Niša, ki je hrvaškemu gospodarstvu prinesla milijarde letno, propada
Covid-19 je glasbeni industriji nanesel nemalo težav. Panoga, ki je včasih turističnemu hrvaškemu gospodarstvu prinašala milijarde letnih prihodkov, propada.
Odpri galerijo
Kot piše za hrvaški Poslovni Dnevnik piše Marija Crnjak, pandemija postavlja pod vprašaj preživetje organizacije koncertov in glasbenih festivalov po Hrvaški, panoge, ki je v letu pred krizo ustvarila približno 4,5 milijarde kun (nekaj manj kot 600 milijonov evrov) prihodkov. Da bi lahko hrvaški prebivalci in gostje države v prihodnosti uživali ta zelo pomemben del kulture, je treba ustanoviti sklad za oživitev na področju koncertnih dejavnosti, je opozorilo Združenje organizatorjev promocijskih koncertov, katerih člani so že eno leto nimajo dohodka.
Opazili so, da so bili koncerti in glasbeni festivali od same napovedi pandemije prva stvar, ki je utrpela »izključitev« in bo verjetno zadnja, ki bo oživela. Težava ne zadeva samo te panoge, ampak tudi številne druge dejavnosti, ki živijo od samih festivalov – od podjetij, ki se ukvarjajo z oddajanjem profesionalne odrske opreme, do potovalnih agencij, varnostnih podjetij, gostincev, in celo transportne logistike. Kar je nekoč hrvaškemu gospodarstvu prineslo milijarde kun, ne da bi država sama v resnici morala veliko storiti, se zdaj zdi zelo oddaljen spomin.
»V letu, v katerem je prevladovala pandemija, ni bilo možnosti za varno organizacijo koncertov ali glasbenih festivalov v obliki, ki jo občinstvo in glasbeniki pričakujejo in so jo tako dobro spoznali, vendar so se profesionalni organizatorji koncertov in festivalov v Evropi pripravljali po predpogoji za varne koncerte in glasbene festivale v slogu 'novega normalnega', so poudarili iz združenja, ki je v okviru evropske mreže poklicnih organizatorjev koncertov in glasbenih festivalov delalo na možnostih varnega izvedbe koncertov in glasbeni festivali v času pandemije.
Združenje Promo meni, da bi moral sanacijski sklad podjetjem v koncertni industriji zagotoviti potrebno likvidnostno spodbudo z vsaj 10-odstotnim prihodkom od prodaje pred pandemijo. Spomnimo, da je panoga na hrvaškem tik pred pandemijo zabeležila rekordno leto.
»Glavno merilo sanacijskega sklada bi morala biti krepitev mednarodne konkurenčnosti, da bi tako kakovostno kot količinsko ohranili in izboljšali koncertno, klubsko in festivalsko sceno. Sanacijski sklad bi moral ohraniti delovna mesta izobraženih strokovnjakov v koncertni industriji in bi moral pomagajte tudi najemnim podjetjem«, so navedli v združenju in opozorili, da je velika večina držav EU že leta 2020 podpirala njihovo koncertno industrijo in bo to nadaljevala tudi letos. Kar je hrvaškemu gospodarstvu zagotovilo milijarde letnih prihodkov, si zagotovo zasluži enako, še poudarjajo.
Medtem potekajo raziskave ukrepov, s katerimi bi lahko varno prirejali glasbene festivale tudi v teh hudih, depresivnih pogojih pandemije.
Na ravni evropske delovne skupine je bila pripravljena študija za varno izvedbo glasbenih festivalov, pri pripravi katere so poleg glasbenih strokovnjakov sodelovali tudi znanstveniki. Poleg študije so v Nemčiji in Španiji izvedli še znanstvene raziskave, s katerimi so preizkušali tveganje za širjenje okužbe na koncertih in festivalih v zaprtih prostorih, na Nizozemskem in v Izraelu pa potekajo raziskave, ki naj bi potrdile hipotezo o varnih večjih dogodkih na prostem.
V Španiji, Franciji in Nemčiji so že napovedali nadaljnje raziskave z večjim številom anketirancev.
Opazili so, da so bili koncerti in glasbeni festivali od same napovedi pandemije prva stvar, ki je utrpela »izključitev« in bo verjetno zadnja, ki bo oživela. Težava ne zadeva samo te panoge, ampak tudi številne druge dejavnosti, ki živijo od samih festivalov – od podjetij, ki se ukvarjajo z oddajanjem profesionalne odrske opreme, do potovalnih agencij, varnostnih podjetij, gostincev, in celo transportne logistike. Kar je nekoč hrvaškemu gospodarstvu prineslo milijarde kun, ne da bi država sama v resnici morala veliko storiti, se zdaj zdi zelo oddaljen spomin.
»V letu, v katerem je prevladovala pandemija, ni bilo možnosti za varno organizacijo koncertov ali glasbenih festivalov v obliki, ki jo občinstvo in glasbeniki pričakujejo in so jo tako dobro spoznali, vendar so se profesionalni organizatorji koncertov in festivalov v Evropi pripravljali po predpogoji za varne koncerte in glasbene festivale v slogu 'novega normalnega', so poudarili iz združenja, ki je v okviru evropske mreže poklicnih organizatorjev koncertov in glasbenih festivalov delalo na možnostih varnega izvedbe koncertov in glasbeni festivali v času pandemije.
Združenje Promo meni, da bi moral sanacijski sklad podjetjem v koncertni industriji zagotoviti potrebno likvidnostno spodbudo z vsaj 10-odstotnim prihodkom od prodaje pred pandemijo. Spomnimo, da je panoga na hrvaškem tik pred pandemijo zabeležila rekordno leto.
PREBERITE TUDI:
»Glavno merilo sanacijskega sklada bi morala biti krepitev mednarodne konkurenčnosti, da bi tako kakovostno kot količinsko ohranili in izboljšali koncertno, klubsko in festivalsko sceno. Sanacijski sklad bi moral ohraniti delovna mesta izobraženih strokovnjakov v koncertni industriji in bi moral pomagajte tudi najemnim podjetjem«, so navedli v združenju in opozorili, da je velika večina držav EU že leta 2020 podpirala njihovo koncertno industrijo in bo to nadaljevala tudi letos. Kar je hrvaškemu gospodarstvu zagotovilo milijarde letnih prihodkov, si zagotovo zasluži enako, še poudarjajo.
Medtem potekajo raziskave ukrepov, s katerimi bi lahko varno prirejali glasbene festivale tudi v teh hudih, depresivnih pogojih pandemije.
Na ravni evropske delovne skupine je bila pripravljena študija za varno izvedbo glasbenih festivalov, pri pripravi katere so poleg glasbenih strokovnjakov sodelovali tudi znanstveniki. Poleg študije so v Nemčiji in Španiji izvedli še znanstvene raziskave, s katerimi so preizkušali tveganje za širjenje okužbe na koncertih in festivalih v zaprtih prostorih, na Nizozemskem in v Izraelu pa potekajo raziskave, ki naj bi potrdile hipotezo o varnih večjih dogodkih na prostem.
V Španiji, Franciji in Nemčiji so že napovedali nadaljnje raziskave z večjim številom anketirancev.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.