Pipistrel: Okolju prijazna letala uspešno prestala testiranja
Partnerji v mednarodnem projektu MAHEPA, ki se je ukvarjal z razvojem trajnostnega letalstva, so včeraj na mariborskem letališču predstavili rezultate raziskovalnega dela. Gre za enega najvidnejših projektov pod okriljem preteklega evropskega programa Obzorje 2020, v sklopu katerega je prišlo v zadnjih štirih letih do velikega tehnološkega napredka na poti razvoja trajnostnega letalstva. Vrednost projekta znaša devet milijonov evrov, navaja STA.
V projektu sodeluje osem partnerjev, ki prihajajo iz Nemčije, Nizozemske, Italije in Slovenije. S slovenske strani sta sodelovala podjetje Pipistrel kot vodilni parter in Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo v Mariboru.
Kot je povedal koordinator projekta MAHEPA Fabrizio Gaspari, je ta z raziskavami na področju nizkoemisijske pogonske tehnologije odprl nove možnosti serijske proizvodnje hibridno-električnih letal, ki bodo podprla evropske okoljske cilje.
Nova tehnologija bila preizkušena v dveh letalih
Rezultat projekta sta dva povsem nova modularna hibridno-električna pogonska sklopa, ki lahko delujeta na alternativna biogoriva ali na vodik z ničnimi emisijami. Kot je dejal Gaspari, bi šlo lahko pri tem za ključno tehnologijo pri razvoju trajnostnega letalstva, s čimer bi bili poleti v prihodnje bolj sprejemljivi za okolje.
Navedena tehnologija je bila preizkušena v dveh štirisedežnih letalih; v Pantheri in Hy4. Prvo je opremljeno s hibridno - električnim pogonskim sklopom z motorjem z notranjim zgorevanjem, drugo pa je hibridno - električno letalo na vodikov pogon, ki je dokazalo možnost potovanj na dolge razdalje brez emisij.
Kot je povedal Tine Tomažič iz Pipistrela, sta obe letali uspešno prestali poskusne lete. S tem so bili pridobljeni pomembni podatki o prednostih in izzivih takšne oblike letalstva. Na ta način je bila izdelana podlaga za uvedbo naslednje generacije manjših okolju prijaznih letal brez izpusta emisij in hrupa, ki bi jih lahko uporabili na obstoječih manjših lokalnih letališčih.
Poleg testiranja omenjenih letal so v sklopu projekta razvili tudi nove postopke testiranja, nove tržne scenarije in predloge novih letalskih linij. Med drugim so izvedli tudi ekonomsko oceno novih investicij v letališko infrastrukturo, ki jo bo treba vzpostaviti za polnjenje hibridno - električnih letal. Zastavljena je bila tudi celovita strategija, kako naj bi prišlo do uvedbe tovrstnih letal na dolgi rok.
Pri projektu sta sodelovala tudi nemški DLR - German Aerospace Center in podjetje H2FLY, ki iščeta konkretne rešitve za nadaljnji razvoj letal na vodikov pogon. Na področju oblikovanja inovativnih električnih pogonov je sodelovalo podjetje Compact Dynamics.
Preostalo znanje so k projektu prispevale tudi italijanska univerza Politecnico di Milano in nizozemska Tehniška univerza v Delftu, nemške Univerza v Ulmu ter slovenska Univerze v Mariboru
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.