Norveška je začela vojno s prirejenimi telesi v oglasih

Retuširane ali prirejene slike, ki se uporabljajo v komercialnih oglasih na Norveškem, morajo od včeraj naprej vsebovati enotno obvestilo o tem.
Fotografija: Norveška vlada želi državljane, zlasti mladoletnike, zaščititi pred težnjami po nerealnih lepotnih standardih. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Norveška vlada želi državljane, zlasti mladoletnike, zaščititi pred težnjami po nerealnih lepotnih standardih. FOTO: Getty Images/iStockphoto

Norveška je uvedla obvezno obveščanje o prirejenih slikah v oglasih. Namen spremembe zakonodaje o oglaševanju je povečati ozaveščenost o prikazovanju nenaravnih tipov teles v oglasih, kar ima za posledico pogoste nerealne lepotne standarde, ki jim skušajo slediti predvsem mladi.

image_alt
Nevarno: TikTok ponuja oglase za čudežna zdravila in samodiagnoze

Retuširane ali prirejene slike, ki se uporabljajo v komercialnih oglasih na Norveškem, morajo tako od včeraj naprej vsebovati enotno obvestilo o tem, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Kot prirejene slike se razumejo vse spremembe oblike in velikosti telesa ter kože osebe, upodobljene v oglasu.

Sprememba velja tako za običajne kot spletne medije, pa tudi za oglaševanje na družabnih omrežjih. FOTO: Ints Kalnins/Reuters
Sprememba velja tako za običajne kot spletne medije, pa tudi za oglaševanje na družabnih omrežjih. FOTO: Ints Kalnins/Reuters

Oglasi pogosto ne prikazujejo naravnih tipov telesa

»Končno smo dobili močan ukrep proti nezdravemu pritisku na telo, ki so mu izpostavljeni zlasti otroci in mladi,« je spremembo pohvalila norveška ministrica za otroke in družino Kjersti Toppe.

Namen te zakonodajne spremembe je povečati ozaveščenost o dejstvu, da oglasi pogosto ne prikazujejo naravnih tipov telesa, s čimer želi norveška vlada državljane, zlasti mladoletnike, zaščititi pred težnjami po nerealnih lepotnih standardih.

Norveška ministrica za otroke in družino Kjersti Toppe. FOTO: Heiko Junge/Reuters
Norveška ministrica za otroke in družino Kjersti Toppe. FOTO: Heiko Junge/Reuters

Obvestilo mora zavzemati približno sedem odstotkov površine slike

Sprememba velja tako za običajne kot spletne medije, pa tudi za oglaševanje na družabnih omrežjih. Neupoštevanje lahko privede do globe, tako za avtorje oglasa kot za oglaševalce.

Obvestilo mora zavzemati približno sedem odstotkov površine slike, nameščeno pa mora biti v zgornjem levem kotu oglasa, še navaja dpa.

Preberite še:

Več iz rubrike