Sodelovanje z Rusijo ukinja vedno več podjetij
Ruski napad na Ukrajino je sprožil globalni odziv proti Rusiji in njeni zaveznici Belorusiji. Sankcije vključujejo izključitev iz večine mednarodnih športnih dogodkov, omejitve letalskega potovanja in prekinitve sodelovanja s strani številnih korporacij.
Za konec rusko-ukrajinske vojne si prizadevajo številne velike blagovne znamke in industrijske skupine. Med prvimi je poslovanje z Rusijo prekinil Apple, ki je že ob začetku vojne sprejel več ukrepov proti državi in ustavil ves izvoz v Rusijo.
Sledila so druga večja podjetja, kot so ameriški naftni velikan ExxonMobil, Ford in Boeing. Podobnim umikom se pridružuje vedno več velikih podjetij, ki na tak ali drugačen način izkazujejo podporo Ukrajini, hkrati pa z dobrodelnimi gestami pomagajo ukrajinskim beguncem.
Oracle in SAP
IT korporaciji Oracle in SAP sta prenehali z delovanjem v Rusiji, navaja spletna stran Adweek. Temu je botroval tudi poziv s strani podpredsednika ukrajinske vlade Mihaila Fedorova, naj končata vse posle z Rusijo.
SAP izkazuje podporo tudi z milijon evrov vredno donacijo za ukrajinske begunce in tehnološko podporo vsem humanitarnim organizacijam.
Microsoft
Microsoft je v luči podpore iz trgovine Windows App Store odstranil mobilne aplikacije ruskega državnega medija RT (Russia Today). Prav tako podjetje ukinja vse oglase v medijih, ki jih sponzorira Rusija.
Ikea
Švedski gigant je v Rusiji zaprl svoja vrata, hkrati pa je napovedal 20 milijonov evrov vredno donacijo. Humanitarna pomoč naj bi bila namenjena vsem, ki so bili zaradi spopadov prisilno izseljeni.
»To je človeška tragedija. Verjamemo, da si vsi zaslužijo varno mesto. Zavezali smo se, da bomo storili vse, kar je v naši moči, da pomagamo otrokom in družinam, ki jih je prizadela vojna,« je dejal Per Heggenes, izvršni direktor fundacije Ikea.
Netflix
Tudi Netflix je pred dnevi potrdil, da bo zavrnil predvajanje ruske državne televizije. Ta poteza je sicer v nasprotju z novim zakonom v državi, ki nalaga, da storitve pretakanja z več kot 100.000 dnevnimi uporabniki prenašajo vsaj 20 glavnih ruskih televizijskih kanalov. »Glede na trenutno situacijo naši storitvi ne nameravamo dodati teh kanalov,« tuji mediji povzemajo besede tiskovnega predstavnika Netflixa.
H&M in Burberry
Vse daljšemu seznamu modnih podjetij, ki prekinjajo poslovanje z Rusijo, se pridružujeta tudi Burberry in švedsko nakupovalno podjetje H&M.
Umik bo Rusijo zelo prizadel, saj je leta 2021 za modnega giganta država veljala za šesti največji trg. Iz podjetja H&M so pomoči potrebnim v Ukrajini že podarili oblačila in druge potrebščine, donirali pa so tudi sredstva za organizacijo Save the Children.
L'Oreal
Francosko kozmetično podjetje skupaj z nevladnimi organizacijami izvaja humanitarne akcije v podporo vse večjemu številu beguncev. Blagovna znamka je preko sklada L'Oreal za ženske donirala milijon evrov, v prihodnjih dneh pa nameravajo podariti 300.000 negovalnih izdelkov.
Airbnb
Airbnb, podjetje, ki ponuja storitve najema stanovanja, bo brezplačno zagotovil bivališča za 100.000 ukrajinskih beguncev. V sodelovanju z različnimi agencijami bo begunce naselil po vsem svetu, navaja Adweek.
Spotify
Spotify, ponudnik pretočne digitalne glasbe, je nedavno odstranil vso vsebino, povezano z Rusijo, hkrati pa je v državi zaprl svoje pisarne. »Globoko smo šokirani in užaloščeni zaradi napada na Ukrajino. Naša prednostna naloga je poskrbeti za varnost naših zaposlenih in zagotoviti, da bo Spotify še naprej služil kot pomemben vir globalnih in regionalnih novic v času, ko je dostop do informacij pomembnejši kot kdajkoli prej,« navaja podjetje.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.