Počasi se poslavljamo od gotovine
Nakupovalne navade Slovencev so se v času pandemije izrazito spremenile; predvsem so spremenjena pričakovanja do ponudnikov, kaže zadnja raziskava Mastercarda.
Odpri galerijo
Slovenski kupci smo med epidemijo povečali pričakovanja glede spletne trgovine in plačevanja na brezstičen način, izpostavljajo pri raziskavi Mastercarda. Slednji vsako leto opravi raziskavo Masterindex, celotne rezultate pa lahko pričakujemo jeseni.
Raziskava kaže, da kupci želijo plačevati s plačilnimi karticami, ki že izrazito prednjačijo pred gotovino. Plačilne kartice vsaj 1- krat do 2-krat na teden uporablja okoli 85 odstotkov slovenskih potrošnikov, prav tako pa so vse bolj zaželena brezstična plačila. Že tako je znano, da so spletne trgovine močno povečale svojo prodajo, tudi ta raziskava pa kaže na porast spletnega nakupovanja in pa predvsem velika pričakovanja potrošnikov glede ponudbe na spletu.
Med najpomembnejšimi načini plačevanja med potroškini prevladuje brezgotovinsko plačevanje, ki si ga želi skoraj 40 odstotkov slovenskih potrošnikov. Skoraj tri četrine si želi možnosti kartičnega plačevanja v lokalu in trgovini; ravno gostilne in restavracije, bari in kavarne ter ponudniki lepotnih storitev pa so lokacije, kjer so se potrebe po brezgotovinskem plačevanju povečale v največji meri, so prepričani slovenski potrošniki.
Trenutno skoraj štiri petine vprašanih, ki so sodelovali v raziskavi pravi, da vsaj enkrat tedensko plačuje z brezstično kartico. V primerjavi z lansko raziskavo se je ta delež povišal za več kot deset odstotnih točk.
Zaradi sprememb nakupovalnih navad zdaj bistveno spremembo doživljajo končni ponudniki izdelkov in sotritev. Od teh se vse bolj pričakuje, da so prisotni na spletu; opazna je tudi jasna razlika med pričakovanjem kupcev pred in po epidemiji. Vse več je kupcev, ki spletno trgovino pričakujejo pri več kot 70 odstotkih ponudnikih, tako pa uporaba spleta pri nakupovanju postaja vse bolj samoumevna.
V zadnjem mesecu je delež takšnih, ki so nakup opravili preko spleta skoraj 75-odstoten. Pri lanski raziskavi je nakupe preko spleta opravljalo okoli 60 odstotkov ljudi, zato gre za precejšen skok, rast pa se bo najverjetneje nadaljevala tudi v prihodnje. Veliko je tudi takšnih kupcev, ki zdaj preko spleta nakupuje pogosteje, kot pred epidemijo, medtem ko je okoli 5 odstotkov novih spletnih kupcev.
Slika raziskave kaže, da je epidemija pustila pečat na slovenskih nakupovalnih navadah. Vodja marketinga pri Mastercard Slovenija glede ugotovitev še poudarja: »Brezstično plačevanje je postalo nuja, gotovina za uporabo le v nujnih primerih, ponudba spletne trgovine pa nekaj normalnega. Poslovni modeli so se spremenili in tisti, ki bodo uspeli prilagoditi svoje poslovne prakse, bodo zrli v svetlo prihodnost.«
Raziskava kaže, da kupci želijo plačevati s plačilnimi karticami, ki že izrazito prednjačijo pred gotovino. Plačilne kartice vsaj 1- krat do 2-krat na teden uporablja okoli 85 odstotkov slovenskih potrošnikov, prav tako pa so vse bolj zaželena brezstična plačila. Že tako je znano, da so spletne trgovine močno povečale svojo prodajo, tudi ta raziskava pa kaže na porast spletnega nakupovanja in pa predvsem velika pričakovanja potrošnikov glede ponudbe na spletu.
Zaželenih čim manj stikov
Med najpomembnejšimi načini plačevanja med potroškini prevladuje brezgotovinsko plačevanje, ki si ga želi skoraj 40 odstotkov slovenskih potrošnikov. Skoraj tri četrine si želi možnosti kartičnega plačevanja v lokalu in trgovini; ravno gostilne in restavracije, bari in kavarne ter ponudniki lepotnih storitev pa so lokacije, kjer so se potrebe po brezgotovinskem plačevanju povečale v največji meri, so prepričani slovenski potrošniki.
PREBERITE TUDI:
Trenutno skoraj štiri petine vprašanih, ki so sodelovali v raziskavi pravi, da vsaj enkrat tedensko plačuje z brezstično kartico. V primerjavi z lansko raziskavo se je ta delež povišal za več kot deset odstotnih točk.
Spletna ponudba postaja samoumevna
Zaradi sprememb nakupovalnih navad zdaj bistveno spremembo doživljajo končni ponudniki izdelkov in sotritev. Od teh se vse bolj pričakuje, da so prisotni na spletu; opazna je tudi jasna razlika med pričakovanjem kupcev pred in po epidemiji. Vse več je kupcev, ki spletno trgovino pričakujejo pri več kot 70 odstotkih ponudnikih, tako pa uporaba spleta pri nakupovanju postaja vse bolj samoumevna.
V zadnjem mesecu je delež takšnih, ki so nakup opravili preko spleta skoraj 75-odstoten. Pri lanski raziskavi je nakupe preko spleta opravljalo okoli 60 odstotkov ljudi, zato gre za precejšen skok, rast pa se bo najverjetneje nadaljevala tudi v prihodnje. Veliko je tudi takšnih kupcev, ki zdaj preko spleta nakupuje pogosteje, kot pred epidemijo, medtem ko je okoli 5 odstotkov novih spletnih kupcev.
Slika raziskave kaže, da je epidemija pustila pečat na slovenskih nakupovalnih navadah. Vodja marketinga pri Mastercard Slovenija glede ugotovitev še poudarja: »Brezstično plačevanje je postalo nuja, gotovina za uporabo le v nujnih primerih, ponudba spletne trgovine pa nekaj normalnega. Poslovni modeli so se spremenili in tisti, ki bodo uspeli prilagoditi svoje poslovne prakse, bodo zrli v svetlo prihodnost.«
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.