Cadillac Lyriq razprodan v nekaj minutah
Cadillac je 18. septembra ob 13:00 odprl rezervacije za svoje prihajajoče električno vozilo, ob 13:19 pa sporočil, da so vsa vozila že rezervirana.
Odpri galerijo
Ameriško avtomobilsko podjetje Cadillac je pod okriljem krovnega podjetja General Motors (GM) odprlo rezervacije za svoj prvi električni in razkošni model Lyriq. Nato so 19 minut kasneje rezervacije onemogočili in sporočili, da so rezervirani že vsi razpoložljivi modeli omejene serije, ki naj bi v roke novih lastnikov prišli do leta 2023.
Razkošen električen Lyriq bo deloval s pomočjo 100 kWh baterije. Ta bo napajala 340-konjski pogon na zadnja kolesa in po navedbah podjetja omogočala skoraj 500 kilometrov dosega, čeprav uradne ocene še ni. »Prejšnji mesec smo si Lyriq prvič ogledali od blizu in bili zelo navdušeni,« navajajo na avtomobilistični spletni strani Electrek. Pojasnili so, da je razkošju in specifikacijam primerna tudi cena, ki se začne pri 51.000 evrih.
Na spletni strani podjetja so zapisali: »Rezervacije za 2023 Cadillac LYRIQ Debut Edition so polne, vendar bo od poletja 2022 dalje na voljo več vozil, ki jih boste lahko naročili pri svojem trgovcu Cadillac. Za več podrobnosti se obrnite na svojega prodajalca.«
Število modelov, ki jih je Cadillac imel na razpolago za rezervacije, sicer ni doseglo javnosti. Electrek pojasnjuje, da je akontacija za Lyriq znašala zgolj 85 evrov. Poleg tega je možno, da Cadillac ni pričakoval takšnega odziva in je zato morda pripravil premalo modelov. Zaradi majhnega zneska vračljive akontacije so morda sodelovali tudi kakšni šaljivci.
Čeprav število razpoložljivih modelov Lyriqa ni znano, lahko omenimo nekatere druge proizvajalce, ki so za rezervacijo imeli podobno nizke akontacije. Za Teslin Cybertruck je bilo v prvem dnevu opravljenih 41.000 rezervacij in 250.000 v prvem tednu. Fordov F-150 Lightning je v dveh dneh zbral 44.000 rezervacij, nekaj tisoč električnih športnih terencev VW ID.4 'First Edition' pa je pošlo v osmih urah, navaja Electrek.
Celo proizvajalci, ki se zdijo resni glede električnih vozil, imajo precej povprečne napovedi za njihovo dolgoročno prodajo, pojasnjuje Electrek. Ford, GM in Stellantis na primer pričakujejo od 40- do 50-odstotno prodajo električnih vozil do leta 2030. Toda kdo bo kupil preostalih 50 odstotkov vozil, ki niso električna?
Čeprav je dobro, da se sodobni električni avtomobili tako zlahka razprodajajo, ima lahko ta kazalnik tudi negativen prizvok. Vsako razprodano električno vozilo namreč potencialno pomeni, da bo še en razočaran kupec primoran kupiti vozilo na fosilna goriva, navaja Electrek, ki bo vsaj še desetletje onesnaževalo naše ozračje.
Luksuzno vozilo, luksuzna cena
Razkošen električen Lyriq bo deloval s pomočjo 100 kWh baterije. Ta bo napajala 340-konjski pogon na zadnja kolesa in po navedbah podjetja omogočala skoraj 500 kilometrov dosega, čeprav uradne ocene še ni. »Prejšnji mesec smo si Lyriq prvič ogledali od blizu in bili zelo navdušeni,« navajajo na avtomobilistični spletni strani Electrek. Pojasnili so, da je razkošju in specifikacijam primerna tudi cena, ki se začne pri 51.000 evrih.
Na spletni strani podjetja so zapisali: »Rezervacije za 2023 Cadillac LYRIQ Debut Edition so polne, vendar bo od poletja 2022 dalje na voljo več vozil, ki jih boste lahko naročili pri svojem trgovcu Cadillac. Za več podrobnosti se obrnite na svojega prodajalca.«
Število modelov, ki jih je Cadillac imel na razpolago za rezervacije, sicer ni doseglo javnosti. Electrek pojasnjuje, da je akontacija za Lyriq znašala zgolj 85 evrov. Poleg tega je možno, da Cadillac ni pričakoval takšnega odziva in je zato morda pripravil premalo modelov. Zaradi majhnega zneska vračljive akontacije so morda sodelovali tudi kakšni šaljivci.
Ali so proizvajalci pripravljeni na zahteve trga?
Čeprav število razpoložljivih modelov Lyriqa ni znano, lahko omenimo nekatere druge proizvajalce, ki so za rezervacijo imeli podobno nizke akontacije. Za Teslin Cybertruck je bilo v prvem dnevu opravljenih 41.000 rezervacij in 250.000 v prvem tednu. Fordov F-150 Lightning je v dveh dneh zbral 44.000 rezervacij, nekaj tisoč električnih športnih terencev VW ID.4 'First Edition' pa je pošlo v osmih urah, navaja Electrek.
Vedno znova se dogaja, da se nova električna vozila v prvem letu proizvodnje razprodajo v nekaj minutah ali dneh po prvi ponudbi. Proizvajalci so vedno znova presenečeni, kako hitro lahko do tega pride. Vedno znova morajo za te nove modele povečati svoje proizvodne načrte, kar odpira vprašanje: ali proizvajalci avtomobilov podcenjujejo zahteve trga električnih vozil?
Celo proizvajalci, ki se zdijo resni glede električnih vozil, imajo precej povprečne napovedi za njihovo dolgoročno prodajo, pojasnjuje Electrek. Ford, GM in Stellantis na primer pričakujejo od 40- do 50-odstotno prodajo električnih vozil do leta 2030. Toda kdo bo kupil preostalih 50 odstotkov vozil, ki niso električna?
Čeprav je dobro, da se sodobni električni avtomobili tako zlahka razprodajajo, ima lahko ta kazalnik tudi negativen prizvok. Vsako razprodano električno vozilo namreč potencialno pomeni, da bo še en razočaran kupec primoran kupiti vozilo na fosilna goriva, navaja Electrek, ki bo vsaj še desetletje onesnaževalo naše ozračje.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese