Po novem največ kupujemo jajca, kečap, kavo in športna oblačila
Pandemija je med najbolj prodajane izdelke izstrelila kavo, kečap, pajkice in tudi čevlje Nike Air Max. Izogibamo se ustekleničeni vodi in luksuznim izdelkom.
Odpri galerijo
Razmere pandemije so spremenile načine kako opravljamo nakupe, spremenili pa so se tudi najbolj iskani izdelki. Trenutni trendi izolacije in samozadostnega življenja posameznikov so drastično spremenili vrste izdelkov, ki jih trgovine postavljajo na police oziroma med ponudbo na svoji spletni strani, poudarja Reuters.
»Vse kar smo se o ponudbi in povpraševanju naučili do zdaj, lahko kar zavržemo. Pričakovanja, zahteve in interesi kupcev so se namreč povsem spremenili,« izpostavlja asistent na univerzi Northwestern Piotr Dworczak.
Ekonomisti in poznavalci nakupovalnih navad so si enotni, da na spremembe izrazito vpliva predvsem en faktor, in sicer delo od doma.
Zaradi pandemije smo se tako rekoč skozi noč soočil s spremembami na večih življenjskih področjih. Tudi tržno gospodarstvo, ki se napaja z ideologijo nakupovanja, se je korenito spremenilo na različnih področjih. Cene nekaterih produktov so rastle zaradi povečanega povpraševanja, prav tako pa so cene zvišale motnje v dobavnih verigah, do katerih je prišlo v času najstrožje karantene.
Gospodinjstva zdaj kopičijo večje količine osnovnih potrebščin, kot še pred enim letom. Reuters ob tem piše, da se zaloga dela predvsem pri kavi, jajcih, šunki, kečapu in siru.
Glede na dozdajšnje poznavanje področja pa nove spremembe še dodatno večajo kompleksnonst trga, opozarjajo pri Reutersu. Nekatere spremembe tako niso povsem samoumevne glede na to, da gospodarska prihodnost za marsikoga ni povsem jasna. Zvišale so se tudi cene že tako drage športne opreme, med katerimi so superge Nike Air Max, pajkice Lululemon in celo torbice znamke Louis Vuitton.
Ekonomisti trdijo, da do večje potrošnje omenjenih izdelkov prihaja zdaj, ko se prebivalci bolj zadržujejo doma in s tem prihranijo precej denarja. Tudi delavci, ki so brez dela, prejemajo denarno pomoč države, ki se skoraj enači z višino plače, ki so jo prejemali prej.
Trenutno obdobje zaznamuje virus, v gospodarskem smislu pa ga zaznamuje predvsem ogromna količina neznank, ki ne dopušča večjih možnosti predvidevanja. Posledično ni jasno kako dolgo bo sprememba trajala in pa če se bodo nekatere stvari sploh vrnile nazaj na stare tirnice.
Tega se zaznavajo tudi nekateri proizvajalci hrane, ki sicer v tem trenutku beležijo večjo prodajo. Pri slednjih namreč ne prihaja do novih investicij in širitev proizvodenj, saj ne vedo, če bo večja proizvodnja še vedno dobičkonosna v naslednjem letu. Zaenkrat še marsikje veljajo državne pomoči, kupci imajo privarčevanega kar nekaj denarja; a vendar bo tudi tega slej ko prej zmanjkalo, kar bo vplivalo tudi na potrošnjo.
Spremembe v košarici blaga in storitev
»Vse kar smo se o ponudbi in povpraševanju naučili do zdaj, lahko kar zavržemo. Pričakovanja, zahteve in interesi kupcev so se namreč povsem spremenili,« izpostavlja asistent na univerzi Northwestern Piotr Dworczak.
Reuters je opravil pregled sprememb košarice blaga in storitev v času pandemije, ki razkriva spremembo odnosa potrošnikov, do vselej zaželenih dobrin. Spremembe so opazne med oblačili in tudi pri hrani, kar je številna podjetja po eni strani prisililo, da cene znižajo medtem ko jih druga, zaradi večjega povpraševanja še vedno višajo.
Ekonomisti in poznavalci nakupovalnih navad so si enotni, da na spremembe izrazito vpliva predvsem en faktor, in sicer delo od doma.
Nagla sprememba in kopičenje hrane
Zaradi pandemije smo se tako rekoč skozi noč soočil s spremembami na večih življenjskih področjih. Tudi tržno gospodarstvo, ki se napaja z ideologijo nakupovanja, se je korenito spremenilo na različnih področjih. Cene nekaterih produktov so rastle zaradi povečanega povpraševanja, prav tako pa so cene zvišale motnje v dobavnih verigah, do katerih je prišlo v času najstrožje karantene.
PREBERITE TUDI:
Gospodinjstva zdaj kopičijo večje količine osnovnih potrebščin, kot še pred enim letom. Reuters ob tem piše, da se zaloga dela predvsem pri kavi, jajcih, šunki, kečapu in siru.
Nerazumljivo višanje cen že tako dragih izdelkov
Glede na dozdajšnje poznavanje področja pa nove spremembe še dodatno večajo kompleksnonst trga, opozarjajo pri Reutersu. Nekatere spremembe tako niso povsem samoumevne glede na to, da gospodarska prihodnost za marsikoga ni povsem jasna. Zvišale so se tudi cene že tako drage športne opreme, med katerimi so superge Nike Air Max, pajkice Lululemon in celo torbice znamke Louis Vuitton.
Ekonomisti trdijo, da do večje potrošnje omenjenih izdelkov prihaja zdaj, ko se prebivalci bolj zadržujejo doma in s tem prihranijo precej denarja. Tudi delavci, ki so brez dela, prejemajo denarno pomoč države, ki se skoraj enači z višino plače, ki so jo prejemali prej.
Ogromno neznank
Trenutno obdobje zaznamuje virus, v gospodarskem smislu pa ga zaznamuje predvsem ogromna količina neznank, ki ne dopušča večjih možnosti predvidevanja. Posledično ni jasno kako dolgo bo sprememba trajala in pa če se bodo nekatere stvari sploh vrnile nazaj na stare tirnice.
Tega se zaznavajo tudi nekateri proizvajalci hrane, ki sicer v tem trenutku beležijo večjo prodajo. Pri slednjih namreč ne prihaja do novih investicij in širitev proizvodenj, saj ne vedo, če bo večja proizvodnja še vedno dobičkonosna v naslednjem letu. Zaenkrat še marsikje veljajo državne pomoči, kupci imajo privarčevanega kar nekaj denarja; a vendar bo tudi tega slej ko prej zmanjkalo, kar bo vplivalo tudi na potrošnjo.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.