Nov terminal na ljubljanskem letališču bo nared ob predsedovanju uniji
Pandemija je sicer ohromila letalski promet, na ljubljanskem letališču pa nadaljujejo z gradnjo novega terminala in upajo da ujamejo zadan rok.
Odpri galerijo
Letališče Jožeta Pučnika ne glede na zmanjšano povpraševanje po letalskih povezavah in padec prihodkov, nadaljuje z gradnjo novega terminala, piše letalski portal Exyuaviation.
Poslovodni direktor Fraport Slovenija Zmago Skobir pravi, da bodo novi objekti ljubljanskemu letališču koristili vsaj naslednjih trideset let. »V tem trenutku novega terminala ne potrebujemo, zelo verjetno ga ne bomo potrebovali niti naslednje leto. Z gradnjo smo začeli že v preteklem letu, večji terminal pa nam bo koristil še naslednjih trideset let,« poudarja Skobir in dodaja, da gre pri tem predvsem za strateško naložbo. »Zaustavitev gradnje v trenutnih razmerah in ponoven zagon čez dve leti bi bil še večji finančen zalogaj kot je predviden zdaj. Terminal potrebujemo na dolgi rok; če gradnjo ustavimo, bomo imeli velike težave« še pravi Skobir.
Skobir sicer zdaj vendarle opozarja na morebiten zamik gradnje, zaradi likvidnostnih težav, ki jih je prinesla pandemija koronavirusa. Fraport je že preklical vse investicije, ki so bile načrtovane za letos, z izjemo gradnje novega terminala. Na čakanje so tako prešli projekti, kot je razširitev letališke ploščadi in izgradnja parkirnih prostorov za zaposlene.
Gradnja novega terminala pa je po načrtu sodeč obetavna, zgolj površina novega terminala bo namreč 10.000 kvadratnih metrov. Obenem bo terminal vključeval prostor za odhode, kjer bo 22 prijavnih okenc, 5 točk za varnostne preglede, tri tekoče trake za prtljago z novim objektom za sortiranje prtljage, večjo duty-free trgovino, premium ložo ter oddelek s hrano.
Trenuten terminal je velik nekoliko več kot 13.000 kvadratnih metrov in bo prav tako deležen delne obnove, sicer dva objekta pa bosta nato združena v celoto. Nov terminal bo bolj prostoren, sicer pa ga bodo sestavljali beton, les in steklo, ki bodo kar se da dobro postavljeni v bližino Kamniško-savinjskih Alp.
Strateška naložba
Poslovodni direktor Fraport Slovenija Zmago Skobir pravi, da bodo novi objekti ljubljanskemu letališču koristili vsaj naslednjih trideset let. »V tem trenutku novega terminala ne potrebujemo, zelo verjetno ga ne bomo potrebovali niti naslednje leto. Z gradnjo smo začeli že v preteklem letu, večji terminal pa nam bo koristil še naslednjih trideset let,« poudarja Skobir in dodaja, da gre pri tem predvsem za strateško naložbo. »Zaustavitev gradnje v trenutnih razmerah in ponoven zagon čez dve leti bi bil še večji finančen zalogaj kot je predviden zdaj. Terminal potrebujemo na dolgi rok; če gradnjo ustavimo, bomo imeli velike težave« še pravi Skobir.
PREBERITE TUDI:
Terminal nared za predsedovanje uniji
Terminal bo predvidoma zgrajen v začetku prihodnjega leta, medtem ko bo objekt preverjen in pripravljen za uporabo isto leto poleti. Tako naj bi terminal bil že v uporabi ob predsedovanju Slovenije Svetu EU, ki bo junija naslednje leto.
Skobir sicer zdaj vendarle opozarja na morebiten zamik gradnje, zaradi likvidnostnih težav, ki jih je prinesla pandemija koronavirusa. Fraport je že preklical vse investicije, ki so bile načrtovane za letos, z izjemo gradnje novega terminala. Na čakanje so tako prešli projekti, kot je razširitev letališke ploščadi in izgradnja parkirnih prostorov za zaposlene.
Karakteristike novega terminala
Gradnja novega terminala pa je po načrtu sodeč obetavna, zgolj površina novega terminala bo namreč 10.000 kvadratnih metrov. Obenem bo terminal vključeval prostor za odhode, kjer bo 22 prijavnih okenc, 5 točk za varnostne preglede, tri tekoče trake za prtljago z novim objektom za sortiranje prtljage, večjo duty-free trgovino, premium ložo ter oddelek s hrano.
Trenuten terminal je velik nekoliko več kot 13.000 kvadratnih metrov in bo prav tako deležen delne obnove, sicer dva objekta pa bosta nato združena v celoto. Nov terminal bo bolj prostoren, sicer pa ga bodo sestavljali beton, les in steklo, ki bodo kar se da dobro postavljeni v bližino Kamniško-savinjskih Alp.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.