Odkrivamo talente: Anita Česnik Mažgon
Anita Česnik Mažgon: »Etsy je dokaj prijazna platforma do ljudi, ki smo predvsem ustvarjalci in ne toliko prodajalci«.
Odpri galerijo
Unikatna ročna dela so med kupci vedno bolj cenjena in zaželena. Hitro pa se zgodi, da slovenski trg postane premajhen, zato je treba pot nadaljevati drugje. Odlična platforma je Etsy, ki velja za enostavno in mladim ustvarjalcem unikatnih izdelkov prijazno spletno trgovino.
Anita Česnik Mažgon je ustanoviteljica podjetja All Little Rockstars, s katerim se predstavlja na platformi Etsy ter Amazon Handmade in je uspešna podjetnica že vrsto let. V prvi vrsti je mama treh fantov, ki jo vsakodnevno polnijo z ustvarjalno energijo.
Njeni unikatni izdelki nastajajo v prijetnem ambientu v domači kleti. Nekoč pa si želi imeti večjo delavnico, da bo lahko ustvarjala v večjem obsegu. Unikatni personalizirani obešalniki in ostali leseni dekorji so le nekateri izmed njenih izdelkov, s katerimi razveseljuje kupce po celem svetu.
Ker je ugotovila, da za uspeh ni dovolj samo prodaja, se je poglobila v učenje zakonitosti spletne optimizacije. Svoje znanje zdaj deli z mladimi ustvarjalci, ki so že ali pa še bodo stopili na podjetniško pot.
Od leta 2017 redno predava na temo prodaje na Etsy, kot mentorica pa sodeluje v projektu SIO v več podjetniških inkubatorjih. Svojo pozornost posveča predvsem mladim ustvarjalcem, ki se trudijo uspeti na tujem trgu.
Za Svet kapitala nam je zaupala, s kakšnimi težavami se je srečevala na začetku kariere, katero platformo izbrati za prodajo unikatnih izdelkov, kako najbolje prehitimo konkurenco in kaj je Etsy konferenca.
Kdaj ste prvič stopili v svet podjetništva in zakaj ste se odločili za ta korak?
Že od nekdaj je bil moj cilj ustvarjati doma in biti sam svoj šef. V svet podjetništva sem vstopila slabih 10 let nazaj, ko sem ljubiteljsko kvačkala. Nekega dne sem se odločila, da poskusim s prodajo na portalu Etsy. Kot redno zaposlena, sem odprla popoldanski s. p. in čakala na prvi zaslužek. Moja prava zgodba pa se je začela ustvarjati malo kasneje. Sama se sicer nimam za tip ustvarjalke, ki vidi smisel življenja samo v ustvarjanju. Tega sem se v prvi vrsti lotila zaradi svobode.
Ustvarjate unikatne personalizirane lesene izdelke, kot so otroški obešalniki in stenske dekoracije iz lesa. Kje ste dobili idejo?
Nekoč sem v Londonu zagledala leseno dekorativno tablico z imenom mojega sina, ki sem jo sicer že dolgo časa iskala v Sloveniji. Takrat sem dobila idejo, da bi lahko nekaj podobnega tudi sama ustvarjala. Od ideje do prve realizacije je trajalo dve leti, saj sem morala najprej zbrati sredstva, da sem lahko plačala začetne stroške.
Ker nisem bila spretna z orodji, sem najela lesarja, da je namesto mene rezal les, sama pa sem ga brusila in barvala kar doma v kleti. Začela sem s personaliziranimi tablicami, potem pa sem na podlagi povpraševanja zadovoljnih strank začela izdelovati personalizirane obešalnike, ki so trenutno najbolj priljubljeni.
Uspešna prodaja se je že dolgo časa nazaj preselila na splet, vendar pa ni vseeno kje oziroma na kateri platformi prodajaš. Se strinjate?
Ne, ni vseeno, kje na spletu prodajaš. Za razliko od Amazona je Etsy namenjen manjšim ustvarjalcem, ki izdelujejo unikatne ročne izdelke. Zato je tudi mentaliteta kupcev čisto drugačna. Res da ima tudi Amazon sorodno platformo Amazon Handmade, a se od Etsyja zelo razlikuje. Lahko rečem, da je Etsy dokaj prijazna platforma do ljudi, ki smo predvsem ustvarjalci in ne toliko prodajalci.
Kako je biti Etsy prodajalec in kje se skrivajo pasti?
Meni je prodaja na Etsy všeč. Čeprav se je v zadnjih letih zelo spremenila. Na primer vedno več je regulacije. Kar je po eni strani seveda dobro, po drugi strani pa se ustvarjalci, ki komaj začenjajo spletno prodajo, tega ustrašijo. Včasih je bilo veliko lažje. Kot fizična oseba si naložil izdelke v spletno trgovino, si izdal račun in to je bilo to.
Danes pa je prodaja na Etsy bolj zakomplicirana. Potrebno je davčno potrjevanje, javljanje stroškov na Furs, biti atipični davčni zavezanec, javljanje embalaže itd. Predvsem v zadnjem letu se je veliko stvari zakompliciralo. Vseeno pa to zame ostaja najbolj prijazna platforma, še posebej zato, ker imaš pri prodaji oseben stik s kupcem. Veliko je komunikacije, kar se včasih razvije tudi v prijateljstvo.
Zelo poseben in topel občutek je, ko vidiš, da gre tvoj izdelek v roke prijetni družini na drugem koncu sveta. Plus Etsyja je, da se nam ni treba ukvarjati s postavitvijo lastne spletne trgovine, hkrati pa platforma sama pripelje veliko kupcev.
Glavni minus, ki ga trenutno vidim, je to, da je vedno več konkurence, zato se je treba posvetiti tudi spletni optimizaciji, ki poskrbi, da te kupci najdejo in to je tisto kar loči manj uspešne od bolj uspešnih podjetnikov.
Spletna prodaja zahteva določeno znanje in poznavanje digitalnih zakonitosti. Samo dobra predstavitev izdelkov ni dovolj. Kaj je pri prodaji na Etsy in drugje na spletu bolj produktivno, spletna optimizacija ali oglaševanje na socialnih omrežjih?
Pri prodaji na Etsy je zelo pomembna spletna optimizacija, seveda pa ne škodi tudi oglaševanje na socialnih omrežjih. Najlepša stvar Etsyja je ravno v tem, da ko vložiš veliko energije v svoje delo, dobro postaviš trgovino in začneš pridobivati prve kupce, te algoritem nagradi tako, da vodi dodatne kupce v tvojo trgovino.
Poznam pa tudi prodajalce na Etsyju, ki se ne ukvarjajo z optimizacijo, ampak kupce privabijo preko socialnih omrežij.
Da bi povezali Etsy ustvarjalce ste ustanovili Facebook skupino, ki danes šteje že več kot 4000 članov. Namen skupine ni bil samo, da se med sabo spoznate, ampak nekaj več. Lahko razložite?
V začetku sva s kolegico ustanovili skupino ravno s tem namenom, da sploh ugotoviva, koliko prodajalcev na Etsyju nas je v Sloveniji. Hitro sva ugotovili, da nas je veliko več kot 15, kot sva sprva mislili.
Pravzaprav gre za skupino Etsy podjetnikov, kjer smo eden drugemu v podporo, si podajamo nasvete, delimo izkušnje in svoje znanje. Iz tega je sledilo, da sem kmalu začela predavati na temo prodaje na Etsyju. Med drugim tudi mentoriram, nudim individualna svetovanja in sodelujem s podjetniškimi inkubatorji.
Svet se vedno bolj vrti skupaj z digitalizacijo. Spletna prodaja je v polnem razmahu, s tem pa tudi konkurenca. Vam to predstavlja strah ali izziv?
Konkurence je opazno vedno več, strah me ni, se pa zavedam, da ni več veliko prostora za tiste, ki si želijo samo ustvarjati. Vsak, ki si želi uspeti, mora biti tudi prodajalec. Kar je v bistvu izziv, da ustvarjam vedno boljše izdelke. Prepričana sem, da vsak, ki si to želi, lahko s trdim delom in nenehnim učenjem uspe.
Le z znanjem lahko prehitimo konkurenco. S podobnimi mislimi ste nekega dne dobili idejo o Etsy konferenci. Kdaj je konferenca prvič zaživela in komu je namenjena?
Misli o konferenci so se mi vrteli po glavi zelo dolgo časa. Želela sem narediti druženje za vse ustvarjalce v skupini. Lani sem končno zbrala pogum, vendar smo zaradi pandemije morali srečanje preseliti na splet, kar se je pravzaprav izkazalo za zelo dobro.
Potrudila sem se, da smo na konferenci ponudili informacije, ki so ustvarjalcem dejansko pisane na kožo in ki jih ne morejo dobiti nikjer drugje. Tako da je bila konferenca zelo dobro sprejeta in se že veselim nadaljevanja.
Že nekaj let ste predavateljica na temo prodaje na Etsy, veliko pa tudi sodelujete kot mentorica v projektu SIO v več podjetniških inkubatorjih. Kaj svetujete mladim ustvarjalcem, ki si želijo, a se bojijo stopiti na podjetniški parket?
Svetujem jim, da skočijo v vodo in plavajo. Na začetku je treba korak po koraku, dan na dan delati in ustvarjati, počasi, a vztrajno.Ugotovila sem, da se začetniki pogosto po nepotrebnem obremenjujejo s težavami, ki pestijo predvsem tiste, ki so že dolgo v tem.
Noben uspeh ni čez noč. Moj nasvet vsem mladim podjetnikom je tudi, da ne biti preveč strog do sebe. Potrudimo se, kolikor se lahko in to mora biti dovolj. Ne se primerjati z drugimi, ki so, vsaj na videz, bolj uspešni. Ne se pustiti prepričati, da je treba narediti več kot lahko.
Ste tudi mama trem odraščajočim fantom in že nekaj let uspešno vijugate med kariero in srečno družino. Kako vam to uspe?
Lažje mi to uspe, ker delam od doma in se lahko prilagajam družini. Mogoče bi bila bolj uspešna podjetnica brez treh otrok, ker bi se iz časovnega vidika lahko bolj posvetila podjetju, vendar pa to niti ni moja želja. Trenutno mi je bolj pomembno, da imam čas za družino. Včasih se zgodi da naredim kakšno stvar samo na pol in to je popolnoma v redu.
Anita Česnik Mažgon je ustanoviteljica podjetja All Little Rockstars, s katerim se predstavlja na platformi Etsy ter Amazon Handmade in je uspešna podjetnica že vrsto let. V prvi vrsti je mama treh fantov, ki jo vsakodnevno polnijo z ustvarjalno energijo.
Njeni unikatni izdelki nastajajo v prijetnem ambientu v domači kleti. Nekoč pa si želi imeti večjo delavnico, da bo lahko ustvarjala v večjem obsegu. Unikatni personalizirani obešalniki in ostali leseni dekorji so le nekateri izmed njenih izdelkov, s katerimi razveseljuje kupce po celem svetu.
Ker je ugotovila, da za uspeh ni dovolj samo prodaja, se je poglobila v učenje zakonitosti spletne optimizacije. Svoje znanje zdaj deli z mladimi ustvarjalci, ki so že ali pa še bodo stopili na podjetniško pot.
Od leta 2017 redno predava na temo prodaje na Etsy, kot mentorica pa sodeluje v projektu SIO v več podjetniških inkubatorjih. Svojo pozornost posveča predvsem mladim ustvarjalcem, ki se trudijo uspeti na tujem trgu.
Za Svet kapitala nam je zaupala, s kakšnimi težavami se je srečevala na začetku kariere, katero platformo izbrati za prodajo unikatnih izdelkov, kako najbolje prehitimo konkurenco in kaj je Etsy konferenca.
Kdaj ste prvič stopili v svet podjetništva in zakaj ste se odločili za ta korak?
Že od nekdaj je bil moj cilj ustvarjati doma in biti sam svoj šef. V svet podjetništva sem vstopila slabih 10 let nazaj, ko sem ljubiteljsko kvačkala. Nekega dne sem se odločila, da poskusim s prodajo na portalu Etsy. Kot redno zaposlena, sem odprla popoldanski s. p. in čakala na prvi zaslužek. Moja prava zgodba pa se je začela ustvarjati malo kasneje. Sama se sicer nimam za tip ustvarjalke, ki vidi smisel življenja samo v ustvarjanju. Tega sem se v prvi vrsti lotila zaradi svobode.
Ustvarjate unikatne personalizirane lesene izdelke, kot so otroški obešalniki in stenske dekoracije iz lesa. Kje ste dobili idejo?
Nekoč sem v Londonu zagledala leseno dekorativno tablico z imenom mojega sina, ki sem jo sicer že dolgo časa iskala v Sloveniji. Takrat sem dobila idejo, da bi lahko nekaj podobnega tudi sama ustvarjala. Od ideje do prve realizacije je trajalo dve leti, saj sem morala najprej zbrati sredstva, da sem lahko plačala začetne stroške.
Ker nisem bila spretna z orodji, sem najela lesarja, da je namesto mene rezal les, sama pa sem ga brusila in barvala kar doma v kleti. Začela sem s personaliziranimi tablicami, potem pa sem na podlagi povpraševanja zadovoljnih strank začela izdelovati personalizirane obešalnike, ki so trenutno najbolj priljubljeni.
Uspešna prodaja se je že dolgo časa nazaj preselila na splet, vendar pa ni vseeno kje oziroma na kateri platformi prodajaš. Se strinjate?
Ne, ni vseeno, kje na spletu prodajaš. Za razliko od Amazona je Etsy namenjen manjšim ustvarjalcem, ki izdelujejo unikatne ročne izdelke. Zato je tudi mentaliteta kupcev čisto drugačna. Res da ima tudi Amazon sorodno platformo Amazon Handmade, a se od Etsyja zelo razlikuje. Lahko rečem, da je Etsy dokaj prijazna platforma do ljudi, ki smo predvsem ustvarjalci in ne toliko prodajalci.
Kako je biti Etsy prodajalec in kje se skrivajo pasti?
Meni je prodaja na Etsy všeč. Čeprav se je v zadnjih letih zelo spremenila. Na primer vedno več je regulacije. Kar je po eni strani seveda dobro, po drugi strani pa se ustvarjalci, ki komaj začenjajo spletno prodajo, tega ustrašijo. Včasih je bilo veliko lažje. Kot fizična oseba si naložil izdelke v spletno trgovino, si izdal račun in to je bilo to.
Danes pa je prodaja na Etsy bolj zakomplicirana. Potrebno je davčno potrjevanje, javljanje stroškov na Furs, biti atipični davčni zavezanec, javljanje embalaže itd. Predvsem v zadnjem letu se je veliko stvari zakompliciralo. Vseeno pa to zame ostaja najbolj prijazna platforma, še posebej zato, ker imaš pri prodaji oseben stik s kupcem. Veliko je komunikacije, kar se včasih razvije tudi v prijateljstvo.
Zelo poseben in topel občutek je, ko vidiš, da gre tvoj izdelek v roke prijetni družini na drugem koncu sveta. Plus Etsyja je, da se nam ni treba ukvarjati s postavitvijo lastne spletne trgovine, hkrati pa platforma sama pripelje veliko kupcev.
Glavni minus, ki ga trenutno vidim, je to, da je vedno več konkurence, zato se je treba posvetiti tudi spletni optimizaciji, ki poskrbi, da te kupci najdejo in to je tisto kar loči manj uspešne od bolj uspešnih podjetnikov.
Spletna prodaja zahteva določeno znanje in poznavanje digitalnih zakonitosti. Samo dobra predstavitev izdelkov ni dovolj. Kaj je pri prodaji na Etsy in drugje na spletu bolj produktivno, spletna optimizacija ali oglaševanje na socialnih omrežjih?
Pri prodaji na Etsy je zelo pomembna spletna optimizacija, seveda pa ne škodi tudi oglaševanje na socialnih omrežjih. Najlepša stvar Etsyja je ravno v tem, da ko vložiš veliko energije v svoje delo, dobro postaviš trgovino in začneš pridobivati prve kupce, te algoritem nagradi tako, da vodi dodatne kupce v tvojo trgovino.
Poznam pa tudi prodajalce na Etsyju, ki se ne ukvarjajo z optimizacijo, ampak kupce privabijo preko socialnih omrežij.
Da bi povezali Etsy ustvarjalce ste ustanovili Facebook skupino, ki danes šteje že več kot 4000 članov. Namen skupine ni bil samo, da se med sabo spoznate, ampak nekaj več. Lahko razložite?
V začetku sva s kolegico ustanovili skupino ravno s tem namenom, da sploh ugotoviva, koliko prodajalcev na Etsyju nas je v Sloveniji. Hitro sva ugotovili, da nas je veliko več kot 15, kot sva sprva mislili.
Pravzaprav gre za skupino Etsy podjetnikov, kjer smo eden drugemu v podporo, si podajamo nasvete, delimo izkušnje in svoje znanje. Iz tega je sledilo, da sem kmalu začela predavati na temo prodaje na Etsyju. Med drugim tudi mentoriram, nudim individualna svetovanja in sodelujem s podjetniškimi inkubatorji.
Svet se vedno bolj vrti skupaj z digitalizacijo. Spletna prodaja je v polnem razmahu, s tem pa tudi konkurenca. Vam to predstavlja strah ali izziv?
Konkurence je opazno vedno več, strah me ni, se pa zavedam, da ni več veliko prostora za tiste, ki si želijo samo ustvarjati. Vsak, ki si želi uspeti, mora biti tudi prodajalec. Kar je v bistvu izziv, da ustvarjam vedno boljše izdelke. Prepričana sem, da vsak, ki si to želi, lahko s trdim delom in nenehnim učenjem uspe.
Le z znanjem lahko prehitimo konkurenco. S podobnimi mislimi ste nekega dne dobili idejo o Etsy konferenci. Kdaj je konferenca prvič zaživela in komu je namenjena?
Misli o konferenci so se mi vrteli po glavi zelo dolgo časa. Želela sem narediti druženje za vse ustvarjalce v skupini. Lani sem končno zbrala pogum, vendar smo zaradi pandemije morali srečanje preseliti na splet, kar se je pravzaprav izkazalo za zelo dobro.
Potrudila sem se, da smo na konferenci ponudili informacije, ki so ustvarjalcem dejansko pisane na kožo in ki jih ne morejo dobiti nikjer drugje. Tako da je bila konferenca zelo dobro sprejeta in se že veselim nadaljevanja.
Že nekaj let ste predavateljica na temo prodaje na Etsy, veliko pa tudi sodelujete kot mentorica v projektu SIO v več podjetniških inkubatorjih. Kaj svetujete mladim ustvarjalcem, ki si želijo, a se bojijo stopiti na podjetniški parket?
Svetujem jim, da skočijo v vodo in plavajo. Na začetku je treba korak po koraku, dan na dan delati in ustvarjati, počasi, a vztrajno.Ugotovila sem, da se začetniki pogosto po nepotrebnem obremenjujejo s težavami, ki pestijo predvsem tiste, ki so že dolgo v tem.
Noben uspeh ni čez noč. Moj nasvet vsem mladim podjetnikom je tudi, da ne biti preveč strog do sebe. Potrudimo se, kolikor se lahko in to mora biti dovolj. Ne se primerjati z drugimi, ki so, vsaj na videz, bolj uspešni. Ne se pustiti prepričati, da je treba narediti več kot lahko.
Ste tudi mama trem odraščajočim fantom in že nekaj let uspešno vijugate med kariero in srečno družino. Kako vam to uspe?
Lažje mi to uspe, ker delam od doma in se lahko prilagajam družini. Mogoče bi bila bolj uspešna podjetnica brez treh otrok, ker bi se iz časovnega vidika lahko bolj posvetila podjetju, vendar pa to niti ni moja želja. Trenutno mi je bolj pomembno, da imam čas za družino. Včasih se zgodi da naredim kakšno stvar samo na pol in to je popolnoma v redu.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese