Posel in denar: Startup obljublja konkurenčne cene

Zanimanje žanje tudi zaradi novega modela mikrotovarn v avtomobilski industriji.
Fotografija: Osnovna produkta družbe sta kombi in avtobus, napovedujejo širitev na taksije. Foto: Arrival
Odpri galerijo
Osnovna produkta družbe sta kombi in avtobus, napovedujejo širitev na taksije. Foto: Arrival

Londonsko zagonsko podjetje, proizvajalec električnih vozil Arrival, je napovedalo vstop na kapitalski trg. Po združitvi z ameriškim podjetjem za posebne namene (tako imenovani spac) CIIG Merger Corp na začetku prihodnjega leta bo Arrival kotiral na newyorški borzi Nasdaq.

Po transakciji bo ocenjena vrednost podjetja 5,4 milijarde ameriških dolarjev, skoraj dve milijardi več kot januarja letos. CIIG je že zbral 400 milijonov dolarjev od investitorjev, tudi od BNP Paribas in več skladov. Načrt je, da do leta 2023 zberejo dovolj kapitala, da bo podjetje imelo pozitivni denarni tok, je po poročanju Financial Timesa (FT) povedal Avinash Rugoobur, predsednik Arrivala. Družbo bo tudi po združitvi vodil ustanovitelj Denis Sverdlov, lastnik družbe spac Peter Cuneo pa bo neizvršni direktor, je poročal finančni portal CNBC.


Arrival je bil ustanovljen leta 2015, njegov poslovni model pa je ponujanje električnih vozil v komercialne namene. Osnovna produkta sta kombi in avtobus, napovedujejo širitev na taksije. Povod za povezavo s podjetjem spac je bilo naročilo logista in dostavljavca paketov UPS, ki je po poročanju CNBC tudi vlagatelj v Arrival. Med sedanjimi vlagatelji v družbo, ki zaposluje 1300 ljudi predvsem v Veliki Britaniji in ZDA, sta tudi Hyundai in Kia.

Foto: Arrival
Foto: Arrival
FT navaja, da je Cunea navdušil nov model proizvodnje vozil, ki ga načrtuje Arrival. Avtobuse – prve bodo na trg poslali konec prihodnjega leta – in kombije – v prodaji bodo leta 2022 – bodo izdelovali v več 'mikro' tovarnah s proizvodno kapaciteto do deset tisoč vozil na leto, ki jih lahko zgradijo hitreje in ceneje, kot če bi gradili na eni lokaciji s kapaciteto sto tisoč vozil na leto.

Lokaciji za prvi dve tovarni sta že znani, vsako leto bodo zgradili dve ali tri nove. Družbi se je letos pridružil nekdanji direktor za strategijo v General motors, ki bo poskrbel za selitev proizvodnje v ZDA, sedež podjetja bo v Veliki Britaniji. Rugoobur napoveduje, da bodo cene njihovih vozil precej nižje od konkurence, podobne bodo tistim na dizelski pogon, v življenjski dobi vozil pa nižje.

Več iz rubrike