Qatar Airways bo zaradi zračne blokade terjal pet milijard odškodnine
Katarska letalska družba Qatar Airways bo od Savdske Arabije, Združenih arabskih emiratov, Bahrajna in Egipta zaradi zaprtja zračnega prostora za njena letala zahtevala najmanj pet milijard dolarjev (4,3 milijarde evrov) odškodnine.
Odpri galerijo
Savdska Arabija, Združeni arabski emirati, Bahrajn in Egipt so junija 2017 prekinili vse odnose s Katarjem, ker da financira terorizem in podpira Iran. Kljub zanikanju Dohe so uvedle blokado države.
Katarskim letalom so prepovedale pristanek na svojih letališčih in vstop v svoj zračni prostor, pretrgale trgovinske in pomorske vezi ter zaprle meje, tudi edino kopensko mejo države s Savdsko Arabijo. Izgnale so tudi katarske državljane.
V Qatar Airways so prepričani, da so bili ukrepi usmerjeni prav proti njim, da bi jih prisilili v odpoved poslovanja v četverici, uničili vrednost njihovih investicij in povzročili škodo njihovim operacijam na svetovni ravni.
Katarski letalski prevoznik se je zato odločil od teh držav izterjati odškodnino preko štirih investicijskih arbitraž, povezanih s tremi pogodbami, tudi arabskim investicijskim dogovorom, so danes sporočili iz družbe.
»Po več kot treh letih truda, da bi razrešili spor skozi miren dialog, kar ni prineslo nobenih rezultatov, smo se odločili za izdajo arbitražnih obvestil. Uporabili bomo vsa pravna sredstva za zaščito naših pravic in zagotovitev polne odškodnine za kršitve,« je dejal izvršni direktor šef Qatar Airways Akbar al Baker.
Letalski prevoznik se je moral zaradi omejitev zračnega prostora in spora z arabskim blokom nasloniti na Iran oziroma poti prek iranskega zračnega prostora. To je podaljšalo in podražilo njegove letalske povezave.
Minuli teden je Katar in njegov pravni boj zoper države, ki so sprožile zračno blokado, podprlo tudi najvišje sodišče Združenih narodov. Meddržavno sodišče v Haagu (ICJ) je presodilo, da je Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO) pristojna posredovati v sporu.
ICAO je leta 2018 že odločil, da je pristojen za tožbo Katarja, ki je omenjene države obtožil kršenja konvencije, ki ureja prost prehod katarskih potniških letal skozi tuji zračni prostor.
Štiri države se z odločitvijo niso strinjale in so se obrnile na ICJ, da odločitev ICAO razglasi za »nično in brez učinka«. Sodišče je to pritožbo torej zavrnilo.
Katarskim letalom so prepovedale pristanek na svojih letališčih in vstop v svoj zračni prostor, pretrgale trgovinske in pomorske vezi ter zaprle meje, tudi edino kopensko mejo države s Savdsko Arabijo. Izgnale so tudi katarske državljane.
V Qatar Airways so prepričani, da so bili ukrepi usmerjeni prav proti njim, da bi jih prisilili v odpoved poslovanja v četverici, uničili vrednost njihovih investicij in povzročili škodo njihovim operacijam na svetovni ravni.
Katarski letalski prevoznik se je zato odločil od teh držav izterjati odškodnino preko štirih investicijskih arbitraž, povezanih s tremi pogodbami, tudi arabskim investicijskim dogovorom, so danes sporočili iz družbe.
PREBERITE TUDI:
»Po več kot treh letih truda, da bi razrešili spor skozi miren dialog, kar ni prineslo nobenih rezultatov, smo se odločili za izdajo arbitražnih obvestil. Uporabili bomo vsa pravna sredstva za zaščito naših pravic in zagotovitev polne odškodnine za kršitve,« je dejal izvršni direktor šef Qatar Airways Akbar al Baker.
Letalski prevoznik se je moral zaradi omejitev zračnega prostora in spora z arabskim blokom nasloniti na Iran oziroma poti prek iranskega zračnega prostora. To je podaljšalo in podražilo njegove letalske povezave.
Minuli teden je Katar in njegov pravni boj zoper države, ki so sprožile zračno blokado, podprlo tudi najvišje sodišče Združenih narodov. Meddržavno sodišče v Haagu (ICJ) je presodilo, da je Mednarodna organizacija civilnega letalstva (ICAO) pristojna posredovati v sporu.
Minuli teden je Katar in njegov pravni boj zoper države, ki so sprožile zračno blokado, podprlo tudi najvišje sodišče Združenih narodov.
ICAO je leta 2018 že odločil, da je pristojen za tožbo Katarja, ki je omenjene države obtožil kršenja konvencije, ki ureja prost prehod katarskih potniških letal skozi tuji zračni prostor.
Štiri države se z odločitvijo niso strinjale in so se obrnile na ICJ, da odločitev ICAO razglasi za »nično in brez učinka«. Sodišče je to pritožbo torej zavrnilo.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese