Poletje v Nemčiji: Vožnja po državi za 9 evrov na mesec

Vozovnica za 9 evrov velja za vozila vseh mestnih javnih prevoznikov ter za vse primestne in regionalne vlake in avtobuse.
Fotografija: Cenejše vozovnice ne veljajo za avtobuse Flixbus. Foto: REUTERS
Odpri galerijo
Cenejše vozovnice ne veljajo za avtobuse Flixbus. Foto: REUTERS

S posebnim zakonom je nemški parlament odobril, da tega junija, julija in avgusta ponudi vozovnice po enotni ceni devet evrov za ves javni mestni, primestni in regionalni promet v Nemčiji. Ta zelo gentlemanska državna ponudba je takoj po začetku prodaje v ponedeljek, 23. maja, vzbudila ogromno zanimanja.

image_alt
Nasvet: Vozimo ustrezno in prihranimo 10 odstotkov goriva

To ni nepričakovano, saj je v nekaterih primerih cena te tako imenovane Vozovnice-za-9-evrov (9-Euro-Ticket) nižja od običajne cene zgolj ene vožnje z regionalnim vlakom ali avtobusom.

Vozovnica-za-9-evrov velja za vozila vseh mestnih javnih prevoznikov ter za vse primestne in regionalne vlake in avtobuse. Ne velja za hitre medmesne vlake na dolgih razdaljah, ki so imenovani ICE (Intercity-Express), IC (Intercity) ali EC (Eurocity), tudi ne za avtobuse (na primer FlixBus in druge) med bolj oddaljenimi nemškimi velemesti. Skratka, vse, kar je v Nemčiji opredeljeno kot javni Nahverkehr, torej bližnji promet, je vključeno v to vozovnico, ki pa ne velja za Fernverkehr (medregionalni, medkrajevni promet) v Nemčiji.

Lastnik te vozovnice, na primer v Münchnu, jo lahko uporablja za vsa sredstva javnega prevoza, torej za metro, tramvaj, primestne in regionalne vlake in avtobuse po Bavarski in do nekaterih mest v sosednih nemških deželah. Vozovnica-za-9-evrov ne daje pravice, da bi se s hitrimi, direktnimi vlaki ICE, IC ali EC direktno peljali na primer München-Hamburg, ali Köln-Berlin itd. niti za avtobuse, ki vozijo neposredno med velemestoma.

Vendar to ne pomeni, da se z vozovnico za 9 evrov ni mogoče voziti z enega na drugi konec Nemčije. To je mogoče, vendar le z regionalnimi vlaki ali avtobusi, kar pomeni z več prestopi in veliko počasneje.

image_alt
Nemčija: skok v prodaji električnih avtomobilov in električnih koles

Vozovnice za 9 evrov se lahko kupijo na blagajnah prometnih podjetij ali prek spleta (obstaja tudi posebna aplikacija za pametne telefone). Vozovnica je personalizirana, velja samo na ime, na katero je bila izdana, kar pomeni, da se z njo ne more peljati druga oseba.

Kupi je lahko vsak, ne glede na državljanstvo in prebivališče, torej tudi turisti in poslovneži ter drugi popotniki, ki so na obisku v Nemčiji. Veljajo od dneva nakupa do konca meseca, lahko pa se kupijo tudi v predprodaji naenkrat za dva ali vse tri mesece. Številni so se že odločili za nakup za vse tri mesece, plačali takoj 27 evrov za junij, julij in avgust.

Slika je simbolična. Foto: Pixabay
Slika je simbolična. Foto: Pixabay

Tisti, ki so predhodno že plačali mesečne ali sezonske vozovnice za mestni ali primestni promet, torej osebe, ki imajo abonma na regionalne vozovnice, ker se vsak dan vozijo v službo, študentje in drugi, bodo za junij, julij in avgust avtomatično prejeli povračilo preplačane vsote. Tako bo tudi njihova mesečna vozovnica stala le devet evrov. Ponudba vozovnic-za-9 evrov-velja do konca avgusta, nato pa bodo potniki plačevali prejšnje tarife – če se država ne odloči za podaljšanje ali spremembo te ponudbe, ki znatno subvencionira potnike.

Vladni cilj: dvakrat več potnikov v železnici do leta 2030

Nemški zvezna vlada in parlament sta se odločila, da bosta tako ugodno vozovnico ponudila prebivalcem in vsem gostom države, potem ko je Zvezni statistični urad objavil, da je v drugem letu pandemije covida-19 javni potniški promet na vlakih in avtobusih v državi spet upadel. Leta 2021 je bilo v rednem javnem kopenskem prometu štiri odstotke manj potnikov kot v zelo šibkem letu 2020, prvem pandemijskem. Nemški vlaki in avtobusi so imeli lani za dobro tretjino (-34 %) manj potnikov, kot leta 2019, zadnjega pred pandemijo.

image_alt
Petrol v prvem četrtletju ustvaril 1,9 milijarde evrov prihodkov

V regionalnem železniškem prometu je bil lanski upad šestodstoten, v primerjavi z letom 2019 pa kar 42-odstoten. Leta 2021 je bilo v mestnih tramvajih pet odstotkov manj potnikov kot leta 2020 in 37 odstotkov manj kot leta 2019. Nekoliko manj se je zmanjšalo število potnikov na avtobusih (-1 % in -26 %), a državni statistiki iz Wiesbadna opozarjajo, da so podatki o številu avtobusnih potnikov v regionalnem prometu manj zanesljivi, ker ni celovitega, avtomatskega sistema štetja potnikov.

V medkrajevnem železniškem prometu je slika nekoliko drugačna. Leta 2021 je bilo skupno število tovrstnih potnikov 85,1 milijona, kar je približno dva odstotka več kot leta 2020, a še vedno 45 odstotkov manj kot leta 2019. Še večji upad je bil zabeležen pri medkrajevnem avtobusnem prometu, kjer je bil lanski upad glede na leto 2020 53-odstoten, v primerjavi z letom 2019 pa, kar 87-odstoten.

V koalicijski pogodbi sedanje nemške vlade je zapisano, da je eden od njenih ciljev do leta 2030 podvojiti železniški potniški promet. Prvo leto tega desetletja ni šlo v to smer. Leta 2021 je bilo skupno število prepeljanih kilometrov vseh potnikov na vseh primestnih, regionalnih in medkrajevnih vlakih 57 milijard km, kar je 46 odstotkov manj kot leta 2019.

image_alt
Kaj vse izhaja iz velemestne danke?

Več iz rubrike