Prodaja Adidasovih izdelkov na Kitajskem poskočila za 156 odstotkov
Kljub lokalnemu bojkotu mednarodnih blagovnih znamk, se je na Kitajskem prodaja Adidasovih izdelkov močno povečala.
Odpri galerijo
Prodaja Adidasovih izdelkov je v prvih treh mesecih leta 2021 poskočila za kar 156 odstotkov. Do tega je prišlo kljub bojkotu mednarodnih blagovnih znamk s strani kitajskih potrošnikov. Te so se namreč izrekle proti grdemu ravnanju z muslimanskimi Ujgori v regiji Xinjiang.
Adidas sicer v zadnjih mesecih opaža povečanje povpraševanja po svojih izdelkih po vsem svetu. Družba pričakuje, da se bo trend v naslednjih mesecih nadaljeval.
V prvem četrtletju letošnjega leta je podjetje poročalo o čistih prihodkih v višini 502 milijonov evrov, na Kitajskem se je prodaja Adidasovih izdelkov v prvih treh mesecih povečala za 156 odstotkov.
Do tolikšnega povečanja prodaje na Kitajskem je prišlo kljub temu, da so se nekateri kitajski potrošniki odločili, da ne bodo več posegali po določenih mednarodnih blagovnih znamkah.
Na zahodnem delu Kitajske živi etnična skupina Ujguri. Marca so Kanada, Velika Britanija in ZDA podale izjavo, v kateri so izrazile zaskrbljenost in nestrinjanje z ravnanjem s temi ljudmi. So namreč žrtve prisilnega dela, množičnega pridržanja v taboriščih in drugih zlorab. Evropska unija je marca letos uvedla sankcije zoper kitajske uradnike, za katere trdi, da so odgovorni za dogajanje. Kitajsko zunanje ministrstvo je trditve kmalu zatem označilo za zlonamerne ter da naj bi zavirale razvoj Kitajske.
Izvršni direktor Adidasa, Kasper Rorsted, je ob tem dejal, da kljub napetostim še vedno rastejo in dodall, da imajo pri podjetju ničelno toleranco do suženjstva in trgovine z ljudmi. Pojasnil je, da so takoj, ko so izvedeli za situacijo v Xinjiangu, zahtevali, da se od tam ne dobavlja nobenih materialov. Sicer pa po besedah izvršnega direktorja niso bili nikoli v nobenem pogodbenem razmerju s katerim od dobaviteljev iz Xinjianga.
Po tem, ko so Adidas, Nike, H&M in nekatere druge blagovne znamke zahodnega sveta izrazile nestrinjanje z dogajanjem, so se nekateri Kitajci odločili za bojkotiranje teh blagovnih znamk, tj. namesto njihovih, so izdelke raje kupili pri domačih podjetjih.
Rorsted je za povrh komentiral, da na Kitajskem pričakuje porast povpraševanja po njihovih izdelkih skozi vse leto.
»Še vedno smo prepričani, da bomo še naprej utrjevali svoj položaj na Kitajskem, saj je to naš največji trg. To je seveda občutljiva tema. Delamo na tem, da zagotovimo varovanje človekovih pravic,« je za CNBC še dejal Rorsted.
Povpraševanje po Adidasovih izdelkih se povečuje
Adidas sicer v zadnjih mesecih opaža povečanje povpraševanja po svojih izdelkih po vsem svetu. Družba pričakuje, da se bo trend v naslednjih mesecih nadaljeval.
»Povečanje povpraševanja bo spodbudilo snovanje številnih inovativnih izdelkov,« so za CNBC dejali predstavniki Adidasa, ki pričakujejo, da bodo blagovno znamko podprli tudi prihajajoči športni dogodki, med njimi UEFA Euro in Copa America.
V prvem četrtletju letošnjega leta je podjetje poročalo o čistih prihodkih v višini 502 milijonov evrov, na Kitajskem se je prodaja Adidasovih izdelkov v prvih treh mesecih povečala za 156 odstotkov.
Do tolikšnega povečanja prodaje na Kitajskem je prišlo kljub temu, da so se nekateri kitajski potrošniki odločili, da ne bodo več posegali po določenih mednarodnih blagovnih znamkah.
Sankcije zoper Kitajsko zaradi zlorab etnične manjšine
Na zahodnem delu Kitajske živi etnična skupina Ujguri. Marca so Kanada, Velika Britanija in ZDA podale izjavo, v kateri so izrazile zaskrbljenost in nestrinjanje z ravnanjem s temi ljudmi. So namreč žrtve prisilnega dela, množičnega pridržanja v taboriščih in drugih zlorab. Evropska unija je marca letos uvedla sankcije zoper kitajske uradnike, za katere trdi, da so odgovorni za dogajanje. Kitajsko zunanje ministrstvo je trditve kmalu zatem označilo za zlonamerne ter da naj bi zavirale razvoj Kitajske.
Izvršni direktor Adidasa, Kasper Rorsted, je ob tem dejal, da kljub napetostim še vedno rastejo in dodall, da imajo pri podjetju ničelno toleranco do suženjstva in trgovine z ljudmi. Pojasnil je, da so takoj, ko so izvedeli za situacijo v Xinjiangu, zahtevali, da se od tam ne dobavlja nobenih materialov. Sicer pa po besedah izvršnega direktorja niso bili nikoli v nobenem pogodbenem razmerju s katerim od dobaviteljev iz Xinjianga.
Po tem, ko so Adidas, Nike, H&M in nekatere druge blagovne znamke zahodnega sveta izrazile nestrinjanje z dogajanjem, so se nekateri Kitajci odločili za bojkotiranje teh blagovnih znamk, tj. namesto njihovih, so izdelke raje kupili pri domačih podjetjih.
Rorsted je za povrh komentiral, da na Kitajskem pričakuje porast povpraševanja po njihovih izdelkih skozi vse leto.
»Še vedno smo prepričani, da bomo še naprej utrjevali svoj položaj na Kitajskem, saj je to naš največji trg. To je seveda občutljiva tema. Delamo na tem, da zagotovimo varovanje človekovih pravic,« je za CNBC še dejal Rorsted.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.