Pokažite čustva in se pripravite na čudež

Zgodil se je razmah literature o čustvih. To ni presenečenje, saj čustva delajo čudeže.Tudi v poslu.
Fotografija: Na delovnem mestu je nujno samozavedanje, samoobvladovanje, motiviranost, socialne veščine in empatija. Foto: SHUTTERSTOCK
Odpri galerijo
Na delovnem mestu je nujno samozavedanje, samoobvladovanje, motiviranost, socialne veščine in empatija. Foto: SHUTTERSTOCK

Ste opazili razmah strokovne literature o čustvih in čustvovanju? To ni presenečenje, saj mnoge znanstvene študije dokazujejo, da je le osmina uspeha odvisna od naše pameti. Vse ostalo prinese naše zdravo in zrelo čustvovanje. Kaj pomeni ustrezno upravljanje s čustvi in kaj to prinaša posamezniku in kaj podjetju?

»Vsako jutro, ko se pogledam v ogledalo, se moram soočiti sam s seboj in verjemite, da je to mnogo lažje, če mislim lepe misli, govorim tople besede in počnem dobre stvari«, je nekoč dejal Jordanski kralj Hussein I., ki si je prizadeval, da bi sleherno sekundo mislil, govoril in delal tako, da bi lahko živel s samim seboj brez občutka krivde ali sramu.

Na prvi pogled se zdi to povsem lahek življenjski moto, a za to, da ga lahko posameznik prenese v prakso, je potreben napor ali pa vsaj vedenje, da ni vse odvisno od našega uma, od naše pameti.

Čustva za optimalno kakovost življenja

Pretežni del uresničevanja optimalnega življenja, ki vpliva na nas kot posameznike in na našo okolico, se naslanja na čustveno inteligenco. Torej, na našo čustveno zrelost, empatijo, sočutje in razumevanje drugih. V poslu je to velik izziv, a se ga – tako pravijo najuspešnejši poslovneži , izplača premagati in doseči.

Dandanes ozaveščena poslovna srenja že dodobra ve, da je investicija v čustveno inteligenco ena najboljših investicij ali kot je v diplomskem delu z naslovom Čustvena inteligenca managerjev zapisala Monika Kosi, je »izraz čustvena inteligenca (EI ali EQ) prišel v rabo v zadnjem desetletju«. Kritiki so ta pojem označevali kot modno kaprico, nekateri direktorji in menedžerji se še danes bojijo, da bi lahko zaradi empatije in sočutja prišli navzkriž s svojimi poslovnimi cilji in da je uspeh zagotovljen le v primeru avtoritarnega vodenja, ki sledi »glavi in ne srcu«.  Vendar danes vedno več ljudi ugotavlja, da samo splošna inteligenca ne odloča več o poklicnem uspehu, niti o zadovoljstvu v življenju. Kot zapiše Kosijeva »se čustveni inteligenci  v zadnjem času posveča vedno več pozornosti. Nekateri so celo mnenja, da je pomembnejša od inteligenčnega količnika (IQ)«.

Nekateri direktorji in menedžerji se še danes bojijo, da bi lahko zaradi empatije in sočutja prišli navzkriž s svojimi poslovnimi cilji. foto: Shutterstock
Nekateri direktorji in menedžerji se še danes bojijo, da bi lahko zaradi empatije in sočutja prišli navzkriž s svojimi poslovnimi cilji. foto: Shutterstock
Za uspešno organizacijo in vodenje je potrebno veliko več kot le »sive celice«, še posebej pri reševanju problemov s katerimi se srečujejo zaposleni.

Čustveno inteligenco sestavlja sposobnosti kot so: samonadzor, samozavedanje, motivacija, empatija in družbene veščine. Tako je pri managerjih zelo pomembno, da zraven managerskega znanja kot je: načrtovanje, organiziranje, usmerjanje, nadzorovanje in vodenje, obvlada tudi čustveno inteligenčne sposobnosti. Podjetja so pri zaposlovanju novih managerjev vedno bolj pozorna tudi na te sposobnosti, saj se zavedajo, da bo organizacija s takšnimi managerji bolj uspešna. Kljub temu, da nekateri niso dovolj čustveno inteligentni, pa se lahko teh sposobnosti naučijo. ( vir: diplomska naloga Čustvena inteligenca managerjev, Kosi M.)

Poslovni ideal nekoč in danes

Daniel Goleman, avtor izjemno znanega dela z naslovom »Čustvena inteligenca«, ki je bila ob izidu, leta 1995, leto in pol na seznamu uspešnic New York Timesa, prevedena v več kot 40 jezikov in prodana v več kot 5 milijonih izvodov je zapisal, da so  menedžerji, ki so nekakšni »borci na vse ali nič«, brez sposobnosti za poslušanje, empatije, kompromis ali sočutje, kot poslovni dinozavri, ki imajo v sodobnem času nemalo težav s privabljanjem in ohranjanjem zaposlenih.

image_alt
Lastnosti čustveno izjemno inteligentnih ljudi
Sploh generacija Z, ki ima povsem drugačno pojmovanje in doživljanje delovnega mesta, brezčutnih in brezobraznih »oldboys-ev« ne tolerira, saj se zaveda, da mora imeti prihodnost podjetja v rokah mojster v medosebnih spretnostih,  s katerim se lahko marsikaj dogovorijo. In teh dogovorov je veliko, saj generacija Z ne stavi na konvencionalen način poslovanja.  

Temelj voditelja z visokim EQ

Najboljše vodje gradijo svoj poslovni sloves,  ugled in poslovno uspešnost na 3 temeljih

  1. visok inteligenčni kvocient,
  2. trdo delo in
  3. čustvena inteligenca, s katero upravljajo svoja čustva in čustva drugih ljudi.

Torej, biti čustveno zrela oseba pomeni po že omenjenem doktorju Goleman, ki se podpisuje že pod več kot deset mednarodnih uspešnic in obenem tudi poučuje na priznani univerzi iz Harvarda in je tudi urednik časopisa Psychology Today, posedovati:

1. samozavedanje

2. samoobvladovanje

3. motiviranost

4. socialne veščine

5. empatijo

Več iz rubrike