Sodelovanje z Rusijo ukinja vedno več podjetij

Vse daljšemu seznamu podjetij, ki prekinjajo poslovanje z Rusijo, se pridružujejo tudi Microsoft, H&M in L'Oreal.
Fotografija: Francosko kozmetično podjetje skupaj z nevladnimi organizacijami izvaja humanitarne akcije v podporo vse večjemu številu beguncev. Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters
Odpri galerijo
Francosko kozmetično podjetje skupaj z nevladnimi organizacijami izvaja humanitarne akcije v podporo vse večjemu številu beguncev. Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters

Ruski napad na Ukrajino je sprožil globalni odziv proti Rusiji in njeni zaveznici Belorusiji. Sankcije vključujejo izključitev iz večine mednarodnih športnih dogodkov, omejitve letalskega potovanja in prekinitve sodelovanja s strani številnih korporacij.

image_alt
Poslovanje z Rusijo prekinjajo tudi Apple, Ford in Boeing

Za konec rusko-ukrajinske vojne si prizadevajo številne velike blagovne znamke in industrijske skupine. Med prvimi je poslovanje z Rusijo prekinil Apple, ki je že ob začetku vojne sprejel več ukrepov proti državi in ustavil ves izvoz v Rusijo.

Sledila so druga večja podjetja, kot so ameriški naftni velikan ExxonMobil, Ford in Boeing. Podobnim umikom se pridružuje vedno več velikih podjetij, ki na tak ali drugačen način izkazujejo podporo Ukrajini, hkrati pa z dobrodelnimi gestami pomagajo ukrajinskim beguncem.

Oracle in SAP

IT korporaciji Oracle in SAP sta prenehali z delovanjem v Rusiji, navaja spletna stran Adweek. Temu je botroval tudi poziv s strani podpredsednika ukrajinske vlade Mihaila Fedorova, naj končata vse posle z Rusijo.

SAP izkazuje podporo tudi z milijon evrov vredno donacijo za ukrajinske begunce in tehnološko podporo vsem humanitarnim organizacijam.

Microsoft

Microsoft je v luči podpore iz trgovine Windows App Store odstranil mobilne aplikacije ruskega državnega medija RT (Russia Today). Prav tako podjetje ukinja vse oglase v medijih, ki jih sponzorira Rusija.  

image_alt
Štiri bistvene skrivnosti Netflixovega uspeha

Ikea

Švedski gigant je v Rusiji zaprl svoja vrata, hkrati pa je napovedal 20 milijonov evrov vredno donacijo. Humanitarna pomoč naj bi bila namenjena vsem, ki so bili zaradi spopadov prisilno izseljeni.

»To je človeška tragedija. Verjamemo, da si vsi zaslužijo varno mesto. Zavezali smo se, da bomo storili vse, kar je v naši moči, da pomagamo otrokom in družinam, ki jih je prizadela vojna,« je dejal Per Heggenes, izvršni direktor fundacije Ikea.  

Netflix

Tudi Netflix je pred dnevi potrdil, da bo zavrnil predvajanje ruske državne televizije. Ta poteza je sicer v nasprotju z novim zakonom v državi, ki nalaga, da storitve pretakanja z več kot 100.000 dnevnimi uporabniki prenašajo vsaj 20 glavnih ruskih televizijskih kanalov. »Glede na trenutno situacijo naši storitvi ne nameravamo dodati teh kanalov,« tuji mediji povzemajo besede tiskovnega predstavnika Netflixa.

H&M in Burberry

Vse daljšemu seznamu modnih podjetij, ki prekinjajo poslovanje z Rusijo, se pridružujeta tudi Burberry in švedsko nakupovalno podjetje H&M.

Foto: Wikipedia
Foto: Wikipedia

Umik bo Rusijo zelo prizadel, saj je leta 2021 za modnega giganta država veljala za šesti največji trg. Iz podjetja H&M so pomoči potrebnim v Ukrajini že podarili oblačila in druge potrebščine, donirali pa so tudi sredstva za organizacijo Save the Children.

L'Oreal

Francosko kozmetično podjetje skupaj z nevladnimi organizacijami izvaja humanitarne akcije v podporo vse večjemu številu beguncev. Blagovna znamka je preko sklada L'Oreal za ženske donirala milijon evrov, v prihodnjih dneh pa nameravajo podariti 300.000 negovalnih izdelkov.

Airbnb

Airbnb, podjetje, ki ponuja storitve najema stanovanja, bo brezplačno zagotovil bivališča za 100.000 ukrajinskih beguncev. V sodelovanju z različnimi agencijami bo begunce naselil po vsem svetu, navaja Adweek.

Spotify

Spotify, ponudnik pretočne digitalne glasbe, je nedavno odstranil vso vsebino, povezano z Rusijo, hkrati pa je v državi zaprl svoje pisarne. »Globoko smo šokirani in užaloščeni zaradi napada na Ukrajino. Naša prednostna naloga je poskrbeti za varnost naših zaposlenih in zagotoviti, da bo Spotify še naprej služil kot pomemben vir globalnih in regionalnih novic v času, ko je dostop do informacij pomembnejši kot kdajkoli prej,« navaja podjetje.  

image_alt
Ruskim milijarderjem grozi zaplemba premoženja

Več iz rubrike