Odpoklic: Nemška agencija opozarja na napako v Teslinih vozilih
Nemška vladna agencija KBA je zaradi napake v sistemu samodejnega klica v sili, ki zadeva 59.000 vozil po vsem svetu, odpoklicala Teslina modela Y in 3. Izvršni direktor Tesle in trenutno najbogatejši človek na svetu, Elon Musk, je sicer prejšnji mesec dejal, da Tesline nove tovarne v Teksasu in Berlinu »izgubljajo milijarde dolarjev«.
Glavobol za najbogatejšega človeka
Nadzorni organ KBA je na svoji spletni 29. junija navedel, da je programska napaka povzročila okvaro Teslinega sistema eCall, ki je zasnovan tako, da v primeru resne nesreče samodejno vzpostavi stik z reševalci. O odpoklicu je sicer v soboto, 2. julija, prva poročala nemška regionalna radiotelevizija, ki oskrbuje regijo v bližini Berlina, v kateri se proizvaja Teslin nemški model Y in kjer deluje proizvodni obrat baterij.
Po vsem svetu naj bi bilo prizadetih 59.129 vozil, vendar nemška agencija ni navedla, koliko od teh je bilo registriranih v Nemčiji. Napaka v programski opremi je sicer dodaten glavobol za Muska, potem ko je Tesla v nedavno sporočila, da je v drugem četrtletju dobavila 17,9 odstotka manj električnih vozil kot v prejšnjem četrtletju, povzema Reuters.
Na zmanjšano dobavo je vplivala predvsem zaustavitev na Kitajskem, povezana s pandemijo covida-19, ki je prekinila proizvodnjo in dobavno verigo. Največji proizvajalec električnih avtomobilov na svetu je v soboto, 2. junija, sporočil, da je v obdobju od aprila do junija dobavil 254.695 vozil v primerjavi s 310.048 vozili v prejšnjem četrtletju, s čimer se je končala skoraj dve leti trajajoča serija rekordnih četrtletnih dobav.
Izgubljene milijarde
Musk je prejšnji mesec dejal, da Tesline nove tovarne v Teksasu in Berlinu »izgubljajo milijarde dolarjev«, saj se trudijo povečati proizvodnjo zaradi pomanjkanja baterij in težav s kitajskimi pristanišči.
»Tovarni v Berlinu in Austinu sta zdaj velikanski peči za denar. V redu? To je res kot velikansko rjovenje, ki je zvok denarja v ognju,« je Musk slikovito ponazoril v nedavnem intervjuju z lastniki Tesle v Silicijevi dolini.
Ameriška nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTSA) je sicer v začetku junija nadgradila svojo preiskavo 830.000 Teslinih vozil z naprednim sistemom za pomoč vozniku Autopilot, kar je bil potreben korak, preden je lahko zahtevala odpoklic.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.