskus uspešen, bo podjetje razmislilo o premestitvi 155.000 zaposlenih iz vseh svojih oddelkov v štiridnevni delovni teden. FOTO: REUTERS/Piroschka van de Wouw

Format novega delovnika bodo v okviru enega leta preizkusili v oddelku podjetja na Novi Zelandiji – tam Unilever nima proizvodnje, osebje (81 ljudi) pa se ukvarja predvsem s prodajo, distribucijo in trženjem.
 
Iz podjetja so sporočili, da prehod na nov režim nikakor ne bo vplival na plače zaposlenih. Tudi obremenitev delavcev se ne bo zmanjšala. Po besedah ​​Nicka Bensa, generalnega direktorja Unileverja na Novi Zelandiji, je cilj poskusa začeti meriti produktivnost glede na opravljeno delo in ne na čas, porabljen za to.
 
Rezultate eksperimenta bo analizirala Poslovna šola Univerze za tehnologijo v Sydneyju. Če bo poskus uspešen, bo podjetje razmislilo o premestitvi 155.000 zaposlenih iz vseh svojih oddelkov v štiridnevni delovni teden.


Kot ugotavlja CNN, se novemu trendu začenjajo pridruževati tudi druga svetovna podjetja. Na primer, leta 2019 je japonski oddelek Microsofta izvedel podoben eksperiment; osebje je dobilo dodaten dela prost dan – petek. Medtem ko se je čas, porabljen za delo, dramatično zmanjšal, je produktivnost, merjena s prodajo na zaposlenega, narasla za skoraj 40 odstotkov, so ugotovili v Microsoftu.
 

Več iz rubrike