Prerojena 'katrca' je nova zvezda francoskega velikana

Prvotni Renault 4 je bil eden najuspešnejših modelov francoske znamke. V zgodovino je zapisal kar 33 let proizvodnje.
Fotografija: Stara nova zvezda - Renault 4 'katrca'. FOTO: David Obendorfer
Odpri galerijo
Stara nova zvezda - Renault 4 'katrca'. FOTO: David Obendorfer

Francoski proizvajalec avtomobilov Renault je že dolgo v krizi, močno pa so ga prizadele tudi gospodarske posledice pandemije covid-19. V preteklem poslovnem letu je družba zabeležila rekordnih 8,05 milijarde evrov izgube.
 
Po navedbah družbe je sicer glavni razlog za rezultat izgube japonski partner Nissan, kjer ima Renault 43,4-odstotni delež. Kot so v petek sporočili iz francoskega velikana je prodaja leta 2020 upadla za 21,7 odstotka na 43,47 milijarde evrov. Leto prej je ustvaril 19 milijonov evrov dobička.
FOTO: David Obendorfer
FOTO: David Obendorfer

 
Renault je že napovedal odpuščanja – 15.000 delovnih mest po vsem svetu – in nižanje  stroškov za približno tri milijarde evrov. Skupina je iz vladne kreditne linije do pet milijard najela štiri milijarde evrov, so sporočili iz podjetja. Denar stavijo na obujanje 'starih' uspešnic.


 

Nova zvezda

 
Popolnoma novi Renault 5 morda ni edina klasika v retro slogu, ki je bila razvita kot del elektrificirane zasedbe. Francozi zdaj stavijo tudi na novo različico Renaulta 4.
 
Za nove modele velja, da so zamisel novega šefa Renaulta Luce de Mea, ki ima dobre izkušnje z oživljanjem starejših modelov. Italijan je bil ključnega pomena pri nastanku Fiata 500 in je bil odgovoren za vrnitev znamke Abarth. Prejšnji mesec, po odkritju prerojenega Renaulta 5, je de Meo potrdil, da je v pripravi »vsaj še ena« oživitev starega imena.
 
FOTO: David Obendorfer
FOTO: David Obendorfer
Projekt »prerojene katrce« se bo verjetno popolnoma prilegal Renaultovi novi električni avtomobilski platformi CMF-B EV, ki bo tudi osnova novega Renaulta 5. Tako kot original bo večji od modela 5 in bi zaradi prilagodljivosti postavitev platforme lahko imel možnost štirikolesnega pogona. Možna je tudi komercialna različica glede na razmeroma nizke stroške razvoja.
 
Čeprav pri Renaultu niso objavili uradnih slik modela Renaulta 4, bo verjetno imel podobno obliko kot v konceptu (na slikah), ki ga je leta 2011 razvil italijanski industrijski oblikovalec David Obendorfer, dizajn pa je dobil svetovno priznanje.


 

Usoda Zoeja?

 
Renault še ni potrdil usode Zoeja – ki bi ga lahko ponudili ob novih modelih 5 in 4 ali pa ga povsem ukinili. Blagovna znamka želi izkoristiti preprostost oblikovanja in proizvodnje pri uporabi nove platforme, ki bo tudi osnova novega povsem električnega Megana. Ker je Zoe zgrajen na enkratni platformi (kar je bil razvoj prvotnega avtomobila iz leta 2012), bo Renault morda težko našel dom za Zoe v kateri koli novi ponudbi majhnih avtomobilov.
FOTO: David Obendorfer
FOTO: David Obendorfer

 
Kar zadeva specifikacije, bi bila velikost in zmogljivost baterije odvisna od postavitve platforme, ki se lahko prilagodi različnim baterijskim paketom. Glede na to, da naj bi imel Megane eVision paket 60kWh z dosegom WLTP 450 kilometrov, je pričakovati, da bosta 5 in 4 modela deležna nekoliko manjšega paketa.  
 
Čeprav so šefi Renaulta hitro potrdili načrte za izdelavo modela 5, naj bi novi 4 – kljub aplavzu poznavalcev – za zdaj ostali v zavetju. Renault je trenutno osredotočen predvsem na lansiranje Megane eVision, ki na trg prihaja pozneje letos.
 

Več iz rubrike