Enzo Smrekar in Tomislav Čižmić predstavljata navdihujočo zgodbo

Atlantic Grupa in Mercator sta v času koronakrize sklenila sodelovanje s tolminsko ribogojnico Faronika, s katero so oblikovali nov namaz posoške postrvi.
Fotografija: Atlantic Grupa je skupaj z ribogojnico Faronika ustvarila nov okus namaza Argeta in tako pripomogla k prebrodenju krize. Namaz bo na svoje police umestil Mercator, sodelovanje pa je del podube »Deluj lokalno«. FOTO: Leon Vidic/DELO
Odpri galerijo
Atlantic Grupa je skupaj z ribogojnico Faronika ustvarila nov okus namaza Argeta in tako pripomogla k prebrodenju krize. Namaz bo na svoje police umestil Mercator, sodelovanje pa je del podube »Deluj lokalno«. FOTO: Leon Vidic/DELO

Atlantic Grupa in Mercator sta v času koronakrize vzpostavila sodelovanje s tolminsko ribogojnico Faronika, ki je občutila posledice pandemije. Promet ribogojnice je namreč ob začetku epidemije upadel tudi do 80 odstotkov, zato je pobuda večjih akterjev na slovenskem trgu bila zelo dobrodošla.

Rezultat sodelovanja in nov okus namaza je bil javnosti predstavljen na četrtkovem dogodku, ki so se ga udeležili tudi vsi predstavniki podjetij, ki so bila vključena v zgodbo.


 

Ostali zgolj s stroški pridelave


Podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze Enzo Smrekar, je že v uvodu dogodka izpostavil prednosti skupnega dela vseh akterjev in zmožnost doseganja večje kakovosti, ki sledi iz skupinskega dela.

Kusterle pravi, da je za takšno sodelovanje ključno, da je ekipa drzna in fleksibilna. FOTO: Leon Vidic/DELO
Kusterle pravi, da je za takšno sodelovanje ključno, da je ekipa drzna in fleksibilna. FOTO: Leon Vidic/DELO
Sodelovanje je bilo izrazito ključno za obstoj ribogojnice Faronika, kateri je promet padel tudi za 80 odstotkov, je poudaril namestnik direktorice ribogojnice Jernej Kusterle, ki dodaja: »trg je padel praktično čez noč, tako pa smo ostali le s stroški pridelave. Zaprte so bile restavracije in šole, medtem pa smo še vedno imeli celotno jato rib. Te je bilo treba ohraniti pri življenju; nekoliko smo zmanjšali količino prehrane in s tem zaustavili pretirano rast ter pridobili čas.«
 

Ključen je bil hiter odziv podjetij


V ribogojnici Faronika so v kriznih časih premišljevali o številnih scenarijih, kako se odzvati na novo situacijo. »V tovrstnih situacijah je ključno, da je ekipa drzna in fleksibilna, kar je nam uspelo,« izpostavlja Kusterle.

Sodelovanje z butično ribogojnico, ki nne obratuje za masovno proizvodnjo je bil tudi glavni izziv za Atlantic Grupo. FOTO: Leon Vidic/DELO
Sodelovanje z butično ribogojnico, ki nne obratuje za masovno proizvodnjo je bil tudi glavni izziv za Atlantic Grupo. FOTO: Leon Vidic/DELO
S tem se strinja tudi Tomislav Čižmič, predsednik uprave Mercatorja. Po njegovih besedah je za največjega trgovca v regiji ključno tudi, da ohrani partnerstvo z manjšimi in lokalnimi dobavitelji. Pobudo po sodelovanju z ribogojnico Faronika je sicer predstavil Enzo Smrekar, sam pa se je odzval karseda hitro, kar je naj bi bil nujen korak za uspešno sodelovanje.

Hiter odziv podjetij pa je obvezen del današnjega delovanja na trgu, opozarja Smrekar. »Spremljanje trendov in upoštevanje potrošnikov je pravzaprav osrednji del našega delovanja. Potrošnikom moraš iti nasproti, to so glavna pravila igre,« še dodaja.
 

Eden večji uspehov sodelovanja


Čeprav je sodelovanje potekalo hitreje, kot bi sicer pa pri tem ni potrebno skrbeti glede kakovosti, miri Kusterle. Ribe, ki jih ponuja tolminska ribogojnica namreč uporabljajo tudi restavracije z Michelinovimi zvezdicami, ki so s kakovostjo zadovoljni. Kusterle dodaja: »večji izziv kot kakovost je bila potreba po velikih količinah, ki smo jih z ročnim filiranjem težje zagotovili. Ribogojnica je pred tem že sodelovala z manjšimi podjetji iz lokalnega okolja. Tako je nastal sirni namaz, ki se je prodajal v manjšem obsegu. V primeru Argete gre za projekt, ki pokriva celotno Slovenijo, kaj takega kot smo opravili zdaj pa mislim, da še sploh ni bilo.«

Pri Mercatorju je do konca leta pričakovati spremembe na področju podpore lokalnih pridelovalcev, nekaj bo novih produktov, največ sprememb pa je pričakovati pri spletni trgovini, pravi Čizmič. FOTO: Leon Vidic/DELO
Pri Mercatorju je do konca leta pričakovati spremembe na področju podpore lokalnih pridelovalcev, nekaj bo novih produktov, največ sprememb pa je pričakovati pri spletni trgovini, pravi Čizmič. FOTO: Leon Vidic/DELO
Sodelovanje z butično ribogojnico, ki ne obratuje za masovno proizvodnjo je tako bil tudi glavni izziv za Atlantic Grupo. Zaradi omejenih količin gre zaenkrat zgolj za ekskluziven namaz, v kolikor pa bo prodaja zelo dobra, pa bodo s tem nadaljevali tudi v prihodnje. Sicer pa na podoben način sodelujejo tudi s tujimi gojilci rib, ter na tak način proizvajajo štiri ekskluzivne namaze.
 

Digitalen Mercator


Vodja uprave najboljšega soseda Čizmič pa je na dogodku poudaril, da se Mercator hitro spreminja v sodobno podjetje s tradicionalnimi vrednotami. »To smo dokazali tudi zdaj, ko smo bili sposobni hitrega odziva. Storili smo vse kar smo lahko in če so surovine dobre za restavracije z Michelinovimi zvezdicami, bo namaz zagotovo dober tudi za naše kupce,« opiše sodelovanje.

Sicer pa lahko pri Mercatorju do konca leta pričakujemo še nekaj sprememb na področju podpore lokalnih pridelovalcev, novitet in novih produktov, največ pa je pričakovati pri spletni trgovini. Tukaj naj bi bil pospešek najbolj očiten, po besedah Čizmiča pa bodo spremembe presenečenje za domače kupce.

Več iz rubrike