Kitajski električni avtomobil novega miljarderja
Kitajska je največji svetovni trg električnih avtomobilov, hkrati pa se tam bije boj za prevlado tržnega deleža, ki že oblikuje nove mijarderje.
Odpri galerijo
Kitajska je največji trg električnih avtov, ki pa so obenem velika poslovna priložnosti za tamkajšnje razvijalce in inovatorje. To so nekateri že znali izkoristiti, zdaj pa se bije boj za prevlado tržnega deleža na tem nagnetenem in konkurenčnem trgu.
Li Xiang, ustanovitelj podjetja Li Auto je novopečeni milijarder, ki je svoje premoženje ustvaril v avtomobilskem sektorju, bolj podrobno, z oblikovanjem svojih električnih vozil. Xiang načrtuje dodatno rast svojega podjetja, skozi inovativne in cenovno dostopne modele električnih avtomobilov.
Pekinško podjetje električnih avtomobilov Li Auto je prejšnji četrtek začelo kotirati na spletni borzi Nasdaq, od takrat pa so njihove delnice zrasle za 50 odstotkov. Li Auto je z uvrstitvijo na borzo dobilo kar 1,1 milijarde dolarjev, piše Forbes.
Cena ene delnice je v osnovi znašala 11,5 dolarjev, prodali pa so jih kar 95 milijonov. Tržna vrednost tega tehnološkega podjetja tako znaša 11 milijard dolarjev. Ustanovitelj Xiang je še vedno lastnik 21,3 odstotkov podjetja, njegovo premoženje pa je na ta način ocenjeno na slabe tri milijarde dolarjev.
Analitiki pišejo, da je Li Auto osvojil kitajski trg električnih avtomobilov s tem, da je ciljal predvsem družinske uporabnike avtmobilov. Kitajski trg električnih avtomobilov pa nikakor ni zanemarljiv trg, ravno nasprotno. Kitajski trg električnih avtomobilov je največji svetovni trg, posledično pa številna konkurenčna podjetja bijejo velik boj za prevlado tržnega deleža.
Direktor šanghajskega svetovalnega podjetja LMC Automotive John Zeng pravi, da Li Auto zaradi omenjenega kombiniranega sistema niti ne tekmuje direktno s Teslo. »Našli so svoj inovativen način nadaljnjega razvoja lastnih modelov,« še izpostavlja Zeng.
Podjetje je proizvodnjo modela Li ONE zagnalo konec lanskega leta, do konca junija letos pa so prodali že bistveno več kot 10 tisoč avtomobilov. Podjetje je lani ustvarilo 463 milijonov dolarjev prihodkov, ter poslovalo z izgubo v višini 40 milijonov dolarjev. Že letos poročajo, da se je izguba znatno zmanjšala.
V prvih treh mesecih letošnjega leta so prihodki znašali 120 milijonov dolarjev, medtem, ko je bilo izgube le še 34 milijonov. Tudi Li Auto je sicer zaprl svoje proizvodnje in prodajne salone zaradi državnih ukrepov, vendar pa so v tem trenutku že vsi ponovno odprti.
Li Auto je do zdaj v svoje lastništvo že privabil velike investitorje; med temi je hongkonški velikan za dostavo hrane Meituan Dianping in pa lastnik slovitega TikToka ByteDance.
Vroča delnica
Li Xiang, ustanovitelj podjetja Li Auto je novopečeni milijarder, ki je svoje premoženje ustvaril v avtomobilskem sektorju, bolj podrobno, z oblikovanjem svojih električnih vozil. Xiang načrtuje dodatno rast svojega podjetja, skozi inovativne in cenovno dostopne modele električnih avtomobilov.
Pekinško podjetje električnih avtomobilov Li Auto je prejšnji četrtek začelo kotirati na spletni borzi Nasdaq, od takrat pa so njihove delnice zrasle za 50 odstotkov. Li Auto je z uvrstitvijo na borzo dobilo kar 1,1 milijarde dolarjev, piše Forbes.
PREBERITE TUDI:
Cena ene delnice je v osnovi znašala 11,5 dolarjev, prodali pa so jih kar 95 milijonov. Tržna vrednost tega tehnološkega podjetja tako znaša 11 milijard dolarjev. Ustanovitelj Xiang je še vedno lastnik 21,3 odstotkov podjetja, njegovo premoženje pa je na ta način ocenjeno na slabe tri milijarde dolarjev.
Osvajanje kitajskega trga
Analitiki pišejo, da je Li Auto osvojil kitajski trg električnih avtomobilov s tem, da je ciljal predvsem družinske uporabnike avtmobilov. Kitajski trg električnih avtomobilov pa nikakor ni zanemarljiv trg, ravno nasprotno. Kitajski trg električnih avtomobilov je največji svetovni trg, posledično pa številna konkurenčna podjetja bijejo velik boj za prevlado tržnega deleža.
Li Auto je najbolj prepoznaven po modelu Li ONE. Gre za SUV s šestimi sedeži, ki stane približno 48 tisoč dolarjev. Li Auto se od konkurence loči preko sistema EREV (angl. extended range electric vehicles), ki vozila poganja tako na elektriko kot tudi na motor z notranjim izgorevanjem. Tako vozila pravzaprav niti niso povsem električna.
Direktor šanghajskega svetovalnega podjetja LMC Automotive John Zeng pravi, da Li Auto zaradi omenjenega kombiniranega sistema niti ne tekmuje direktno s Teslo. »Našli so svoj inovativen način nadaljnjega razvoja lastnih modelov,« še izpostavlja Zeng.
Uspehi podjetja
Podjetje je proizvodnjo modela Li ONE zagnalo konec lanskega leta, do konca junija letos pa so prodali že bistveno več kot 10 tisoč avtomobilov. Podjetje je lani ustvarilo 463 milijonov dolarjev prihodkov, ter poslovalo z izgubo v višini 40 milijonov dolarjev. Že letos poročajo, da se je izguba znatno zmanjšala.
V prvih treh mesecih letošnjega leta so prihodki znašali 120 milijonov dolarjev, medtem, ko je bilo izgube le še 34 milijonov. Tudi Li Auto je sicer zaprl svoje proizvodnje in prodajne salone zaradi državnih ukrepov, vendar pa so v tem trenutku že vsi ponovno odprti.
Li Auto je do zdaj v svoje lastništvo že privabil velike investitorje; med temi je hongkonški velikan za dostavo hrane Meituan Dianping in pa lastnik slovitega TikToka ByteDance.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.