Prihodnost prometa: Na morje s sosedovim avtom, po mestu s skirojem
»Kakšne prihranke nam prinaša deljenje avtomobilov in kako novodobne oblike mobilnosti varujejo okolje?«, je bilo ključno vprašanje nedavnega dogodka.
Odpri galerijo
Na digitalnem dogodku Novodobne oblike mobilnosti, ki ga je v sredo organiziral Triglav Lab Zavarovalnice Triglav v sodelovanju s podjetjem Giro car share, so slovenski strokovnjaki z različnih področij razglabljali o priložnostih in nevarnostih, ki jih novodobne oblike mobilnosti prinašajo tudi v naše okolje.
Skoraj vsak odrasel Slovenec ima svoje osebno vozilo. Zaradi vse večjih zastojev, okoljskih obremenitev in ne nazadnje tudi stroškov vzdrževanja vozila postaja ta trenutni trend prevoza na dolgi rok nevzdržen. Prav zaradi tega ekipa Giro car share predstavlja nov koncept trajnostne mobilnosti - deljenje vozil. Pri tem so moči združili tudi z največjo slovensko zavarovalnico, v kateri so prepoznali inovativnost in razvojni potencial novega produkta.
»Nakup avtomobila je pogojen z ogromnimi stroški. Slovenci pa za lastništvo in vzdrževanje avtomobila namenimo tudi do tretjino mesečne plače,« je povedal Aleš Furlanič iz službe za digitalizacijo Zavarovalnice Triglav, kjer v sodelovanju s partnerjem Giro car share omogočajo celovito avtomobilsko zavarovanje delitve motornih vozil. To zagotavlja vsa potrebna kritja in asistenčne storitve za brezskrbno vožnjo ter ne vsebuje odbitne franšize, sklene pa se lahko neposredno pri zavarovalnici prek vmesnika v okviru aplikacije GiroCarShare.
Namesto, da bi posameznik avto kupil, ga za lastne potrebe raje najema in tako prihrani kar med 10 in 16 ton CO2, kolikor ga nastane ob izdelavi enega povprečnega vozila, navaja The Guardian. Za primerjavo, enako porabo emisij predstavlja vožnja do približno 100.000 km z rabljenim osebnim avtomobilom. Po podatkih Sursa se na dan v povprečju vozimo le 55 min, torej več kot 90 odstotkov časa vozilo stoji neizkoriščeno.
Globalni trendi, še posebej v večjih svetovnih mestih nakazujejo, da 50 % mestnih površin zasedajo asfaltirana parkirišča in stoječa pločevina. Tudi v Sloveniji opažamo, da se v osebnem avtomobilu povprečno vozita 1,2 osebi. Avtomobil prav tako uporabljamo za zelo majhne razdalje.
Miloš Milač, urednik pri časniku Finance s področja avtomobilizma, dodaja, da: »Slovenci še nismo pripravljeni na korak do redne souporabe vozil, vendar to še ne pomeni, da zaradi tega tovrstne rešitve pri nas ne bi smele biti na voljo.« Sisteme delitve vozil vidi kot rešitev, da se od hiše umakne drugi ali tretji avtomobil ter kot olajšanje priložnostne mobilnosti, kakršne so selitve ali potreba po večjem vozilu zaradi dopusta in podobno.
Klemen Furlan, direktor podjetja Giro car share dodaja: »Če bi vsi prebivalci v Ljubljani za prevoz uporabljali električna kolesa ali električne skiroje, bi za zagotavljanje energije, ki bi jo porabili zadostovala že sončna elektrarna v velikosti dveh nogometnih igrišč*.« Tej velikosti je primerljiva tudi dobra polovica stavbe Ikee v Ljubljani, katera bi bila na sončen dan zmožna zagotoviti dovolj energije za zagotovitev e-mobilnosti vseh prebivalcev v Ljubljani ob pokritju s sončnimi celicami.
Kot odgovor na krik narave, se je v zadnjih 5 letih globalno uveljavila tudi mikromobilnost, oziroma z drugimi besedami 'last-mile' mobilnost. Tako torej mikromobilnost lahko pomeni preprosto parkiranje na parkirišču P+R, ter avtobus, ali taksi do službe. Po drugi strani pa je vedno več tudi alternativnih rešitev, kot je na primer avtomatiziran sistem za izposojo električnih skirojev.
Mikromobilnost celostno dopolnjuje shemo mobilnosti in zagotavlja najbolj učinkovito možnost transporta. Po drugi strani pa mobilna aplikacija GoGiro podjetja Giro car share ni zgolj oblika trajnostne mobilnosti, ampak tudi dostopna poslovna priložnost.
Mark Žabkar Marič, poslovni partner podjetja Giro car Share, ki preko GoGiro aplikacije oddaja e-skiroje primarno na Bledu je dejal, da so njegove stranke navdušene. Razlaga, da »S pomočjo e-skirojev rešujem problem prometa. S hotelskimi verigami imamo dogovorjeno sodelovanje na področju mikromobilnosti v občini Bled. Gostom so všeč trajnostne nove oblike raziskovanja skritih turističnih kotičkov, hotelsko osebje pa je bolj zadovoljno, saj najem poteka izključno preko aplikacije in jih zaradi tega razbremenjuje pri delu.« Za poslovno priložnost pravi, da je bila prava poteza, saj: »nam je korona kriza dala krila, nismo se je ustrašili, vendar smo v njej prepoznali priložnost za širitev.« Od lanskega leta je svojo floto že povečal ter svojo dejavnost razširil tudi v Portorož, Piran, Izolo in Bohinj, kmalu pa načrtuje nakup dodatnih 100 e-skirojev in 50 e-koles.
Nov koncept trajnostne mobilnosti – deljenje vozil
Skoraj vsak odrasel Slovenec ima svoje osebno vozilo. Zaradi vse večjih zastojev, okoljskih obremenitev in ne nazadnje tudi stroškov vzdrževanja vozila postaja ta trenutni trend prevoza na dolgi rok nevzdržen. Prav zaradi tega ekipa Giro car share predstavlja nov koncept trajnostne mobilnosti - deljenje vozil. Pri tem so moči združili tudi z največjo slovensko zavarovalnico, v kateri so prepoznali inovativnost in razvojni potencial novega produkta.
PREBERITE TUDI:
»Nakup avtomobila je pogojen z ogromnimi stroški. Slovenci pa za lastništvo in vzdrževanje avtomobila namenimo tudi do tretjino mesečne plače,« je povedal Aleš Furlanič iz službe za digitalizacijo Zavarovalnice Triglav, kjer v sodelovanju s partnerjem Giro car share omogočajo celovito avtomobilsko zavarovanje delitve motornih vozil. To zagotavlja vsa potrebna kritja in asistenčne storitve za brezskrbno vožnjo ter ne vsebuje odbitne franšize, sklene pa se lahko neposredno pri zavarovalnici prek vmesnika v okviru aplikacije GiroCarShare.
Pozitivni vpliv deljenja vozil na okolje
Namesto, da bi posameznik avto kupil, ga za lastne potrebe raje najema in tako prihrani kar med 10 in 16 ton CO2, kolikor ga nastane ob izdelavi enega povprečnega vozila, navaja The Guardian. Za primerjavo, enako porabo emisij predstavlja vožnja do približno 100.000 km z rabljenim osebnim avtomobilom. Po podatkih Sursa se na dan v povprečju vozimo le 55 min, torej več kot 90 odstotkov časa vozilo stoji neizkoriščeno.
Globalni trendi, še posebej v večjih svetovnih mestih nakazujejo, da 50 % mestnih površin zasedajo asfaltirana parkirišča in stoječa pločevina. Tudi v Sloveniji opažamo, da se v osebnem avtomobilu povprečno vozita 1,2 osebi. Avtomobil prav tako uporabljamo za zelo majhne razdalje.
Miloš Milač, urednik pri časniku Finance s področja avtomobilizma, dodaja, da: »Slovenci še nismo pripravljeni na korak do redne souporabe vozil, vendar to še ne pomeni, da zaradi tega tovrstne rešitve pri nas ne bi smele biti na voljo.« Sisteme delitve vozil vidi kot rešitev, da se od hiše umakne drugi ali tretji avtomobil ter kot olajšanje priložnostne mobilnosti, kakršne so selitve ali potreba po večjem vozilu zaradi dopusta in podobno.
Klemen Furlan, direktor podjetja Giro car share dodaja: »Če bi vsi prebivalci v Ljubljani za prevoz uporabljali električna kolesa ali električne skiroje, bi za zagotavljanje energije, ki bi jo porabili zadostovala že sončna elektrarna v velikosti dveh nogometnih igrišč*.« Tej velikosti je primerljiva tudi dobra polovica stavbe Ikee v Ljubljani, katera bi bila na sončen dan zmožna zagotoviti dovolj energije za zagotovitev e-mobilnosti vseh prebivalcev v Ljubljani ob pokritju s sončnimi celicami.
Nov pojav - mikromobilnost
Kot odgovor na krik narave, se je v zadnjih 5 letih globalno uveljavila tudi mikromobilnost, oziroma z drugimi besedami 'last-mile' mobilnost. Tako torej mikromobilnost lahko pomeni preprosto parkiranje na parkirišču P+R, ter avtobus, ali taksi do službe. Po drugi strani pa je vedno več tudi alternativnih rešitev, kot je na primer avtomatiziran sistem za izposojo električnih skirojev.
Mikromobilnost celostno dopolnjuje shemo mobilnosti in zagotavlja najbolj učinkovito možnost transporta. Po drugi strani pa mobilna aplikacija GoGiro podjetja Giro car share ni zgolj oblika trajnostne mobilnosti, ampak tudi dostopna poslovna priložnost.
Mark Žabkar Marič, poslovni partner podjetja Giro car Share, ki preko GoGiro aplikacije oddaja e-skiroje primarno na Bledu je dejal, da so njegove stranke navdušene. Razlaga, da »S pomočjo e-skirojev rešujem problem prometa. S hotelskimi verigami imamo dogovorjeno sodelovanje na področju mikromobilnosti v občini Bled. Gostom so všeč trajnostne nove oblike raziskovanja skritih turističnih kotičkov, hotelsko osebje pa je bolj zadovoljno, saj najem poteka izključno preko aplikacije in jih zaradi tega razbremenjuje pri delu.« Za poslovno priložnost pravi, da je bila prava poteza, saj: »nam je korona kriza dala krila, nismo se je ustrašili, vendar smo v njej prepoznali priložnost za širitev.« Od lanskega leta je svojo floto že povečal ter svojo dejavnost razširil tudi v Portorož, Piran, Izolo in Bohinj, kmalu pa načrtuje nakup dodatnih 100 e-skirojev in 50 e-koles.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.