Raziskava: Skoraj polovica potrošnikov po darila prek spleta
IBM je pred kratkim objavil ugotovitve najnovejše globalne raziskave vedenja potrošnikov »Vaccines, variants, and déjà vu«, izvedene s strani IBM Inštituta za poslovno vrednost (IBV). Ta nakazuje konec tradicionalnih nakupnih navad in nam sporoča, da želja po potovanjih in dogodkih navsezadnje ostaja.
Počitniška sezona prejšnjega leta je bila vse prej kot običajna. Zapravili smo manj, manj smo potovali in več delali od doma, ob tem pa varčevali za čase, ki bodo ponovno 'normalni'. A zdi se, da tudi leto 2021 ni to leto. Skrbi, povezane s pandemijo, vplivajo na to, kako ljudje načrtujejo praznovanje prazničnega časa. Da bi bolje razumeli perspektivo današnjega potrošnika, v nadaljevanju izpostavljamo nekaj pomembnih ugotovitev, ki bi jih morali poznati vsi trgovci pred pričetkom nakupovalne 'norije':
Konec ameriške tradicije črnega petka (»Black Friday«) in spletnega ponedeljka »Cyber-Monday«
Kupce prazničnih daril skrbi morebitno pomanjkanje izdelkov in tako so mnogi z nakupi začeli že septembra ali prej, da bi si tako zagotovili izpolnitev svojih prazničnih želja. Kar 44 odstotkov potrošnikov je tako z nakupi nameravalo pričeti veliko prej kot običajno.
Spletno nakupovanje prednjači
Kar 43 odstotkov vprašanih potrošnikov je dejalo, da nameravajo izdelke še naprej kupovati prek spleta. Le 36 odstotkov jih je odgovorilo, da želijo nakupovati v trgovinah, pri čemer kot razlog navajajo naraščajočo zaskrbljenost glede epidemije covida-19.
Počitniška potovanja in doživetja bodo po pričakovanjih bolj popularna kot leto poprej
Rezultati raziskave kažejo tudi, da nameravajo potrošniki za potovanja nameniti več sredstev kot lani, obenem pa nakazujejo tudi na porast želje po izletih in dejavnostih v bližnji okolici, kot denimo večerje v restavracijah, za kar nameravajo vprašani letos porabiti 30 odstotkov več denarja kot leto poprej.
Trajnost ostaja pomemben dejavnik
Večina vprašanih pravi, da bo pri prazničnih nakupih do določene mere upoštevala tudi trajnost in se tako namerava izogibati plastiki za enkratno uporabo. Mnogi so dejali, da nameravajo nakupe opraviti v svoji bližini in obenem prednost dati lokalno izdelanim proizvodom.
Rezultati nove globalne raziskave med potrošniki »Vaccines, variants, and déjà vu« vključujejo odgovore več kot 13 tisoč polnoletnih posameznikov iz devetih držav (Brazilija, Francija, Indija, Kanada, Mehika, Nemčija, Španija, Združene države in Združeno kraljestvo).
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese