Po novem največ kupujemo jajca, kečap, kavo in športna oblačila

Pandemija je med najbolj prodajane izdelke izstrelila kavo, kečap, pajkice in tudi čevlje Nike Air Max. Izogibamo se ustekleničeni vodi in luksuznim izdelkom.
Fotografija: Na drastične spremembe najbolj iskanih izdelkov vpliva predvsem izolacija in delo od doma. Zaradi tega so iskana jajca, kava in pripomočki za rekreacijo. FOTO: Guillermo Granja/Reuters
Odpri galerijo
Na drastične spremembe najbolj iskanih izdelkov vpliva predvsem izolacija in delo od doma. Zaradi tega so iskana jajca, kava in pripomočki za rekreacijo. FOTO: Guillermo Granja/Reuters

Razmere pandemije so spremenile načine kako opravljamo nakupe, spremenili pa so se tudi najbolj iskani izdelki. Trenutni trendi izolacije in samozadostnega življenja posameznikov so drastično spremenili vrste izdelkov, ki jih trgovine postavljajo na police oziroma med ponudbo na svoji spletni strani, poudarja Reuters.
 

Spremembe v košarici blaga in storitev


»Vse kar smo se o ponudbi in povpraševanju naučili do zdaj, lahko kar zavržemo. Pričakovanja, zahteve in interesi kupcev so se namreč povsem spremenili,« izpostavlja asistent na univerzi Northwestern Piotr Dworczak.

Ekonomisti trdijo, da do večje potrošnje omenjenih izdelkov prihaja zdaj, ko se prebivalci bolj zadržujejo doma in s tem pihranijo precej denarja. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Ekonomisti trdijo, da do večje potrošnje omenjenih izdelkov prihaja zdaj, ko se prebivalci bolj zadržujejo doma in s tem pihranijo precej denarja. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Reuters je opravil pregled sprememb košarice blaga in storitev v času pandemije, ki razkriva spremembo odnosa potrošnikov, do vselej zaželenih dobrin. Spremembe so opazne med oblačili in tudi pri hrani, kar je številna podjetja po eni strani prisililo, da cene znižajo medtem ko jih druga, zaradi večjega povpraševanja še vedno višajo.

Ekonomisti in poznavalci nakupovalnih navad so si enotni, da na spremembe izrazito vpliva predvsem en faktor, in sicer delo od doma.
 

Nagla sprememba in kopičenje hrane


Zaradi pandemije smo se tako rekoč skozi noč soočil s spremembami na večih življenjskih področjih. Tudi tržno gospodarstvo, ki se napaja z ideologijo nakupovanja, se je korenito spremenilo na različnih področjih. Cene nekaterih produktov so rastle zaradi povečanega povpraševanja, prav tako pa so cene zvišale motnje v dobavnih verigah, do katerih je prišlo v času najstrožje karantene.


Gospodinjstva zdaj kopičijo večje količine osnovnih potrebščin, kot še pred enim letom. Reuters ob tem piše, da se zaloga dela predvsem pri kavi, jajcih, šunki, kečapu in siru.
 

Nerazumljivo višanje cen že tako dragih izdelkov


Glede na dozdajšnje poznavanje področja pa nove spremembe še dodatno večajo kompleksnonst trga, opozarjajo pri Reutersu. Nekatere spremembe tako niso povsem samoumevne glede na to, da gospodarska prihodnost za marsikoga ni povsem jasna. Zvišale so se tudi cene že tako drage športne opreme, med katerimi so superge Nike Air Max, pajkice Lululemon in celo torbice znamke Louis Vuitton.

Ekonomisti trdijo, da do večje potrošnje omenjenih izdelkov prihaja zdaj, ko se prebivalci bolj zadržujejo doma in s tem prihranijo precej denarja. Tudi delavci, ki so brez dela, prejemajo denarno pomoč države, ki se skoraj enači z višino plače, ki so jo prejemali prej.
 

Ogromno neznank


Trenutno obdobje zaznamuje virus, v gospodarskem smislu pa ga zaznamuje predvsem ogromna količina neznank, ki ne dopušča večjih možnosti predvidevanja. Posledično ni jasno kako dolgo bo sprememba trajala in pa če se bodo nekatere stvari sploh vrnile nazaj na stare tirnice.

Tega se zaznavajo tudi nekateri proizvajalci hrane, ki sicer v tem trenutku beležijo večjo prodajo. Pri slednjih namreč ne prihaja do novih investicij in širitev proizvodenj, saj ne vedo, če bo večja proizvodnja še vedno dobičkonosna v naslednjem letu. Zaenkrat še marsikje veljajo državne pomoči, kupci imajo privarčevanega kar nekaj denarja; a vendar bo tudi tega slej ko prej zmanjkalo, kar bo vplivalo tudi na potrošnjo.

Več iz rubrike

aktualno

Direktor Zpiza: Do 100 milijonov evrov manj v pokojninski blagajni

Generalni direktor Zpiza Marijan Papež ne podpira uvedbe socialne kapice, predvidene v predlogu zakona o debirokratizaciji.

aktualno

Branko Meh: Zavedati se moramo potencialnih stečajev podjetij

Predsednik OZS Branko Meh je gospodarskega ministra Zdravka Počivalška pozval k takojšnjemu podaljšanju moratorija na kredite.

aktualno

Dober zrak za večjo produktivnost in zdravje

Preredko pomislimo na to, da dihamo zdravju škodljiv zrak. Kako doseči večjo agilnost, produktivnost in zdravje? Odgovarja Neža Močnik iz VELUX Slovenija.

aktualno

MAN zapira tovarno v Avstriji – ogroženih je 8000 delovnih mest

Sijaj in beda kapitalizma ... Ko skrbna nemška poslovna mati postane zlobna mačeha za avstrijske hčere.

Komentarji: