Poslovni dogodki, ki se odvijajo kar v savnah
Prebivalci severnoevropskih držav so znani po tem, da redno obiskujejo savne. Te so tako rekoč postale del njihove tradicije. Če je podajanje v savno v družbi partnerja ali ožjih prijateljev za večino nekaj običajnega, pa imajo ljudje ob misli, da bi bili tam skupaj s poslovnimi partnerji, mešane občutke. Eni v takih druženjih uživajo, drugi pa se jih raje izognejo, poroča BBC Worklife.
Tovrstna druženja se v zadnjih letih v nordijskih državah organizirajo čedalje pogosteje. Postala so spremljevalni ritual številnih festivalskih dogodkov, konferenc in teambuildingov startupov in drugih podjetniških ekip. Tovrstno savnanje, ki se ga udeležijo predstavniki obeh spolov, je namenjeno neformalnemu druženju in poglabljanju odnosov med poslovnimi partnerji.
Savnanje običajno pred začetkom poslovnih konferenc
»Savnanje pomaga prebiti led. Na Finskem je skupno savnanje znak zaupanja, ki ga imamo do drugih. Želimo zgraditi dobro osnovo za odprte razprave na konferencah in delavnic, ki se odvijajo kasneje,« je za BBC povedala Inna-Pirjetta Lahti, izvršna direktorica Ping Helsinki, medijske in vplivne agencije, ki redno organizira zabave v savnah. Te običajno potekajo pred začetkom poslovnih konferenc.
Henna Keränen, vodja partnerstev in digitalnega trženja pri Stingu, velikemu inkubatorju za novoustanovljena podjetja s sedežem v Stockholmu, nad tovrstnim druženjem po drugi strani ni preveč navdušena. Kljub temu da rada zahaja v savne, se poslovnemu druženju v takem okolju raje izogne. Povedala je, da je že zavrnila več povabil na take zabave, saj se ne bi počutila dobro, če bi bila tam napol naga.
Okolje, ki je lahko izključujoče do predstavnic nežnejšega spola
Tudi Jenny Ruth Hrafnsdottir, inženirka in partnerica v islandskem podjetju tveganega kapitala Crowberry, je ena izmed kritikov poslovnih druženj v savnah. Ker se pri savnanju skupaj z moškimi kolegi pogosto bolj neprijetno počutijo predvsem ženske, Hrafnsdottirjeva meni, da je okolje izključujoče do predstavnic nežnejšega spola. V poslovnem in tehnološkem okolju so ženske že tako v manjšini, z organizacijo takih dogodkov pa bodo te še bolj diskriminirane, je prepričana Hrafnsdottirjeva.
Poleg tega lahko tovrstna srečanja delujejo izključujoče tudi za priseljence in prebivalce drugih držav, ki pridejo v katero od severnih držav le za kratek čas ali na poslovni dogodek. Ti imajo lahko še večje predsodke pred savnanjem s poslovnimi partnerji, saj to ne predstavljajo del njihove kulture in ne razumejo potrebe po tovrstnem druženju, navaja BBC Worklife.
Američanka Dee Johnson dela na področju razvoja podjetij za igralna in video podjetja v nordijskih državah, hkrati pa vodi še svoje podjetje. Za BBC Worklife je delila svojo izkušnjo, saj je bila tudi sama večkrat povabljena na take dogodke in bila ob tem deležna številnih pritiskov s strani poslovnih partnerjev.
Kljub številnim kritikam na račun poslovnih druženj v savnah pa številni organizatorji tovrstnih dogodkov teh nimajo namena opustiti.
»Konference so stresne in izčrpajoče, medtem ko so savne odličen kraj, kjer se lahko dejansko sprostite, pri tem pa ste lahko ves čas zaviti v brisačo,« je prepričana Lahtijeva.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.