Priznanje Vključi.Vse 2020 prejmejo Ljubljanske mlekarne

Sekcija managerk pri Združenju Manager priznanje Vključi.Vse 2020, zaradi uspešnega upravljanja raznolikosti, uravnotežene vodstvene strukture in uspešnih poslovnih rezultatov, podelilo družbi Ljubljanske mlekarne.
Fotografija: Tomaž Žnidarič, direktor Ljubljanskih mlekarn, FOTO: Anže Petkovšek
Odpri galerijo
Tomaž Žnidarič, direktor Ljubljanskih mlekarn, FOTO: Anže Petkovšek

Ljubljanske mlekarne so največja mlekarna v Sloveniji, znana po izdelkih in blagovnih znamkah, kot so Alpsko mleko, Planica, Lučka, Mu in Jošt. Začetki enega največjih prehrambnih podjetij v Sloveniji, ki je zadnjih sedem let del mednarodne skupine Lactalis, segajo že v leto 1956. ​Danes zaposluje več kot 600 ljudi, med katerimi je zaradi proizvodnje in logistike večina moških, medtem ko je v ožjem poslovodstvu 73 odstotkov žensk, v širšem pa dobra polovica. 

Priznanje bo sekcija managerk pri Združenju Manager podelila danes na Managerskem kongresu v Portorožu.

Proizvodnjo, oskrbovalno verigo in razvoj vodijo ženske


Managerke v Ljubljanskih mlekarnah vodijo področja proizvodnje, raziskav in razvoja, oskrbovalne verige, kakovosti in okolja, kontrolinga, nabave in pravnih zadev, upravljanja kadrov, marketinga in korporativnega komuniciranja. S tem v podjetju dajejo jasno sporočilo: vodstveni položaj je ob uspešnem izpolnjevanju ciljev dostopen vsakomur. To dokazuje tudi zdajšnja vodja proizvodnje, ki je svojo pot v podjetju začela kot tehnologinja v laboratoriju. Takšne zgodbe so zgled in motivacija za druge, da stremijo k napredovanju. Ob tem so managerke močno vpete tudi v okolje zunaj podjetja, v različna združenja in zbornice.

Delo v Ljubljanskih mlekarnah. FOTO: Hočevar Uroš
Delo v Ljubljanskih mlekarnah. FOTO: Hočevar Uroš
V podjetju ob uspešnem upravljanju s spolno raznolikostjo, upravljajo tudi z narodnostno, izobrazbeno, versko in starostno raznolikostjo. V poslovodstvu imajo skoraj petino zaposlenih, mlajših od 40 let, in 12 odstotkov, starejših od 55 let. Povprečna starost v družbi se je v nekaj letih s 47 znižala na 44 let. Skrbijo tudi za medgeneracijsko sodelovanje, saj so vključeni v projekt ASI – Z leti še vedno zavzeti. Raznolikost zaposlenih je velika dodana vrednost, je prepričan direktor Tomaž Žnidarič. Omogoča jim boljšo izmenjavo idej, mnenj in pogledov, kar je sicer pogosto težje upravljati, so pa rezultati zato boljši. To potrjujejo tudi finančni uspehi podjetja.
 

Dobiček povečali za več kot četrtino


Ljubljanske mlekarne so v zadnjih treh letih povečale dobiček za 27 odstotkov in donosnost kapitala za 16 odstotkov. Podjetje odlikujejo stabilnost, ki jo gradijo z usmerjenostjo v poslovanje na dolgi rok, trajnostni razvoj ter inovativnost, visoka stopnja digitalizacije in avtomatizacije ter sodobna informacijska tehnologija, za kar so lani prejeli priznanje Tovarna leta. So primer dobre prakse delovanja celotne oskrbovalne verige in s tem samooskrbe, kar se je v času covida-19 pokazalo kot strateško pomembno.
 

Ključna sta zadovoljstvo in motiviranost zaposlenih


Proizvodnja Ljubljanskih mlekarn, ki so za Alpsko mleko prve prejele enotni zaščitni znak nacionalne sheme »izbrana kakovost – Slovenija«, ki ga podeljuje Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS. FOTO: Hočevar Uroš
Proizvodnja Ljubljanskih mlekarn, ki so za Alpsko mleko prve prejele enotni zaščitni znak nacionalne sheme »izbrana kakovost – Slovenija«, ki ga podeljuje Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano RS. FOTO: Hočevar Uroš
V času koronakrize sta še posebej prišli do izraza visoka zavzetost in pripadnost zaposlenih, ko so vsi zaposleni dali svoj maksimum brez posebne motivacije, pravi Žnidarič. To je posledica preteklega dela z zaposlenimi, saj v podjetju stremijo k temu, da vsak posameznik da od sebe največ, kar lahko, hkrati pa tudi podjetje vanj vloži maksimum. Zato so razvili celovit sistem upravljanja s kadri. Letno spremljajo uspešnost in razvoj posameznika, prepoznavajo ključne pozicije in kadre ter zagotavljajo naslednike, imajo pa tudi t. i. talent pool. Vsak četrti udeleženec tega programa je že postal vodja.

Za zaposlene organizirajo vrsto izobraževanj (imajo tudi svojo mlekarsko akademijo), različna srečanja, športne in druge dogodke. Letos so npr. vseh 600 zaposlenih vključili v izobraževanja, ki so prilagojena posamezniku. Veliko stavijo na mentorstvo in prenos znanja. Tudi pri tem skrbijo za uravnoteženost, saj so imeli lani 53 odstotkov mentorirank in 47 odstotkov mentoric, skoraj tretjina vseh mentorskih parov pa je bila mešana.
 

Odgovorni do družbe


Predstavitev reciklaže embalaže Tetra pak v Ljubljanskih mlekarnah. FOTO: Hočevar Uroš
Predstavitev reciklaže embalaže Tetra pak v Ljubljanskih mlekarnah. FOTO: Hočevar Uroš
Ljubljanske mlekarne so družbeno odgovorno podjetje – med epidemijo so tako podarili 30.000 svojih izdelkov domovom za ostarele in zdravstvenim ustanovam –, imajo certifikata Družini prijazno podjetje in EMAS ter so prejemnik nagrade Okolju prijazno podjetje.
 

O priznanju Vključi.Vse


Začetki priznanja segajo v leto 1991, ko je sekcija managerk začela s podelitvijo priznanja Ženskam prijazno podjetje. V obdobju od 2002 do 2016 se je s preimenovanjem priznanja v Managerkam prijazno podjetje pozornost namenilo managerkam v slovenskih podjetjih, v letu 2017 pa je sekcija začela s podeljevanjem priznanja Vključi.Vse, s katerim izpostavlja podjetja s posebnim odnosom do raznolikosti in uravnoteženosti.

Več iz rubrike

Komentarji: