Nemčija: skok v prodaji električnih avtomobilov in električnih koles
Nemčija je velesila v proizvodnji osebnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. V zadnjem času tudi nemška proizvodnja električnih avtomobilov hitro raste. Čeprav je proizvodnja slednjih še vedno večkrat nižja od proizvodnje avtomobilov na bencin ali dizel, bi lahko e-avtomobili v ne tako daljni prihodnosti postali glavni proizvodni – in izvozni – segment te tradicionalno močne nemške industrijske panoge.
Tako imenovana elektromobilnost v Nemčiji zadnjih nekaj let cveti, ne nazadnje zato, ker država kupcem daje velike premije in znatne davčne olajšave. Prvi dan letošnjega leta je bilo v Nemčiji registriranih skupno 618.000 e-avtomobilov. To je dvakrat več kot 1. januarja 2021, ko jih je bilo 309.000.
Močno povečanje povpraševanja spremlja močno povečana domača proizvodnja. Konec prejšnjega tedna je nemški zvezni statistični urad objavil, da so leta 2021 v Nemčiji izdelali približno 328.000 avtomobilov z izključno električnim pogonom. Njihova skupna vrednost je bila 13,7 milijarde evrov. Povprečna cena nemškega e-avtomobila je torej skoraj 41.800 evrov.
Hitro zmanjševanje velike razlike
Lanski obseg proizvodnje je bil skoraj za 86 odstotkov višji kot leta 2020, ko je iz nemških tovarn izšlo 176.000 e-avtomobilov v skupni vrednosti okoli osem milijard evrov. Leto prej, leta 2019, so jih v Nemčiji izdelali 89.000 v skupni vrednosti 3,1 milijarde evrov. To pomeni, da se je v dveh letih, 2019-2021, nemška proizvodnja e-avtomobilov povečala za 268 odstotkov, prihodki od njih pa za 442 odstotkov.
Hkrati nemška proizvodnja avtomobilov s klasičnimi motorji močno upada. Lani se je zmanjšala kar za 23,3 odstotka, padla na 2,2 milijona- z 2,8 milijona v letu 2020. Še vedno v proizvodnji dominirajo avtomobili z bencinskimi in dizelskimi motorji, a se razlika hitro zmanjšuje. Leta 2020 je država proizvedla 16-krat več bencinskih/dizelskih avtomobilov kot električnih; leta 2021 je to razmerje padlo na 7:1. Če pogledamo tržno vrednost, vidimo, da so bili lanski skupni prihodki od prodaje nemških avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji (73,2 milijarde evrov) 5,34-krat višji od prihodkov od prodaje e-avtomobilov domače proizvodnje (13,7 milijard evrov).
Nemčija izvozi veliko večino proizvodnje e-avtomobilov. Lani so jih tujim kupcem dostavili 300.000, za 12,7 milijarde evrov. To je bil skoraj dvakrat večji izvoz kot leta 2020 (+92,4 %) in dobrih trikrat več (+210,4 %) kot leta 2019. Največji uvozniki so Združeno kraljestvo (lani 49.400; 113 % več kot leta 2020), ZDA (42.500; +194 %) in Norveška (33.600; + 20,4 %).
Nemčija uvaža podobno število e-avtomobilov: lani 292.000 v vrednosti 7,5 milijarde evrov. To je skoraj 76 odstotkov več kot leta 2020 in dobrih 382 odstotkov več kot leta 2019. Očitno je, da v Nemčijo v povprečju uvažajo veliko cenejše e-avtomobile kot nemške, ki jih izvozijo. Povprečna cena e-avtomobila, uvoženega v Nemčijo, je bila lani manj kot 25.700 evrov, kar je dobrih 16.000 evrov manj od povprečne izvozne cene nemškega e-avtomobila.
Nemčija največ e-avtomobilov uvaža iz Francije (lani 44.000; +0,5 %), Slovaške (38.200; +143 %) in ZDA (35.000; +127 %). Izvoz in uvoz e-avtomobilov še vedno predstavljata manjši delež nemške zunanje trgovine z osebnimi avtomobili. Nemčija je lani uvozila 1,6 milijona avtomobilov s klasičnimi motorji (-22,5 % glede na leto 2020), v skupni vrednosti 33,2 milijarde evrov. Hkrati je izvozila 1,7 milijona avtomobilov (-27,8 %), za 59,2 milijarde evrov.
Tri kolesa v dveh gospodinjstvih
Pandemija covida-19 je nedvomno dodatno pospešila rast povpraševanja po kolesih v Nemčiji, dodaten zagon pa je verjetno zaradi vse večjega zavedanja o potrebi po drugačni mobilnosti, ki ne temelji na naftnih derivatih. V letu 2020 je prodaja koles v trgovini na drobno močno poskočila, in sicer za 32,4 odstotka glede na leto 2019. To je bil največji skok po letu 1994, ko je nemški statistični urad začel spremljati promet v tej panogi.
V letu 2021 je raven povpraševanja ostala visoka, vendar rekord iz leta 2020 ni bil presežen. Lanski realni padec prihodka v trgovini na drobno s kolesi in rezervnimi deli je bil 3,2-odstoten, a tudi takšen skupni prihodek je za dobrih 28 odstotkov višji kot v letu 2019.
Zaživela je tudi nemška proizvodnja koles. Lani je bilo proizvedenih 10 odstotkov več kot leta 2020. Skupno število koles v nemških gospodinjstvih se v zadnjih 7-8 letih ni povečalo, spremenila pa se je njihova struktura. Leta 2014 je bilo v Nemčiji 66,7 milijona klasičnih koles in 1,6 milijona z dodatnim, električnim pogonom. Danes je v skupno nekaj več kot 41 milijonih gospodinjstev v državi okoli 61,1 milijonov klasičnih koles – in več kot sedem milijonov e-koles.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.