Raziskava: Skoraj polovica potrošnikov po darila prek spleta

Skrbi, povezane s pandemijo, vplivajo na to, kako ljudje načrtujejo praznovanje prazničnega časa.
Fotografija: Foto: Getty Images
Odpri galerijo
Foto: Getty Images

IBM je pred kratkim objavil ugotovitve najnovejše globalne raziskave vedenja potrošnikov »Vaccines, variants, and déjà vu«, izvedene s strani IBM Inštituta za poslovno vrednost (IBV). Ta nakazuje konec tradicionalnih nakupnih navad in nam sporoča, da želja po potovanjih in dogodkih navsezadnje ostaja.

Počitniška sezona prejšnjega leta je bila vse prej kot običajna. Zapravili smo manj, manj smo potovali in več delali od doma, ob tem pa varčevali za čase, ki bodo ponovno 'normalni'. A zdi se, da tudi leto 2021 ni to leto. Skrbi, povezane s pandemijo, vplivajo na to, kako ljudje načrtujejo praznovanje prazničnega časa. Da bi bolje razumeli perspektivo današnjega potrošnika, v nadaljevanju izpostavljamo nekaj pomembnih ugotovitev, ki bi jih morali poznati vsi trgovci pred pričetkom nakupovalne 'norije':

image_alt
Odprtje trgovin brez blagajn, v katerih kupec vzame izdelke in odide

Konec ameriške tradicije črnega petka (»Black Friday«) in spletnega ponedeljka »Cyber-Monday«

Kupce prazničnih daril skrbi morebitno pomanjkanje izdelkov in tako so mnogi z nakupi začeli že septembra ali prej, da bi si tako zagotovili izpolnitev svojih prazničnih želja. Kar 44 odstotkov potrošnikov je tako z nakupi nameravalo pričeti veliko prej kot običajno.

Spletno nakupovanje prednjači

Kar 43 odstotkov vprašanih potrošnikov je dejalo, da nameravajo izdelke še naprej kupovati prek spleta. Le 36 odstotkov jih je odgovorilo, da želijo nakupovati v trgovinah, pri čemer kot razlog navajajo naraščajočo zaskrbljenost glede epidemije covida-19. 

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Počitniška potovanja in doživetja bodo po pričakovanjih bolj popularna kot leto poprej

Rezultati raziskave kažejo tudi, da nameravajo potrošniki za potovanja nameniti več sredstev kot lani, obenem pa nakazujejo tudi na porast želje po izletih in dejavnostih v bližnji okolici, kot denimo večerje v restavracijah, za kar nameravajo vprašani letos porabiti 30 odstotkov več denarja kot leto poprej.

Trajnost ostaja pomemben dejavnik

Večina vprašanih pravi, da bo pri prazničnih nakupih do določene mere upoštevala tudi trajnost in se tako namerava izogibati plastiki za enkratno uporabo. Mnogi so dejali, da nameravajo nakupe opraviti v svoji bližini in obenem prednost dati lokalno izdelanim proizvodom.

Rezultati nove globalne raziskave med potrošniki »Vaccines, variants, and déjà vu« vključujejo odgovore več kot 13 tisoč polnoletnih posameznikov iz devetih držav (Brazilija, Francija, Indija, Kanada, Mehika, Nemčija, Španija, Združene države in Združeno kraljestvo).

image_alt
Prihodnost: Tehnologija v letu 2031

Več iz rubrike

aktualno

Odpoklic: Nemška agencija opozarja na napako v Teslinih vozilih

Nemška agencija za cestni promet KBA pravi, da ima 59.000 vozil Tesla napako v programski opremi.

aktualno

Zaradi vročine je v živalskem vrtu na razpolago tudi sladoled

Poletna vročina vpliva tudi na živali v ljubljanskem živalskem vrtu, zato oskrbniki poskrbijo za pravilne življenjske pogoje.

aktualno

V ZDA naj bi poskušali aretirati ženske, ki bi splav opravile drugje

Ameriški predsednik Biden predvideva, da bodo določene zvezne države poskušale aretirati tiste ženske, ki bodo potovale, da opravijo splav.

aktualno

Norveška je začela vojno s prirejenimi telesi v oglasih

Retuširane ali prirejene slike, ki se uporabljajo v komercialnih oglasih na Norveškem, morajo od včeraj naprej vsebovati enotno obvestilo o tem.

Komentarji: