Luksuzna oblačila in avtomobili v zatonu, kozmetika v trendu
Poročilo vodilnega podjetja za ocenjevanje blagovnih znamk kaže, da bodo učinki pandemije - od 50 najbolj luksuznih blagovnih znamk - terjali do 30 milijard evrov izgube.
Odpri galerijo
Po podatkih najnovejšega poročila vodilnega podjetja za ocenjevanje blagovnih znamk s sedežem v Londonu naj bi 50 najdragocenejših luksuznih in premium podjetij na svetu, samo letos izgubilo do 35 milijard ameriških dolarjev (nekaj manj kot 30 milijard evrov) vrednosti blagovne znamke.
Podjetje Brand Finance je vpliv covida-19 ocenil na podlagi učinka izbruha na vrednost podjetja v primerjavi s tistim, ki je bil zabeležen 1. januarja letos.
V poročilu so bili analizirani trije podsektorji - oblačila, avtomobili in kozmetika ter osebna nega. Od teh treh podsektorjev bodo najbolj prizadete blagovne znamke oblačil, ki se bodo v povprečju soočile z 20-odstotno izgubo vrednosti blagovne znamke. Avtomobilske znamke bodo zmerno prizadete; v povprečju se bodo soočile z 10-odstotno izgubo vrednosti blagovne znamke. Blagovne znamke kozmetike bodo v veliki meri zaščitene pred škodo pandemije.
»Ni mogoče zanikati pomena kitajskega trga pri zagotavljanju dobrega zdravja in rasti v luksuznem in premium sektorju. Bili smo priča, da so Kitajci po finančni krizi leta 2008 ta sektor ohranili nad vodo, luksuzne blagovne znamke pa se bodo po pandemiji novega koronavirusa spet zanašale na ta trg,« je dejal Alex Haigh, direktor za vrednotenje pri Brand Finance.
»Porsche - najdragocenejša luksuzna in premium znamka na svetu - je lani samo na Kitajskem prodal neverjetnih 86.000 enot, avtomobilski gigant pa lahko zdaj skupaj s kolegi iz celotnega sektorja samo upa, da bodo močni potrošniki ohranili visoko povpraševanje,« je še dodal Haigh.
Blagovna znamka Gucci se je uvrstila na drugo mesto z blagovno znamko oceno na 17,6 milijarde ameriških dolarjev. Louis Vuitton pa je zasedel tretje mesto z oceno vrednosti blagovne znamke v višini 16,5 milijarde ameriških dolarjev. Med znamke, ki naj bi najbolje preživele trenutno krizo so se uvrstile še Cartier, Chanel, Hermes, Rolex in Dior.
Glede na študijo je Givenchy najhitreje rastoča blagovna znamka na letošnji lestvici, njena vrednost pa je letos narasla za 74 odstotkov na dve milijardi ameriških dolarjev, hkrati je na lestvici poskočila za enajst mest - s 37. na 26. mesto.
Brand Finance poleg merjenja celotne vrednosti blagovne znamke ocenjuje tudi relativno moč blagovnih znamk na podlagi dejavnikov, kot so tržne naložbe, prepoznavnost, zvestoba, zadovoljstvo osebja in ugled podjetja.
Ferrari je leta 2019 napovedal pet novih modelov, med njimi SF90 Stradale in Ferrari Roma, ki sta oba namenjena novim tržnim segmentom. Podjetje je s skupino Giorgio Armani sklenilo tudi proizvodni sporazum, s katerim so Ferrarijeve kolekcije potisnili še bolj v bolj premium prostor.
»Ferrari je utelešenje luksuza, ki ga po vsem svetu še vedno občudujejo in si ga želijo, kar kaže na njegovo izjemno moč. Ni čudno, da si mnogi potrošniki, ki morda nikoli ne bodo imeli Ferrarijevega avtomobila, želijo torbo ali uro, Ferrarijeve znamke. Ključnega pomena pa je tudi, da vodstvo ostane na volanu prihodnosti znamke in ohrani svojo ekskluzivno pozicijo,« je komentiral Haigh.
Podjetje Brand Finance je vpliv covida-19 ocenil na podlagi učinka izbruha na vrednost podjetja v primerjavi s tistim, ki je bil zabeležen 1. januarja letos.
V poročilu so bili analizirani trije podsektorji - oblačila, avtomobili in kozmetika ter osebna nega. Od teh treh podsektorjev bodo najbolj prizadete blagovne znamke oblačil, ki se bodo v povprečju soočile z 20-odstotno izgubo vrednosti blagovne znamke. Avtomobilske znamke bodo zmerno prizadete; v povprečju se bodo soočile z 10-odstotno izgubo vrednosti blagovne znamke. Blagovne znamke kozmetike bodo v veliki meri zaščitene pred škodo pandemije.
Medtem je nemška avtomobilska znamka Porsche po 16-odstotnem povečanju vrednosti znamke na 33,9 milijarde ameriških dolarjev s precejšnjo prednostjo ohranila naslov najbolj dragocene luksuzne znamke na svetu.
»Ni mogoče zanikati pomena kitajskega trga pri zagotavljanju dobrega zdravja in rasti v luksuznem in premium sektorju. Bili smo priča, da so Kitajci po finančni krizi leta 2008 ta sektor ohranili nad vodo, luksuzne blagovne znamke pa se bodo po pandemiji novega koronavirusa spet zanašale na ta trg,« je dejal Alex Haigh, direktor za vrednotenje pri Brand Finance.
»Porsche - najdragocenejša luksuzna in premium znamka na svetu - je lani samo na Kitajskem prodal neverjetnih 86.000 enot, avtomobilski gigant pa lahko zdaj skupaj s kolegi iz celotnega sektorja samo upa, da bodo močni potrošniki ohranili visoko povpraševanje,« je še dodal Haigh.
PREBERITE TUDI:
Blagovna znamka Gucci se je uvrstila na drugo mesto z blagovno znamko oceno na 17,6 milijarde ameriških dolarjev. Louis Vuitton pa je zasedel tretje mesto z oceno vrednosti blagovne znamke v višini 16,5 milijarde ameriških dolarjev. Med znamke, ki naj bi najbolje preživele trenutno krizo so se uvrstile še Cartier, Chanel, Hermes, Rolex in Dior.
Glede na študijo je Givenchy najhitreje rastoča blagovna znamka na letošnji lestvici, njena vrednost pa je letos narasla za 74 odstotkov na dve milijardi ameriških dolarjev, hkrati je na lestvici poskočila za enajst mest - s 37. na 26. mesto.
Brand Finance poleg merjenja celotne vrednosti blagovne znamke ocenjuje tudi relativno moč blagovnih znamk na podlagi dejavnikov, kot so tržne naložbe, prepoznavnost, zvestoba, zadovoljstvo osebja in ugled podjetja.
V skladu s temi merili je Ferrari obdržal položaj vodilne luksuzne in premium znamke na svetu z indeksom moči blagovne znamke (BSI) 94,1 od 100.
Ferrari je leta 2019 napovedal pet novih modelov, med njimi SF90 Stradale in Ferrari Roma, ki sta oba namenjena novim tržnim segmentom. Podjetje je s skupino Giorgio Armani sklenilo tudi proizvodni sporazum, s katerim so Ferrarijeve kolekcije potisnili še bolj v bolj premium prostor.
»Ferrari je utelešenje luksuza, ki ga po vsem svetu še vedno občudujejo in si ga želijo, kar kaže na njegovo izjemno moč. Ni čudno, da si mnogi potrošniki, ki morda nikoli ne bodo imeli Ferrarijevega avtomobila, želijo torbo ali uro, Ferrarijeve znamke. Ključnega pomena pa je tudi, da vodstvo ostane na volanu prihodnosti znamke in ohrani svojo ekskluzivno pozicijo,« je komentiral Haigh.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.