Nov terminal na ljubljanskem letališču bo nared ob predsedovanju uniji

Pandemija je sicer ohromila letalski promet, na ljubljanskem letališču pa nadaljujejo z gradnjo novega terminala in upajo da ujamejo zadan rok.
Fotografija: Letališče Jožeta Pučnika bo dobilo nov terminal, za katerega upajo, da bo nared že ob predsedovanju Slovenije Svetu EU naslednje leto. FOTO: Blaž Samec
Odpri galerijo
Letališče Jožeta Pučnika bo dobilo nov terminal, za katerega upajo, da bo nared že ob predsedovanju Slovenije Svetu EU naslednje leto. FOTO: Blaž Samec

Letališče Jožeta Pučnika ne glede na zmanjšano povpraševanje po letalskih povezavah in padec prihodkov, nadaljuje z gradnjo novega terminala, piše letalski portal Exyuaviation.
 

Strateška naložba


Poslovodni direktor Fraport Slovenija Zmago Skobir pravi, da bodo novi objekti ljubljanskemu letališču koristili vsaj naslednjih trideset let. »V tem trenutku novega terminala ne potrebujemo, zelo verjetno ga ne bomo potrebovali niti naslednje leto. Z gradnjo smo začeli že v preteklem letu, večji terminal pa nam bo koristil še naslednjih trideset let,« poudarja Skobir in dodaja, da gre pri tem predvsem za strateško naložbo. »Zaustavitev gradnje v trenutnih razmerah in ponoven zagon čez dve leti bi bil še večji finančen zalogaj kot je predviden zdaj. Terminal potrebujemo na dolgi rok; če gradnjo ustavimo, bomo imeli velike težave« še pravi Skobir.


 

Terminal nared za predsedovanje uniji


Gradnja novega terminala na ljubljanskem letališču je v polnem teku. FOTO: Blaž Samec
Gradnja novega terminala na ljubljanskem letališču je v polnem teku. FOTO: Blaž Samec
Terminal bo predvidoma zgrajen v začetku prihodnjega leta, medtem ko bo objekt preverjen in pripravljen za uporabo isto leto poleti. Tako naj bi terminal bil že v uporabi ob predsedovanju Slovenije Svetu EU, ki bo junija naslednje leto.

Skobir sicer zdaj vendarle opozarja na morebiten zamik gradnje, zaradi likvidnostnih težav, ki jih je prinesla pandemija koronavirusa. Fraport je že preklical vse investicije, ki so bile načrtovane za letos, z izjemo gradnje novega terminala. Na čakanje so tako prešli projekti, kot je razširitev letališke ploščadi in izgradnja parkirnih prostorov za zaposlene.
 

Računalniški prikaz novega terminala. FOTO: Arhiv Fraport Slovenija
Računalniški prikaz novega terminala. FOTO: Arhiv Fraport Slovenija
Karakteristike novega terminala


Gradnja novega terminala pa je po načrtu sodeč obetavna, zgolj površina novega terminala bo namreč 10.000 kvadratnih metrov. Obenem bo terminal vključeval prostor za odhode, kjer bo 22 prijavnih okenc, 5 točk za varnostne preglede, tri tekoče trake za prtljago z novim objektom za sortiranje prtljage, večjo duty-free trgovino, premium ložo ter oddelek s hrano.

Trenuten terminal je velik nekoliko več kot 13.000 kvadratnih metrov in bo prav tako deležen delne obnove, sicer dva objekta pa bosta nato združena v celoto. Nov terminal bo bolj prostoren, sicer pa ga bodo sestavljali beton, les in steklo, ki bodo kar se da dobro postavljeni v bližino Kamniško-savinjskih Alp.

Več iz rubrike