Novost: Znanstveniki izumili poceni alternativo litijionski bateriji

Baterija narejena iz poceni, bogatih materialov, bi lahko zagotovila poceni rezervno shranjevanje za obnovljive vire energije.
Fotografija: Slika je simbolična. Foto: Natalie Behring/Reuters
Odpri galerijo
Slika je simbolična. Foto: Natalie Behring/Reuters

Medtem ko trg za vire sončne in vetrne energije raste, prehod na obnovljive vire doma ni enostaven. Kaj se zgodi, ko zaide sonce ali ko ni vetra? Sončne plošče in druge vrste zelene energije so običajno podprte z drugimi viri, ki so potrebni, ko je vreme ovira. Običajno litij-ionske baterije zagotavljajo to rezervo, vendar so drage, kar pomeni, da si večina ljudi ne more privoščiti, da bi v celoti preklopili na obnovljive vire.

Toda tudi za to se je našla rešitev, saj so znanstveniki iz Tehnološkega inštituta Massachusetts (MIT), ustvarili novo vrsto baterije, ki bi lahko ponudila rešitev za shranjevanje energije doma. Imenuje se Aluminij-žveplova baterija.

Baterija iz aluminija in žvepla predstavlja cenejšo alternativo

Nova baterija se odmika od tradicionalnega litij-ionskega modela, saj je narejena iz poceni, bogatih materialov in bi lahko zagotovila poceni rezervno shranjevanje za obnovljive vire energije. Ena izmed njenih sestav je aluminij, ki je za železom druga najbolj razširjena kovina na planetu, ki je tudi poceni. Druga pa žveplo ki je najcenejši nekovinski element. Kot odpadni produkt pri rafiniranju bencina ga je v izobilju.

Baterija iz aluminija in žvepla je primerna za uporabo na polnilnicah za električna vozila, lahko pa napaja tudi domove ter mala ali srednje velika podjetja. Foto: Getty Images
Baterija iz aluminija in žvepla je primerna za uporabo na polnilnicah za električna vozila, lahko pa napaja tudi domove ter mala ali srednje velika podjetja. Foto: Getty Images

»Sestavine pri bateriji so poceni in stvar je varna - ne more goreti,« pravi profesor Donald Sadoway, eden od raziskovalcev, ki stojijo za novim odkritjem. Nova tehnologija je že osnova za novo podjetje, imenovano Avanti, ki je licenciralo patente za sistem, ki sta ga soustanovila Sadoway in Luis Ortiz. »Prva naloga podjetja je, da dokaže, da deluje v velikem obsegu,« pravi Sadoway, nato pa ga podvrže nizu stresnih testov, vključno z izvedbo na stotine ciklov polnjenja.

Manj nevarnosti za morebitna tveganja požarov

Če so litij-ionske baterije poškodovane ali slabo izdelane, obstaja nevarnost požara ali celo eksplozije. Ker aluminij-žveplova baterija kot elektrolit uporablja sol, ki ne more goreti, to tveganje drastično zmanjša.

image_alt
Indijec izdelal avto na sončni pogon, ki ni le za bogate

Baterija je primerna za uporabo na polnilnicah za električna vozila in lahko napaja tudi domove ter mala ali srednje velika podjetja. Doseganje polne napolnjenosti je v manj kot eni minuti. Lahko pa traja tudi dlje časa. »Želel sem izumiti nekaj, kar je boljše od litij-ionskih baterij za stacionarno shranjevanje v majhnem obsegu in navsezadnje za uporabo avtomobilih,« pojasnjuje Sadoway.

Ali bi baterija, ki temelji na žveplu lahko povročila neprijetne vonjave, povezane z nekaterimi oblikami žvepla? Ni možnosti, pravi Sadoway. »Vonj po gnilih jajcih je v plinu, vodikovem sulfidu. To je elementarno žveplo in bo zaprto v celicah. To so vprašanja na mestu, vendar je baterija zaprta, ni odprta posoda. Tako, da za to ni skrbi.«

V začetku leta 2022 je Sadoway sicer prejel tudi evropsko nagrado za izumitelje za tekoče kovinske baterije, ki jih je pred nekaj leti razvil s svojimi študenti za dolgoročno shranjevanje obnovljive energije.

image_alt
Sončni paneli: njihove dele lahko recikliramo in ponovno uporabimo

Več iz rubrike