Povpraševanje po luksuznih izdelkih v lanskem letu upadlo
Lani je bilo luksuznega blaga na svetu prodanega precej manj kot prejšnja leta, poudarjajo analitiki globalne svetovalne družbe Deloitte v poročilu Global Powers of Luxury Goods 2021. Sto največjih podjetij v tej panogi je v letu 2020 prodalo luksuzne izdelke v skupni vrednosti 252 milijard ameriških dolarjev. To je 10,3 odstotka manj kot leta 2019.
Na svetovnem trgu luksuznih izdelkov prevladujejo francoska in italijanska podjetja. Med 100 največjimi ponudniki luksuznega blaga je največ italijanskih podjetij, vendar imajo francoski koncerni najvišji skupni dohodek. Slednji imajo 28-odstotni delež v skupnem prihodku 100 največjih luksuznih podjetij na svetu.
Na vrhu te lestvice je francoski koncern LVMH z znanimi blagovnimi znamkami Louis Vuitton, TAG Heuer, Bulgari, Loewe, Hennessy, Guerlain, Givenchy, Kenzo, Christian Dior, Zenith itd. Pod streho LMVH spada kar 75 blagovnih znamk. V segmentu luksuznih izdelkov je znašal lanskoletni prihodek koncerna skoraj 34 milijard ameriških dolarjev, kar je 11 odstotkov manj kot leta 2019.
Druga največja družba za luksuzne izdelke ne dosega polovice prihodkov LVMH. Drugi na seznamu je Kering, ki ima sedež prav tako v Franciji. Ta skupina ima bistveno manj luksuznih znamk kot LMVH, ima pa tudi vrsto modnih ikon, kot so Gucci, Balenciaga, Saint-Laurent, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Ulysse Nardin, Bottega Veneta, Girard-Perregaux itd. Kering je imel lani skoraj 15 milijard dolarjev prihodkov od luksuznih izdelkov, kar je 17,5 odstotka manj kot v letu 2019.
Na tretjem mestu je s 14,3 milijarde dolarjev prihodkov od luksuznih izdelkov ameriška skupina Estée Lauder. Osredotočena je na kozmetiko in ima poleg znamke Estée Lauder v lasti še veliko drugih; Aramis, Clinique, DKNY, Donna Karan, Ermenegildo Zegna, MAC, Michael Kors, Tom Ford Beauty, parfume Tommy Hilfiger itd. Skupina Estée Lauder je imela lani 3,8 odstotka nižji promet kot v letu 2019.
Na četrtem mestu je koncern Richemont s sedežem v Švici. Njegovi lanskoletni prihodki od luksuznih izdelkov so znašali 13,2 milijarde dolarjev, kar je le 0,7 odstotka manj kot leta 2019. Pod Richemontovo streho je več znanih blagovnih znamk nakita, luksuznih ur in drugih dragih izdelkov; Cartier, A. Lange & Söhne, Baume & Mercier, IWC Schaffhausen, Jaeger LeCoultre, Panerai, Piaget, Vacheron Constantin, Mont Blanc, Alaïa, Chloé itd.
Peta največja družba luksuznih izdelkov je L'Oréal Luxe s sedežem v Franciji. Njen lanskoletni skupni prihodek je znašal 11,6 milijarde dolarjev. Tega v celoti ustvari s prodajo luksuznih blagovnih znamk, večinoma kozmetike. Lanskoletni prihodki L'Oréala so bili za 7,6 odstotka nižji kot leta 2019.
Chanel imel 17,6 odstotka nižje prihodke
Na šestem mestu je Chanel, katerega ustanoviteljica je bila legendarna Coco Chanel. Chanel je bilo sprva francosko podjetje, zdaj pa se njegov sedež nahaja v Združenem kraljestvu. Pod lastnim imenom prodaja veliko različnih izdelkov; od modnih oblačil, kozmetike in nakita do ur in očal. Lanskoletni skupni prihodki skupine so znašali 10,1 milijarde dolarjev, kar je 17,6 odstotka manj kot leta 2019.
Sedma na lestvici, italijanska EssilorLuxotica, je lani zabeležila še večji padec prometa svojih luksuznih izdelkov; in sicer kar za 20 odstotkov. Leta 2020 jih je prodala za manj kot 8,8 milijarde dolarjev. Skupina je znana na področju očal in drugih optičnih izdelkov. Med njenimi blagovnimi znamkami so svetovno znana očala Ray-Ban in Oakley, licencno izdeluje tudi očala, ki se tržijo pod imeni številnih drugih luksuznih znamk, kot so Bulgari, Burberry, Armani, Prada, Tiffany & Co, Ralph Lauren, Valentino, Versace itd.
Osma največja družba za luksuzne izdelke je ameriška korporacija PVH, ki je specializirana za oblačila. Je edina izmed desetih, ki je lani povečala prihodke od luksuznih izdelkov za 3,8 odstotka. Ta prihodek je leta 2020 dosegel skoraj 8,4 milijarde dolarjev. Njene blagovne znamke so Calvin Klein, Tommy Hilfiger in nekatere druge.
Francoska skupina Hermès je na devetem mestu s 7,3 milijarde dolarjev prihodkov v letu 2020, kar je 7,2 odstotka manj kot leta 2019. Hermès proizvaja veliko število različnih modnih izdelkov, najbolj znan pa je po svojih legendarnih ženskih torbicah. Zanimivo je, da je še vedno najbolj dobičkonosna skupina za luksuzne izdelke, poudarjajo Deloittejevi analitiki. Njen čisti dobiček je v zadnjih petih letih vedno znašal več kot 20 odstotkov (lani 21,7 odstotka) skupnega prihodka.
Na desetem mestu je skupina Chow Tai Fook Jewelry iz Kitajske / Hongkonga. Kot že ime pove, je osredotočena na nakit. Poleg nakita, ki ga prodaja pod svojim imenom, trži tudi znamke Enzo, Monologue, SoinLove in Hearts On Fire. Lanskoletni prihodki od luksuznih izdelkov so znašali 7,2 milijarde dolarjev, kar je 14,7 odstotka manj kot leta 2019. Naraščajoče cene zlata in dragih kamnov na eni strani ter zmanjšano povpraševanje sta veliko vplivala na promet.
Več iz rubrike
Do konca oktobra več stečajev kot celo lansko leto
Prepozno predlaganje stečajnih postopkov je velik problem slovenske zakonodaje.
Golob napovedal skrajšani delovnik za prizadete v posameznih dejavnostih
Vrh gospodarstva je v sklepu vlado pozval, naj takoj zagotovi ukrepe za izboljšanje konkurenčnosti in gospodarske varnosti.